Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Hva selges den for fysisk da?

kontrakt for brent rulleres i dag. Med tanke på volativiteten i oljemarkedet så vil det væære ekstra store svingninger på disse dager.

1 Like

…komplisert,men greit nok forklart :sweat_smile:

Rystad Energy mener forrige ukes oljeprisoppgang ikke kan rettferdiggjøres, tross igangsetting av produksjonskuttene Opec og samarbeidslandene (Opec+) tidligere har blitt enige om.

“Markedet skjønte sakte men sikkert at produksjonskuttene det ble enighet om ikke er i nærheten av nok for å motvirke det markante etterspørselsfallet for andre kvartal”, skriver senioranalytiker Paola Rodriguez-Masiu i Rystad Energy i en oppdatering.

Commerzbank mener markedsforventningene til de kommende produksjonskuttene og tilbudsunderskudd ved årsslutt er premature og viser til at “faktaene om kuttene fra Opec+ tegner et ganske så annerledes bilde”.

De viser til tall fra henholdsvis Reuters og Bloomberg som viser at Opec økte sin produksjon i april enda en gang med 1,6-1,7 millioner fat til rundt 30,3 millioner fat pr dag, noe som er den største månedsøkningen siden 1987.

1 Like

Helt enig at oljeprisoppgangen er helt tullete.

Nå ska også Norge være med på dette kuttet. Det som er de intresante er om man kutter i produksjonsprognoser eller reelle kutt. Jeg mistenker at det er mange som kutter i prognosene og at siden disse ofte ligger litt høyere enn produksjon så er det ikke reelle kutt.

Det er jo denne måte alle land har jukset på tidligere så inntil man får en fasit som viser kutt så tenker jeg at man ikke har det travelt med å handle olje

2 Likes

Neimen se…“REKYL” til neste år :smiley:

Da er jo allt “OK” da… :sweat_smile: :man_shrugging:

2 Likes
1 Like

I forrige uke hadde han ett annet syn,skifter fort mening disse analytikerene.

1 Like

…hver gang de starter artikklene med å hevde sitt syn fra disse “ekspertene” begynner jeg rett og slett å flire :sweat_smile:

De skifter jo mening etter den daglige/ukentlige utviklingen. Hadde oljen gått ned denne uka, så hadde hans utsagn inneholdet noe helt annet.

2 Likes

hehe,det var nok en grunn til at hun tidligere oljeanalytikeren Thina Saltvedt måtte slutte…

i slutten drev hun med kun svingbaserte analyser,-dama hadde NULL peiling i slutten av karriæren hennes.

Hun var jo helt på bærtur, det er hun jo fortsatt…

?

kommentarfeltet fra samme artikkel… :laughing:

image

Da stoler vi på han i kommentarfeltet. Jeg får inntrykk av at hun ville prøve noe nytt, som var/er på fremmarsj. Hadde Nordea tenkt hun var ubrukelig, så ville hun nok fått sparken istedenfor.

Tålmodighet er en slags lettere fortvilelse forkledd som dyd.

1 Like

Trond Omdal er ikke noe bedre. Bommer hele tida. Rystad er best.

respekt til de som er ærlige :smile: :+1:

image

1 Like

Enda en som dømte det nedom og hjem for bare 1-2uker siden… Utrolig hva 10% økning og en Twitter melding fra Trump kan gjøre med meningene til disse analytikerene…

1 Like