Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Forventer tank vil gå sykt nå ja :blush:

1 Like

Ja, men dette skjer over hele verden. Ta DNO som ett eksempel, de har vel stengt ned alt?
Tjener du ikke penger stenger du ned til slutt så får man håpe man har penger i kassa til å holde ut.
Uansett, nå skal oljeprisen ned, langt ned.

1 Like

image

image

DNO kunne måtte stenge uten betaling fra Kurderne, men det er i boks. DNO bør klare seg fint, jeg har kjøpt her nå og fortsetter å fylle på ved lave kurser, den kommer sterkt tilbake, oljeprisene blir ikke på disse nivåene over tid

1 Like

Hvis de finner det ut for sent, kan det bli et sikkerhetsproblem, sier Per Magnus Nysveen.

Han forklarer at det å stenge ned produksjonen raskt er noe helt uvanlig, som oljeselskapene ikke har rutiner for og kanskje ikke engang har testet ut.

  • I verste fall er det plattformsjefene som finner ut at de ikke blir kvitt oljen, og må hastestenge, sier Nysveen, og nevner lekkasjer som en mulig følge.

Han håper myndighetene verden over i stedet tvinger selskapene til å stenge ned i tide, så det kan gjøres saktere og mer kontrollert.


Eg har aldri vært på ein oljeinstallasjon som ikkje kan stenge ned på veldig kort tid. (minutter) Brønnene blir stengt og installasjonen avlasta med fakling.

Hva er det eg ikkje har forstått med at dei ikkje kan stenge ned fort? (ja klar over at det kan være uheldig for brønnen men ingen fare for utslipp, kun økonomisk)

Han her Per Magnus Nysveen må være kunnskapsløs om oljeindustri. Oljeselskap trener på krisesituasjoner så dette har dei kontroll på. ( OLJEEKSPERT: Analysesjef Per Magnus Nysveen i Rystad Energy. :thinking:)

8 Likes

Opec-Plus Takes Washington’s Offer

“We see US projections of declining oil production by 1.7 million b/d this year,” Kirill Dmitriyev, the head of Russia’s sovereign wealth fund, said Thursday, echoing official US government projections released Tuesday about the drop in US output between the fourth and first quarters of 2020 (OD Apr.8’20). “We believe it can even be higher.”

http://www.energyintel.com/pages/eig_article.aspx?DocID=1069405

Da håper jeg du sitter i Tank :smiley: Usikker på om Brent skal så mye ned, men ser lyst ut for Frontline iallefall.

sitter litt i OET og vurderer frontline, hunter og mer i OET

1 Like

image

1 Like

Pga? De skal være glad om de overlever i dagens marked, det er mye innen oljeservice som vil merke lav oljepris svært godt :slight_smile:

Tank kan få et (kortsiktig) løft som følge av dette, men lagerkapasiteten vil fylles opp etterhvert også på tankskip. Umulig å si hva som da vil skje med forwardkontraktene. Jeg er bull på tank (spesielt FRO), men følger den kun teknisk (ikke inne pr. i dag).

Kjekt at enda flere begynner med aksjer MEN du bør kanskje sette deg nok inn i selskapene til å vite hva slags segment de befinner seg i før du begynner å investere (og komme med spådommer som at det snart smeller). Hunter og Frontline = tank/oljetank
2020 bulkers og GOGL = tørrbulk.

Sier det ikke for å være frekk, jeg prøver bare å hjelpe deg å nå 300k istedenfor 200k. Lykke til😁

1 Like

Sikker på det?

Det er jo Contango som hindrer tank fra å kollapse fullstendig. “løftet” er grunnen til at kursen er der den er nå.

Opec har ikke kommet med kuttavtaler.
G20 har ikke kommer med kuttavtaler.

1 Like

Nei, men de kommer :slight_smile:

Så du tror virkelig at de scrapper avtalen pga Mexico sine 400k ?

Vil ikke uttale meg om pris kortsiktig, men signalene gir stabilitet for future prisene for brent og personlig handler jeg deretter :slight_smile:

Tenker de faktisk gir litt ugunstige signaler slik at deler av Shale oil skal slå seg konkurs?

1 Like

De store bankene i USA har allerede etablert selskaper som skal ta over shale som kollapser.

Dvs billigere olje fra nye selskaper med mindre lån.

1 Like

Er ikke sikker men det jeg tenker er: når alle tankere også er fullt opp med olje, vil disse gå på en fast rate som er mye lavere enn spotraten. De tankerne som er igjen og brukes til frakt vil ha høyere rater, men de ratene tror jeg vil være lavere enn dagens. Nå ser det ut som det blir kutt men lavere enn forventet. Når sier kortsiktig tenker jeg 1-3 måneder frem i tid. Hva som skjer når lagrene er fulle vet ingen men jeg tenker jo det vil tvinge seg frem nye kutt?

1 Like