Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

“De siste tre ukene er totalen nå på over 16 millioner nye arbeidsledige i USA…”

:astonished:

http://www.dlt.ri.gov/lmi/laus/us/usadj.htm
:face_with_monocle:

Dette er resultatet av QE infinity. Så lenge FED lar seddelpressen gå 24/7 så kan ikke markedet krakke som det ville gjort i en normalsituasjon. Konsekvensene av dette blir nok MYE verre enn å la ting gå sin naturlige gang tror jeg.

2 Likes

Det er sånn jeg føler det med kreft også. Bedre å la ting gå sin naturlige gang enn å prøve behandlinger.

1 Like

Skjønner ikke parallellen i det hele tatt hvis du ikke er ironisk. På sikt vil dette føre til en massiv inflasjon i realøkonomien og dollaren vil kollapse. Anbefaler gull-bullene på youtube som har predikert dette i lang tid. Helikopterpenger og QE infinity er siste dråpen i et allerede fullt beger.

Med massiv arbeidsledighet, 0 rente og stagnasjon setter USA seg opp for et fall uten like.

1 Like

Poenget mitt er at når man er i en vanskelig situasjon hvor alt kan gå rett til helvete så forsøker man behandling. Det gir sikkert noen negative effekter på sikt, men å la ting gå sin “naturlige” gang ville gitt massive opptøyer og anarkitilstander fordi folk ikke har penger til mat, leie, medisiner, eller annet - midt i en pandemi.

Så ja, bedre å kjøre støttetiltak nå og ta konsekvensene senere. Det du snakker om er bivirkninger sammenlignet med totalkollaps - som ville vært ett realistisk og naturlig alternativ.

3 Likes

Er det noen som i det hele tatt som har gjordt en matematisk utregnelse på dette med inflasjon i verdensøkonomien…?

FED tror jeg er så “Deep Goverment” at de kan holde på “uendeligt” med denne seddelpressen…liksom,-hvem ER FED og hvordan i all verden kan de bare pøse ut penger sånn uten videre…beslutningene tas på timen hos FED…og ingen virker å svette når de sitter i kongressen til høring…iskalde og rolige.

who is FED lurer jeg på…jeg tror de er MYE større enn hva vi tror.

2 Likes

Kutt på opptil 20 millioner fat per dag

Det skal ifølge rapportene diskuteres kutt på opptil 20 millioner fat per dag, mens det tidligere har blitt spekulert i kutt på mellom 10 og 15 millioner fat per dag.

EDIT:
ehm… :face_with_raised_eyebrow:

image

“Saken oppdateres!”
“Så kom det nye rykter fra delegater om at kuttene bare utgjør 10 millioner fat pr. dag. Og straks gikk Brent-oljen i minus, til et fall på 0,4 prosent til 33,40 dollar fatet i 17.10-tiden…”

1 Like
2 Likes

10 mill kutt dersom Trump går med på kutt.Svarteper til USA ?

Tipper USA har gitt signaler i alle fall. Trump sa vel mellom 10-15 mill fat i kutt, så det er vel en ballpark enighet om rammer - eller så hadde ikke møtet funnet sted, eller Trump sendt den tweeten.

Men det kan ta noe tid før en kommer til full enighet, America First politikken gjelder vel her også. At amerikanerne tar kutt er garantert, spørsmålet er hvor store/små de blir.

1 Like

E24 melder om 10 millioner fat, noe som påvirker oljen negativt as we speak. Så må G20 landene også gå med på noe kutt i morgen. Blir en spennende dag da også.

ikke laget avtale.Vurderes dersom De blir enige om hvordan det skal regnes på.
Russia har sagt at Trump må være med…

USA kan ikke bli med, det vil komme ett masse søksmål om så skjer

Litt tweets om hva som skjer
https://twitter.com/Amena__Bakr

USA vil kutte naturlig pga høy breakeven, er estimert ca 4 mill mener jeg. Er vel 180 rigger + som har stengt siden februar.

Er det 10 mill. de landet på? Leste det var snakk om fra Mai til Juni. Hardly noe å hoppe i taket for. Tror oljen vil gå mye ned på dette.

Har ikke lest så mye idag. Men mener at 10/11 mil fra Opec, så 5 mill fra non opec. Så blir det jo frafall fra USA når riggene må stenge under 50$ ( husker ikke breakeven til shale)

Deler av Canada og USA har vel allerede kuttet produksjon. Burde snart bli tydelig på produksjonstall.

The agree to Adjust downwards their overall oil output by 10 mb/d, starting on 1 May 2020, for an initial period of 2 months. For the subsequent period from July to December 2020, an adjustment pf 8 mb/d followed by 6 mb/d of total for the period of Jan2021 to April 2022

2 Likes

Frontline opp 10 % i US.

USA vil gjøre sin andel indirekte utav aVTALEN VED Å KNUSE SHALEPRODUKSJONEN I TIDEN FREMOVER MED LAV OLJEPRIS.

BLÆ…Caps lock`n var aktivert,…gidder ikke skrive på nytt :sweat_smile:

1 Like