Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Fundamental tråd

Kvalmt…

Desert Control Expands Project Portfolio in the United States to Strengthen the Sustainability of Farming for New Crops

3 Likes

På partner søken?

3 Likes

Ikke alltid TA fungerer, men det er økende volum på fallende priser. Kan ofte resulterer i en bounce

2 Likes

Kan trygt si at det fundamentale trumpet det tekniske her :chart_with_downwards_trend:

1 Like

Obv så ikke veldig bullish ut vel, fra grønt og på vei ned i rødt terreng.

Man kan så klart gå mot momentum og prøve å fange kniven på bunnen, men det blir ofte blodige fingre.

Det som er litt merkelig er at alle visste at selskapet måtte få inn penger i år, men ingen visste hvordan de skulle få tak i de pengene. Når selskapet bekrefter det alle visste, de viser handling i motsetning til andre selskaper som har handler alt for sent og måtte gjøre en grise emisjon. De ser på strategiske muligheter allerede nå og som alle visste er at selskapet må fortsatt få inn penger i løpet av året, men fortsatt vet ingen hvordan. Dagens melding er egentlig bull. Absolutt ingenting nytt annet enn at se viser handling og er ute tidlig i markedet. Jeg tipper de har en del industrielle investorer på blokka som nå skal kontaktes og med de siste salgene den siste framgangen så har de mye fundamentalt å vise til. Om ikke industrielle investorer allerede har kontaktet de. Det vi så i dag, var frykt og irrasjonelle småaksjonærer imo. Men det kan jo fortsette det.

11 Likes

Rødt terreng favoriserer bears, men når den stiger såpass kontra tidligere bunner er det en god plass å se om det kan snu der. Nå må en vente på momentet er over og se om det ser likens ut der.
Men som sagt så er ikke teknisk analys ufeilbar akkurat :stuck_out_tongue:

Med dette momentet nå, kommer den sannsynligvis ut til å ta ut forrige bunn :confused:

1 Like

Hvorfor var det bull?

-21,97% i dag sier meg at du er i mindretall når du tolker den bull.

3 Likes

Meldingen var bear fordi man ikke kan vite hva som ligger i bunn og da blir markedsreaksjonen deretter. I stor grad forståelig. Men den reelle bakgrunnen for meldingen kan fortsatt vise seg å være bull. Det vil vise seg når fasiten ligger for dagen. Selv om det skal godt gjøres at man ikke ender opp skadelidende av det rådende kursfallet.

1 Like

Tok mer på 9.8

Vi lever i en syk verden der ikke alltid det beste produktet/teknologien blir foretrukket. Vindkraft vs SMR kjernekraft etc.

Men dette produktet vil tvinge seg fram. Spesielt i Spania og Italia.

3 Likes

Bull kan være fordi selskapet alltid er transparente å kommuniserer tydelig deres planer og mål med tilhørende oppdatering om hvordan de leverer mot målene. Target for 2023 ble kommunisert ifm Q4 rapporten der de for første gang startet guiding på salgssiden. De delte guiding på inngåelse av 5 strategiske piloter pr kvartal å de er nå oppe i 2/5. Videre er målet 50% konvertering av disse til større prosjekter slik med Limoneira (pilot 50 til 2000) pluss LOI om storskala utrulling basert på resultater av forprosjektet. Høsting av avlingene tar ca 1 år å Limoneira høstes i Q4.
Skjønner godt frustrasjonen blant enkelte å Desert er nå et yndet mål for biaserene, men med briller fra 24’ hvis man har tid til å vente så mener jeg at det ikke er noe dramatisk med denne meldingen. Cash-burnrate til end of 23’ er også tydelig kommunisert så ingenting har endret seg på det området. Igjen så understreker meldingen at de er ansvarlige å jobber proaktivt med alle aspekter i driften inkludert finansieringen.

2 Likes

Ser ut som det var bear

2 Likes

@Helt1
kognitiv skjevhet
er et systematisk avvik fra hva som ville vært mest rasjonelle oppfatning, vurdering og beslutning. Kognitive bias er psykologiske tankefeil som oppstår fordi hjernen må forenkle når den sorterer og tolker informasjon. Kognitive skjevoppfatninger skyldes ofte at en må handle spontant basert på intuisjon, for å lete etter mening og mønster hvor det ofte ikke finnes, eller for å velge hvordan handle i en overflod av informasjon. Kognitive skjevhet fører til en tilbøyelighet til å tolke vekk informasjon som er i strid med ens eksisterende virkelighetsoppfattelse i stedet for å endre mening.

Se om du følger meg på dette da.
Selskapet har guidet at de vil gå tom for penger i løpet av året og at de må ha inn finansering på en eller annen måte. Så nyheten i dag var jo ikke at de trenger penger, det visste jo alle sammen, nyheten i dag er at de nå adresserer problemet før pengene renner helt ut, de er proaktive og gir seg selv god tid til å finne den beste løsningen som vil gi mest value for aksjonærene. Man ser mange selskaper som ikke gjør noe med problemet før det er for seint, hva skjer da, de blir spist og utvannet totalt, aksjonærene står igjen med nada, som i softox, nano, biofish med fler. Så for langsiktige aksjonærer så viser dette proaktivitet, handling og at selskapet vil ta vare på verdiene til aksjonærene. Kortsiktig som jeg ser det, er markedet livredde, frykt, kriseemisjon, etc. Det hadde det kanskje blitt også om de ikke allerede nå går aktivt ut og adresserer problemet. Og man skal huske en ting strategisk gjennomgang, skjer i absolutt alle selskaper når man går over til en [ kommersialisering fase, det er en naturlig del av løpet. Så dette skal gjøres uansett i denne fasen, det er bare at makroen gjør det så fryktelig skummelt nå.

Så spør deg selv, hva var nyheten i dag, hva var det som kom som var det eneste markedet ikke visste fra før?

6 Likes

Jeg følger ikke selskapet. Men det er vel ganske opplagt at dette kom overraskende på markedet??? Den gikk tross alt ned 20%.

Om det kom overraskende på markedet at de trenger penger i løpet av året så følger de i hvert fall ikke med, for det er kommunisert flere ganger og man kan se på cash og cash burn hvert kvartal i rapportene som selskapet poster ut. Jeg tror markedet misforsto meldingen pga strategisk vurdering, det er en melding vi har sett på selskaper som har hatt dette som siste sjanse før konkurs den siste tiden. Det blir da assosiert med skrekk og gru, nå er selskapet ferdig.
Hva kom overraskende på markedet? må være at de trodde de måtte ha penger NÅ, dette er prekært, for det ville vært overraskende. Ikke at de ser på alternativer for finansering, det er noe alle burde vite, ellers hadde jeg holdt meg til fond.

2 Likes

Dessverre så handler ikke alle som du vil, og de er nok ikke like oppdatert som du ønsker at de skal være. De er tydeligvis ikke enig med deg heller :slight_smile:

Styremedlemmene har dog kontroll, da :stuck_out_tongue_winking_eye:

1 Like

Nei og det er vel vi glad for? for det er sånne ting man kan utnytte i markedet. Jeg prøver å være saklig her og ser du prøver deg på en spydighet, liker diskusjonen, men det gidder jeg ikke. Styremedlemmet hadde vel dumpet alt om han visste dette skulle skje, eller resten av styret burde jo dumpet også, for ikke snakke om de største aksjonærene. Om det først er innsidehandel du prøver å legge på det styremedlemmet så bør du jo melde dette til FT, kraftig anklagelse du kommer med der.

2 Likes