Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

Den store OLJE-trĂ„den 🛱 1

image
Det kan jo se ut som vi er alt for pessimistiske pÄ kort sikt og at oljeprisen skal opp. (legg merke til percent change kolonnen) (og oops, den siste brH2021 er mars (ikke januar))

brent futures for dummies (dummies inkluderer undertegnede) :
kodingen er “BR” for brent futures kontrakten. bokstaven etter er mĂ„neden (ikke alfabetisk sekvens, plager ocd’en min litt, men er altsĂ„ K=mai M=juni N=juli Q=aug osv osv), sĂ„ Ă„rstallet til slutt. Specials er BR1! nĂ„vĂŠrende kontrakt, og BR2! som er next contract in front, altsĂ„ neste mĂ„ned

1 Like

Det er vertfall det papirmarkedet mener :slight_smile: SÄ er jo spÞrsmÄlet om man har troen pÄ at verden er back on track ganske sÄ snart og at oljeforbruket hetter seg opp til samme nivÄ.

Her har dere juni-desember spred samt HUNT.

Edit: juni sep

2 Likes

WTI under 20$, der har den ikke vert pÄ 18 Är


GÄrsdagen tall fra API var ikke sÊrlig opplÞftende. Dagens lagertall fra IEA var ikke pÄ noen som helst mÄte hyggeligere
 God natt til oljeprisen.

1 Like

Prisen hadde vel vĂŠrt nĂŠrmere 10 usd uten den fantastiske historiske kuttavtalen og fortsatt priskrig?

1 Like

Det stemmer bra det :slight_smile:

Hehe, da hadde vel NOK blitt den nye Bolivar.

Ikke langt unna :slight_smile: Blir spennende Ä se hvor mye oljen faller nÄ, blir nok muligheter til Ä plukke noen kurant priset oljeaksjer etterhvert :slight_smile:

Kan sikkert gjÞre bra kjÞp ja, med mindre man fÄr emisjoner og restruktureringer rett i fanget etter kjÞp :slight_smile:

Hold seg til de produsentene, sÄ gÄr det nok bra :slight_smile: Oljeservice er det vÊrre med :slight_smile:

2 Likes

3 Likes

Har du kjĂžrt Short olje @Krieghoff ?

Beklager sent svar, men nei jeg har ikke gÄtt short olje. Bortsett fra Ä ha solgt sÄ godt som alt olje i slutten pÄ januar.

NÄr papir markedet ikke gjenspeiler de reelle forholdene sÄ vil det vÊre svÊrt vanskelig Ä vite veien videre. Ikke noe poeng i Ä sloss mot noen man ikke kan vinne. Jeg har stor tro pÄ at olje skal langt ned og som jeg sa i begynnelsen pÄ mars sÄ skal vi vÊre heldige om vi ikke ser brent pÄ single digits
 At Brent handles pÄ neste 30$ mens fysisk olje for juni selges pÄ 18$ sier sitt


3 Likes

Vi er pÄ vei ned i the rabbitt hole

Tut tut :smiley:

1 Like

Noen som handler oljeopsjoner? Kunne tenkt meg Ă„ kjĂžpe noen juli salgsopsjoner rundt 30 USD. Hvor handler dere, og hvilke kostnader er det?

Det begynner Ä brenne under bena til enkelte aktÞrer og det er ikke smÄgutter vi snakker om


1 Like