Freeport?
Det var en lang nyttig lesning. Jeg skal følge han litt på twitter for å se om det er nyttig. Han hadde klart en helt annet tidsperspektiv enn de fleste…
kanskje ikke direkte… #DemandDestruction
Det er derfor FED foretrekker å se på core inflation, som ekskluderer mat og energi. For det første svinger de to mer, og for det andre er deres verktøy svært dårlig egnet for å gjøre noe med de to tingene.
Må vel justere både for dollarpris, raffinerimarginer, økte avgifter(bare gjetter her…) osv
Altså usd/nok var vel i 5/6kr på den tiden…
Oljeprisen i norske kroner har aldri vært i nærheten av det vi har i 2022. Nå er vi på firesifret i NOK
Med AKRBP -87 NOK fra topp og EQNR -47 fra topp og olje opp retning USD 112… kunne jeg ikke la være å kjøpe begge to. Var dette ikke dag 3… ? Regner også med at Berkshire er klokkere enn meg.
@olav4 er økt volume pga release av strategisk lager eller pga økt produksjon eller dropp i usage?
Som jeg leser release av strategisk… skal man øke strategisk enn gang i fremtiden?
Er en økning pga release av strategiske lager, noe som på et eller annet tidspunkt må erstattes.
Nå starter jo driving season, så da vil nok forbruket øke betydelig.
I netto blir vel lageret tømt. Virker ikke som spr er iberegnet.
Hmmm, hvordan denne vil påvirke humøret til Vladimir er ikke godt å si, men ser ikke bort fra at han stenger av all gass tilførsel til Europa, med det resultat at prisen går bananas
Man gir jo Putin en oppskrift for hvordan han kan stenge gassen totalt: litt selektiv sabotasje av noen deler, og så er det ikke Russland som stopper salget, men sanksjonene. Kan man da saksøke Russland for å ikke opprettholde sine forpliktelser? Tja … ?