Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store OLJE-tråden 🛢 1

Freeport?

1 Like

https://www.macrovoices.com/guest-content/list-guest-transcripts/4664-2022-06-16-transcript-of-the-podcast-interview-between-erik-townsend-and-anas-alhajji/file

4 Likes

Det var en lang nyttig lesning. Jeg skal følge han litt på twitter for å se om det er nyttig. Han hadde klart en helt annet tidsperspektiv enn de fleste…

1 Like






3 Likes

kanskje ikke direkte… :thinking: #DemandDestruction

image

Det er derfor FED foretrekker å se på core inflation, som ekskluderer mat og energi. For det første svinger de to mer, og for det andre er deres verktøy svært dårlig egnet for å gjøre noe med de to tingene.

3 Likes

Se på dollarprisen i samme periode + juster for inflasjon da, din jææævla nisse🎅🏻

3 Likes

Må vel justere både for dollarpris, raffinerimarginer, økte avgifter(bare gjetter her…) osv :rofl:

1 Like

Altså usd/nok var vel i 5/6kr på den tiden…:sweat_smile:

1 Like

Oljeprisen i norske kroner har aldri vært i nærheten av det vi har i 2022. Nå er vi på firesifret i NOK

1 Like
2 Likes

Med AKRBP -87 NOK fra topp og EQNR -47 fra topp og olje opp retning USD 112… kunne jeg ikke la være å kjøpe begge to. Var dette ikke dag 3… ? Regner også med at Berkshire er klokkere enn meg.

3 Likes

@olav4 er økt volume pga release av strategisk lager eller pga økt produksjon eller dropp i usage?

Som jeg leser release av strategisk… skal man øke strategisk enn gang i fremtiden?

Er en økning pga release av strategiske lager, noe som på et eller annet tidspunkt må erstattes.
Nå starter jo driving season, så da vil nok forbruket øke betydelig.

1 Like

I netto blir vel lageret tømt. Virker ikke som spr er iberegnet.

Hmmm, hvordan denne vil påvirke humøret til Vladimir er ikke godt å si, men ser ikke bort fra at han stenger av all gass tilførsel til Europa, med det resultat at prisen går bananas

1 Like

Man gir jo Putin en oppskrift for hvordan han kan stenge gassen totalt: litt selektiv sabotasje av noen deler, og så er det ikke Russland som stopper salget, men sanksjonene. Kan man da saksøke Russland for å ikke opprettholde sine forpliktelser? Tja … ? :slight_smile:

1 Like