Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Den store øltråden 🍻

Mikkeller, en av mine favoritter! Kidsa er lagt, tenkte å gjøre litt research og få sett «Arrival»! :stuck_out_tongue_winking_eye:

7 Likes

Skål godtfolk :heart_eyes: :beers:

12 Likes

2 Likes

Håper elgen var blå! :slight_smile:

1 Like

Kunde ha vart mer blå. :grin:

1 Like

Grünerløkka mikrobryggfestival :ok_hand:t2::beer:

2 Likes

Ikke øl men bestilte meg litt gosaker for å feire billige Funaksjer.

3 Likes

Mein klang rose synes jeg er bra. Hva er de to til høyre?

Leclerc Briant. Meget gode Champagner fra denne produsenten.
Geir Salvesen skriver litt i denne artikkelen:

Leclerc Briant La Croisette Brut

Autentico har alltid masse snadder til meg. Leclerc Briant er en av Champagne-makerne som jeg har blitt begeistret for. Vinhuset regnes som en pionèr innenfor kjemikalie-fri tilnærming til vin, de var blant de første som la om til biodynamisk praksis. De råder selv over ca. 8 hektar, som høstes for hånd. Spontanfermentert, og selv om de ligger minst 30 måneder på brukte fat så er det en markant mineralitet i alle jeg smakte. Slanke og fine, og særlig “La Criosette” og “Millèsime 2010” stod ut. Sistnevnte var typisk eple og noe mineralsk på duft, deilig og fin sødme på smak! Denne fins også som “Abyss”, en variant som først lå 2,5 år på bunnfall og deretter ble senket ned i havet (!) for videre modning i ett år på 60 meters dyp. Flaskene bærer preg av dette!

“La Criosette” hadde så deilig duft at det var så vidt jeg kom videre til selve smakingen. En fornøyelig blanding av sylta lime, ingefær og jasminblomst, og selvfølgelig min favoritt: smør. Intens Chardonnay, såå deilig. Håndplukka og spontangjæra, 9 mnd modning og gjennomgått malo, 30 måneder på bunnfall i flaske. Ingen dosage, så skikkelig bitt, men nydelig syre/sødme-balanse altså.

2 Likes

Siden dere allerede er OT. Kan jeg jo anbefale alkoholfri øl av Brooklyn Brewery. (tappet av carlsberg AB) Glemt hva den heter, brun glassflaske med blå papiretikett. Tror den klokker inn som den mest smaks riktige alkofri ølen jeg har smakt. Må nok like IPA variantene da den er ganske hoppy

1 Like

Denne? Gav selv den en svært god rating :slight_smile:

Ellers, stolt drikker av norsk øl!

4 Likes

Kanskje ikke feinsmekker øl men klar for litt hyttekos.
Dahls er jo ølets svar på morsmelk for en trønder.
Røros og Hogna er ganske lokale bryggerier mens Raudøl har jeg bare lyst til å smake :smile:

5 Likes

God lørdag :beers: :smiley:

9 Likes

Godkjent :smiley:

1 Like

Veldig god, skål

1 Like

Her ble set ponnyklubb ikveld

Meget godkjent

5 Likes

3 Likes

5 Likes

Denne var nydelig.

4 Likes

Noen flere som ble plukket opp på det lokale polet.
Go helg

5 Likes