Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Jeg er vel 70/30 i DC og ETFer, tenker å sjekke konto i 2031, så pensjonere seg på Fiji eller Tahiti… ihverfall for en stund :sweat_smile:

1 Like

God morgen :coffee:

6 Likes

The partners of the Yuma project believe the outcomes will be of significant value for initiatives such as the Agriculture Innovation Mission for Climate (AIM for Climate). AIM is a joint initiative by the United States and the United Arab Emirates to address climate change by uniting participants to significantly increase investment in climate-smart innovation, research, and development (R&D) in the global agriculture sector.

The Agriculture Innovation Mission for Climate (AIM for Climate) has already mobilized $4 billion of increased investment to enhance resilience to climate change.

Investments in agricultural innovation and R&D can enhance existing approaches and deliver new ways to sustainably increase agricultural productivity, improve livelihoods, conserve nature and biodiversity, and adapt and build resilience to climate change, all while reducing greenhouse gas emissions and sequestering carbon.

Igjen, perfekt timing for DSRT!

4 Likes

Begynte med aksjer i juli. Dumpet borti DC ved en tilfeldighet.
Gikk inn på kr. 15,-
Hørte på råd om ikke å legge alle egg i en kurv.
Og hadde bl. a Borr, BCG, Saga Pure, og Softox.
Gikk litt opp og ned med de aksjene.
Men har endt opp med 100 % DC, med bakgrunn i magefølelsen.
(Magen er større enn hue,serru. Så den er sjefen).
Tok, gevinst på kr.22.- solgte alt da jeg var sikker på at det skulle komme en korreksjon i Oktober. Tabbe, den gikk opp til kr. 29,- hvor jeg kjøpte meg inn igjen med samme antall aksjer.
Og har en bra pott. Og sitter helt stille i stolen.
Klok av tidligere skade…

5 Likes

Veldig haleluja-stemning her. Og det uten at selskapet har noen inntekter eller overskudd. Selskapet har allerede mye å bevise på dagens prising. Får håpe de klarer det. Akkurat nå er det mange ubesvarte spørsmål rundt inntekter, marginer og konkurranse til at jeg vil gå “all in”.

1 Like

Marginer er vel 30% EBITDA

Få ubesvarte spørsmål rundt konkurranse.
Det er ingen reelle konkurrenter

1 Like

Kjøperen som la seg på 300 000 på kjøp på auksjonen på 38 kr i går fikk vel bare 140 000 av dem.

Jeg kan garantere at den dagen flere av dine “ubesvarte spørsmål” er besvart, så får du ikke aksjen til dagens pris.

3 Likes

Hva er det som rimer på «Moose». Svar: «Loose».
Dersom du følger denne tråden fra en stund tilbake så vi du forstå hvorfor…

Og her lukter det Toyota, lang vei…

1 Like

Markedet er desverre uenig med deg :+1:

Vi har alle forskjellige risikoprofiler. Tenker at det er helt innafor å stille spørsmål ved selskapet. Men når man sammenligner prisingen av DSRT med hva børsen har vært villig til å betale for selskaper som Aker Offshore Wind, Quantafuel og Kalera tenker jeg at vi ikke er overpriset ennå. Vi begynte bare andre veien. En rimelig IPO med etterfølgende stigning, i stedet for en IPO som priset selskapet til full suksess fra dag en og deretter kursmassakre da det viste seg at ting var mer utfordrende enn antatt.

6 Likes

Etter å ha sett litt nøyere etter ser jeg at kursen på nevnte selskaper steg en god del etter børsnotering, for så å falle tilbake. Så upresist av meg der.

Men Quantafuel var tilsynelatende verdsatt til mellom 10 og 12 milliarder på toppen (nå 4,3)
Kalera til 9 milliarder (nå 1,8). AOW til 9 milliarder (nå 2,1).

1 Like

At DSRT nå ligger på 1.55 mrd er midt i blinken. Nedsiden er langt lavere enn nevnte selskaper.
At det i tillegg leveres 100% på målsettinger gjør at jeg sover godt om natta - selv om jeg er all-in​:sleeping::blush:

1 Like

En ting er iallfall sikkert:
Lykkes Desert med sin misjon, så skal selskapet prises mye mye høyere enn idag.

Så får hver enkelt vurdere hvor sannsynlig det er med en viss grad ( eller mer) av suksess.

2 Likes

30 % ebitda marginer, som noen nevner, er ikke superbra. Autostore har over 50 % ebitda-margin. Og en ting er å ha ambisjoner om en viss margin, noe helt annet er å faktisk levere det. For øvrig så har jeg en ganske stor post her.

Det vil alltid være skeptikere før suksessen er et faktum. Etterpå vil historien endres til at de så suksessen komme for lenge siden.
Husk at vi har et veldig lite tidsvindu akkurat nå, før inntektene fra Mawarid kommer.
Mange flere vil trolig bli oppmerksomme på DC når startskuddet går. Da blir det artikler i Finansavisen, DN og E24. Kanskje også på NRK og TV2.

4 Likes

Når kommer inntekter fra Mawarid?

Når som helst.

1 Like

Nå spør jeg litt dumt kanskje, men er avtalen allerede i boks?