Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Nå spyles olja utover landeområder i Saudi Arabia. Kanskje NAS kan leie ut motorene sine til å brenne Olje.

1 Like

Brent skal vel under 20 ganske snart da.

1 Like

Jepp, her er det du har snakket om. Papir totalt avkoblet fra fysisk.

2 Likes

West Texas Intermediate crude for May delivery fell more than 100% to settle at negative $37.63 per barrel

jikes

1 Like

I helvette! :sweat_smile::sweat_smile::rofl:

Det er papirtradere som brant seg her idag?

Mulig dumt spørsmål men: Hvorfor bygger de ikke mer lagrinsplass for oljen?

Den ligger jo godt lagret der hvor den er :slight_smile:

3 Likes

Ja gjør jo det😄 Men nå har de klaget over at oljelagrene snart er fulle lenge. Hvorfor har de ikke bygd større lagringsplass? Er det noen restriksjoner på det?

Tar vel mer enn et par uker å planlegge og gjennomføre lagerbygging. Uten at jeg kjenner til det spesifikt.

Aner ikke jeg derfor jeg lurer.
De bygde jo et sykehus på 10 dager i Kina😄

2 Likes

Vanskelig å bygge lager for fantasi olje. Det skal visst nok være derivater / papirkontrakter for 1,2milliarder fat olje. Det fysiske oljemarkedet er 100millioner fat.

En order of magnitude.

Så det har akkurat detonert en derivat bombe fordi prisen på papiret har vært alt for høy ift underliggende pris på fysisk av olje.

Lurer på hva slags konkurser vi kan lese om de kommende dagene?

2 Likes

Hva sier dere, selge eller kjøpe?

Jeg har gått short Brent fra 24,75 på CMC oil- CAsh. Synes divergensen mellom wti og brent begynner å bli for stor. Ja jeg er helt klar over kvalitetsforskjell og at det ikke er mulig å lagre WTI på tank siden den er innenlands, men fortsatt mener jeg Brent skal under 20$.

2 Likes

Torsdag neste uke skal nordsjøoljen brent ut i samme runddans som amerikansk olje er mandag. Da skal kontraktene på såkalt Ice Brent gjøres opp. Tveter venter store bevegelser.

1 Like

As of April 17, there were over 100,000 open positions in the May contract, well above the five-year average of about 60,000. What is more striking is that while the May position stops trading at 230pm tomorrow, April 21, only about 2,000 contracts are usually delivered. This time we are looking at 100,000 contracts, or about 100 million barrels of oil. The question, of course, is where does all this oil get delivered in a world where commercial storage is expected to run out as soon as next month?

2 Likes

Så den,og fikk svært lite ut av den. Han er bare hyperentusiastisk på sine egne vegne, han har rett, økonomien kollapser osv osv. Han er på villspor. Han ser ut til å tro det gjelder all olje over hele verden.

3 Likes

Hvordan har det seg at prisen på crude-oljen er plutselig oppe i 20$ igjen etter å gått til 0$?

Zappa og RedEnergy har linket en artikkel som forklarer dette.

1 Like