Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Desert Control Group - Småprat 1

Dobblet akkurat Sivertsen ambisjonene!?
Jeg må kjøpe meg ny kalkulator! :sweat_smile:

Dette når nok litt lenger enn en pressemelding.

Al Bawaba bills itself as "the largest independent producer and distributor of content in the Middle East… [with] a full-time staff of journalists and editors covering the Middle East and North Africa region’s events and news.

5 Likes

image

2 Likes

Frederic da!

Her har han tydelivs tråkket feil, eller så er DC med på dette?

1 Like

Drivhus kan brukes til å dyrke grønnsaker, men det stopper ikke ørkenspredning eller binder CO2.
Man kan ikke bygge drivhus over enorme arealer med f.eks korn eller mais.
Dette er absolutt ingen konkurrent.

2 Likes

Bellona og DC har samarbeida før har eg lest i TU, men her ser det ikkje ut til at DC er involvert. Sjå s. 23 her

Nei, det gjør de absolutt ikke, det er der jeg mener Frederic har tråkket feil / valgt feil hest.
Og dette har han tydeligvis også fått staten med på.

Dette er utrolig ressurskrevende, og grønnsakene vil bli for dyre for det lokale markedet.
Og hvorfor skal Bama importere dette, det gjør jo bare grønnsakene enda dyrere og mer utilgjengelige for de lokale som trenger dem.

3 Likes

Én etter én faller brikkene på plass…

Amazon founder Jeff Bezos will join the Prince of Wales at a Cop26 event promoting the greening of north Africa, Clarence House has confirmed.

7 Likes
10 Likes

Sivertsen fra 2:0:00

4 Likes

Fra klimatoppmøtet nå:

Flere nordiske og britiske pensjonsfond har annonsert at de vil forplikte seg til å investere 130 milliarder dollar i fornybar energi og klimaløsninger innen 2030.

DC er vel i aller høyeste grad en klimaløsning. :innocent:

5 Likes

Ja super ide å bruke opp fremtidens pensjoner på grønne prosjekter, ettersom jeg tror at veeeldig mye av dette grønne ender i konkurs. Ikke sikkert fremtidens pensjonister blir fornøyd med avkortet pensjon etter at myndighetene har kastet milliarder etter grønne prosjekter uten rot i virkeligheten…

PS: Her snakker jeg IKKE om Desert Control, som har rot i virkelighetens verden.

1 Like

Uten grønt skifte har vi en tsunami av problemer i vente

1 Like

Regner med at de vet hva de holder på med og at de har en plan bak det. De kommer ikke til å sette pengene i hva som helst, men solide og sterke selskaper, som forhåpentligvis Desert er ila 2030.

1 Like

Jeg ville bli veldig bekymret om de bare hadde $130 mrd totalt. Regner med at dette bare er en liten fraksjon av hva de har av midler. Fond og enda mindre konservative pensjonsfond går sjelden (les aldri) all-in i noe.

1 Like

En økning på over 100 nye disipler fra i går til i dag!

image

4 Likes

Ja hadde det bare vært så vel… Når politikere uten fnugg av vitenskapelig innsikt skal bevilge penger til det ene etter det andre grønne prosjektet som roper på staten, gjerne før de i det hele tatt har startet med annet enn en plan. Har ikke selskapene stor nok tro på sine ideer til å sette sine prosjekter i gang selv, skal de heller ikke ha statstøtte. Det meste må klare seg uten staten som alt annen næringsliv. Har sett meg lei av selskaper som melker staten for penger.

Hele det såkalte grønne skiftet virker noe merkelig. Umulig er det også å vite hva som er menneskeskapt og hva som er naturlige svingninger,men det er vist ikke politisk korrekt å si idag.
Men kanskje det verste er at Europa ++ liksom skal redde verden. De skal kutte 50-55 % innen 2030, som kommer til å koste vanvittig store summer, mens den store forurenseren Kina bygger fremdeles kullkraftverk for harde livet og kan fortsette å ØKE sine utslitt frem til 2030. Hva de lover deretter betyr ikke mye da jeg ikke stoler på den kinesiske presidenten overhodet. Det han oppnår er at Europa ++ mister konkurranseevne og Kina øker sin. Heller ikke India, det Afrikanske kontinentet ++ er med på dette grønne prosjektet i særlig grad, så jeg har ikke så stor tro på det.

Nå handler ikke denne tråden om dette så skal stoppe her :slightly_smiling_face:
Men igjen, dette er absolutt ikke et angrep på DC, da jeg selv har investert en slant.

4 Likes

1 Like

“Det meste må klare seg uten staten som alt annen næringsliv.”

Unntatt olja då :upside_down_face:

Du har mye å sette deg inn i

5 Likes