Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

For DC og LNC å videre hva det er verdt. Jeg håper i første rekke at dette produktet trefferblink for de som er i prekær nød å virkelig trenger denne oppfinnelsen nå fremover. Det haster, å at vi som bidrar med kapital for å få dette ut globalt får betalt tilbake. Matkrise blir et MAJOR problem i årene foran oss. Uten tvil i de lavtlønnede land.

1 Like

Føles litt som å være «Djevelens budbringer».
Men, de dårlige nyhetene står dessverre i kø for tiden. Med hensyn til situasjonen i verden…
Og suget etter nyheter fra DCG er der….for å si det forsiktig.

1 Like

DCG er på hold.
Bare å innse realitetene.
Tålmod lønner seg mer enn skrivekløe :wink:

Tålmod lønner seg mer enn skrivekløe….?
Det regnestykket må du sette opp for meg……

DCG er på ingen måte på hold; spennet på buen øker dag for dag nå

Men ja, frustrerende med oppdateringstørke

2 Likes

Vi stenger iallefall oftere på grønne tall igjen for tiden, en velkommen forandring i ellers røde dager👌

2 Likes

Det jobbes nok på i kulissene, vi vet jo hva mottoet til OKS er!

Fra 21H2 operational update

6 Likes

Finnvestor
DCG har har vært i fallende modus fra slutten av januar til nå. Fall fra 37 til 24

Ser ingen positiv kursutvikling, noe jeg ikke tror vi vil se før selskapet dokumenterer at kommersielle avtaler er på gang.

Det finnes ingen unåde i å prøve å se lyst på ting, den dystre verden vi lever i til tross.
Dog er ikke dette tråden for tankesett og livssyn, så vi kan legge den død med det.

Du har helt rett

Og om noe, så skulle situasjonen i verden nå gjort businesscasen til DC bedre- markant bedre

Verdsettelsen av DC er forankret i tilliten til om det kommer bestillinger som forespeilet hos Mawarid, personlig synes jeg det er for mange fagre ord og for lite handling

MEN, dersom de iverksetter som guidet, så skal selskapet reprises fullstendig- og antallet ansatte er jo en indikator her

2 Likes

DSRT: Desert Control announces deployment of the first LNC treatment for American soil

Yuma, Arizona, 23 March 2022 – Desert Control AS (DSRT) announce deployment of the first LNC treatment for American soil in a validation study with the University of Arizona.

Norwegian AgTech company Desert Control has developed a liquid natural clay (LNC) that restores soil and reduces water usage for agriculture and green landscapes. Validation of LNC by independent research institutions started in the United Arab Emirates in 2019. The company is now entering the commercial stage in the Middle East and launching validation initiatives and pilots in the United States.

Desert Control entered into an agreement with the University of Arizona and its Yuma County Cooperative Extension for the first validation study of LNC for American soil. The study will focus on LNC’s ability to increase water holding capacity for sandy soils and consider the transferability of results achieved in the UAE.

The Yuma County Cooperative Extension’s mission is to engage with people through applied research and education to improve lives, families, communities, the environment, and economies in Arizona and beyond. The University of Arizona and its extension service have been assisting farmers, ranchers, agency personnel, and others involved in agricultural innovation and natural resource management for over 100 years to responsibly increase profits and steward our natural resources.

Planning and preparations for the validation study started late last year, targeting spring planting crops such as watermelons and bell peppers. The season for planting these crops began mid-March this year. The team arrived in Yuma on 10 March after successfully commissioning the first U.S. mobile LNC production unit. The 1-acre plot for the validation study has since been transformed from a barren desert state to cultivated land.

8 Likes

Tilhørende video

18 Likes

Legg i videoen merke til hvor utrolig stor forskjell det er på teksturen i sanden før og etter behandling.

Før er den tørr og formløs, mens den etterpå er formbar med tydelige spor etter traktor, dekk og alt utstyret de bruker. Den faller ikke sammen. Sanden ligner på ‘kinetisk sand’ som barn leker med

12 Likes

Ser veldig bra ut! Noen som vet hva slags mat de kan klare å dyrke frem i det som en gang var sand?

Flott!

Godt produsert, bra info og bokstavelig talt “down to earth”

Jeg ble giret som et barn skutt opp i rakett da jeg så børsmelding fra denne tickeren! I den analogien er det vel mye som kan gå galt også

Deilig dag for Desert da folkens. :partying_face::partying_face::partying_face:

5 Likes