Sitter og leser meg opp om brygging av Berliner Weisse, som jeg har tenkt å lage etter hvert. Driver generelt og nerder på brygging av surt øl om dagen før jeg skal begynne. I den sammenheng fikk jeg lyst til å slenge ut noen lenker til gode blogger og nettsteder om brygging og øl generelt:
Milk The Funk - omtrent alt om surøl
Brulosophy - gjør bryggeeksperimenter for å teste variabler i bryggeprosesser, som etterpå bedømmes av et smakspanel.
Shut up about Barclay Perkins - Ingen vet mer om britisk ølhistorie enn Ron Pattinson. Poster en del tørr historikk og datamateriale, men leverer også oppskrifter. Jeg har lest meg opp en god del på brygging i britisk stil, som jeg liker å drikke som hverdagsøl da britene har tradisjon for øl med lav % men mye smak. Pattinsons historiske oppskrifter brukes som inspirasjon, selv om jeg ikke går hen og lager 2,7% øl med masse sukker
The Mad Fermentationist - Amerikansk guru på funky øl.
@hundal Jeg har regnet et overslag på utgifter til utstyr og div opp gjennom årene i forhold til øl jeg har produsert. Grovt regnet gikk jeg break even i 2016 en gang, så fra nå av er det bonusøl resten av livet Siste brygg:
- Saison med Amarillo - split batch hvor en ble tørrhumla mens den andre ikke.
- 3,9 % Porter
- 4,5 % bitter med Fuggles og Cascade
- 5 % Britisk IPA med Fuggles
Upcoming: - Berliner Weisse - Split batch med en tradisjonell og en tørrhumlet.
- Brun bitter på 4,5% forhåpentligvis i nærheten avInveralmond’s Lia Fail