Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Kan vel kanskje forvente nye piloter i USA også? Clusterne som ble sendt dit var vel forventet å være i produksjon i begynnelsen av juli?

Jeg er ikke der at jeg forventer det.
Sett det på kontoen for realisme og erfaring.

Aktører i USA som går for kommersiell(?) pilot vil nok ha resultater og data fra Arizona på bordet før beslutning tas.
Det er iallfall min antakelse.

1 Like

Ser den, tenkte bare på denne setningen/guidingen fra q1 rapporten.

2 Likes

Skal gjennomføres piloter på en rekke ulike type vekster. Ikke av typen kommersiell, men i samarbeid med universitetet i Arizona. Husker ikke hvor det ble nevnt eller hvilke typer, men det var ikke rent få. Nåværende pilot er kun starten.

Det stemmer, i tillegg går de rett igang med en pilot som skal vare over flere år også.

Ja, også var det vel snakk om kommersielle piloter med større gårdsbruk /konsern mot slutten av året?

Redigert ( fra US presentasjonen i starten av januar) :

3 Likes

Herlige bilder fra Sivertsen nå. Vannmelonene telles og måles!

20 Likes

Slik jeg oppfattet han, så er dette kontrakter i tilknytning til områder der de har hatt piloter.
I tillegg til dette, kan vi forvente de første kontrakter fra Mawarid mot slutten av juni. Det er i alle fall slik jeg tolker kommersiell virksomhet.

Det jeg mener er at jeg har ikke så høye forventninger til at kontraktene er på høye beløp, men jeg forventer minst en kontrakt ila. juni. Det er også sannsynlig at de ikke sier noe om beløp?

Jeg tror den største effekten av de første kontrakter, på tross av om de måtte være relativt beskjedne, er bekreftelsen til markedet om at man nå er kommersielt i gang og at dette faktisk er salgbart. Da begynner nok stadig flere å lage seg noen kalkyler for fremtiden.

10 Likes

Kontrakter + solid reportasje i E24.no kan bli en fin kombinasjon

6 Likes

Absolutt, og det er selvsagt en positiv milepæl som blir oppnådd, men man må likevel vite noe om hvor mye dsrt sitter igjen med.

1 Like

Det er da det blir viktig å forstå at selv små marginer kan på sikt gi astronomisk fortjeneste. Dette ut fra det enorme globale behov!

5 Likes

Det er en kål… tidvis en melon, daddel eller anna tjafs . Helt alvorlig, hvis man sliter med tilgang til mat/ vannmangel - er det en fuktig melon man går etter…?. Tenker at det finnes mer standhaftige tørre vekster

Faktisk er meloner en viktig del av landbruket i Arizona og meloner liker seg i sandete jord…

So, it’s reasonable to say, we’re good at growing melons in Arizona. In fact, we’re second only to California’s melon production. And in Arizona, our cantaloupe crop is spring, summer and fall crops, reaching $82.4 million in value this most recent season. This is all because of the state’s 300-plus days of super sunshine.

Melons grow best in a well drained, sandy loam soil where they will receive a maximum amount
of sunlight.

5 Likes

Er brå i blant, mener lite dårlig -

Snakkes

Fokuset er vel at Desert Control beviser med sin LNC at de i hele tatt er kapable til å få noe til å gro i områder som så å si er dødt.

4 Likes

Det som er viktig og helt riktig av DC er å fokusere på data fra forsøk slik som det som blir gjort i Yuma for å la ekte data lede an. Jeg synes denne metoden er det eneste riktige for å kunne overbevise markedet om at man hverken selger kvakksalve eller snake-oil.

Med solide data på hvordan LNC påvirker jordbruket kan kundne være sikker på at han får noe for pengene og DC kan få til salg til en riktig pris for sitt produkt.

4 Likes

Nå ser dere at storselgern har 374k aksjer til salgs på 30kr…

Det bør ikke være lave marginer i startfasen hvor prisen på LNC er på topp. Tross alt har det blitt antydet at salgsprisen kan synke med 90% etterhvert som produksjonen kommer opp på et høyt nivå. En annen sak er at en satser på å bygge opp organisasjonen raskt. Det gir mange ansatte som strengt tatt ikke er nødvendige for å gjennomføre produksjonen og tilsvarende utgifter. Rask ekspansjon innebærer at det nok vil ta en viss tid før bunnlinja blir positiv.

2 Likes