Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 2

:taco::taco::taco::taco:

3 Likes

Tenk hvor mye Trump med fam og venner har tjent på å shorte olje idag :star_struck::money_with_wings::money_mouth_face:

4 Likes

“The war is almost over. We are well ahead of the initial framework we estimated - that the war would last 4-5 weeks.”

Trump added: Considering taking control of the Strait of Hormuz.

Krig straks over, men vurderer ta kontroll over stredet…
Over 100 igjen før dagen i morgen er over ?

3 Likes

Hehe. Ikke umulig. Det meste trader jo som om det skulle vært krypto shitcoins for tiden. Om det er olje, sølv eller Novo Nordisk.

5 Likes

Dette her er sånn marked som er livsfarlig for meg. Jeg gikk “short” olje på $108 (etter den største oppgangen) ved 5 ulike anledninger. Nå er prisen $88 og alle mine posisjoner har blitt knocket :sweat_smile:

3 Likes

Står elegant over slike bet ja. Fyren der borte er jo helt cowboy på tweetingen sin, og markedet reagerer instant som om det han sier gir mening :joy:

1 Like

Gevinster fra Hamar kommer uten skatt; ville bare nevne :wink:

3 Likes

Men som alt annet kan det resultere i formuesskatt 🥲🥲

I stand corrected.

Trump ønsker nok mer russisk olje i markedet, og vurderer å lette enda mer på sanksjonene mot Russland. Kan ikke se andre grunner til de ekstreme utslagene vi ser nå.

1 Like

Denne var jo ganske spot on ut ifra den siste meldingen hans?

Men spørsmålet er hva annet de kan gjøre. Den mannen sitter med så stor makt at han kan bevege markedene uansett hvor usannsynlige kommentarene hans er. Markedene må bare følge med.

Ja nei det er vel det verste. Om ikke kunne man sett på det som underholding.

Skal tro hvor stor verdi det er på ca 10usd svingning på all olje i omløp?

Det må nå vel snart komme til et punkt hvor markedet snart sier «få se beviset først» før de reagerer

Men igjen, våger de å innta den posisjonen. Markedet er mye psykologi. Sier Trump hopp, så hopper markedet.

WTI-olja ned 34 dollar i skrivende stund…

Det produseres mindre olje, det skipes mindre olje. Do the math!

2 Likes

Jeg tipper dette er tiden å gå bull olje igjen - det er vel bare Trump som skal fylle lommene til vennene sine.

Edit: legger ved et bilde av oljeprisen for å se om jeg får rett:

7 Likes

Lurer du på hvor oljeprisen går?

5 Likes

Faktisk verre enn det der. Man er 1 tweet unna fra Trump så kan oljepris gå til 120, eller 70. Ingen vet.

5 Likes

Orange swan event :cowboy_hat_face:

3 Likes