jo,-men med vekst følger et energiforbruk
ellers i oljesektoren: “Status Quo”
jo,-men med vekst følger et energiforbruk
ellers i oljesektoren: “Status Quo”
Så fett for oss som satser hardt på sektoren.
26. konsesjonsrunde er ikke bare et kart med nye blokker. Det er en flerårig pengemaskin som starter motoren igjen for hele oljeservice Norge. Fra første seismikkskip til siste brønnplugging er dette milliarder i kontrakter som skal ut i markedet. Riggselskaper får fullbookede rigger, subsea får prosjekter i pipeline som kan vare i tiår og leverandørindustrien får backlogger som ser ut som telefonkataloger. Dette er ikke tiden for å stå på sidelinjen. Dette blir tiden for å feste setebeltet og ri supercykelen. Game on her.
bra ting skjer når SV forsvinner ut av regjering!
SV, Venstre og Greenpeace forutsigbare som alltid😄
Vet ikke noe godt sted å sette denne artikkelen,men dette skriker invasjon av Mexico/colombia(?)…vi husker hva som skjedde etter11 september 2001 da USA skrev ned denne kjente loven kalt “patriot act”(som gikk ut mars 2020).
Info:Mexico er OPEC+ og er nr 12 plass i verdens oljeproduksjon.
Ha ha, Thorbjørn Kjus treffer spikeren på hodet og kaller en spade for en spade.
Installert kraft er ikke det samme som produsert kraft.
Les artikkelen og få klar tale.
Omega Alfafunnet er en gamechanger for Aker BP og Yggdrasil. Ressursbasen økes med titalls prosent og veien mot 1 mrd fat er plutselig mye klarere. Det betyr økt lønnsomhet, lengre levetid på feltet og sannsynligvis høyere verdsettelse fremover. Ja miljømotstanden er der, men politisk sett er Yggdrasil allerede godkjent og dette er det største konkrete vekstbidraget på norsk sokkel på mange år. For oss investorer? Solid bull case styrket og cashflowen utover 2027 ser enda mer sexy ut.
Ukraina har bombet en russiske pumpestasjon for olje som fører til Ungarn og Slovakia. I utgangspunktet, så tror jeg det ikke ville vært vanskelig for dem å gjøre det samme med andre pumpestasjoner. Jeg ser for meg at det er noe Ukraina kan gjøre ved relativt lave oljepriser, hvor det forsyningssituasjonen er god.
ja…helst LANGT vekk fra sjøkablene våre!
dette må da ha en effekt?
Rafeneri påvirker vel ikke supply så veldig i markedet? Det øker vel heller olje de kan eksportere siden de ikke kan bruke like mye selv?
jeg vil tro det har en dobbel effekt,da dette vil påvirke drivstofftilbudet til infrastrukturen i Russland,og skape en forstyrrelse på et vis til videresalg av annen raffinerte produkter ut i markedet?