I følge denne analytikeren ja. Har sett andre regne med mer enn dobbelt så høyt peak sales
Rart den dyttes så hardt ned i dag. Resultatene kunne vært publisert før børsåpning i dag siden ingen klokkeslett er sagt
Fått lukket gapet i chartet
I følge denne analytikeren ja. Har sett andre regne med mer enn dobbelt så høyt peak sales
Rart den dyttes så hardt ned i dag. Resultatene kunne vært publisert før børsåpning i dag siden ingen klokkeslett er sagt
Fått lukket gapet i chartet
Diamyd Medical stands out as one such example of this current trend. The company develops retogatein (rhGAD65), a precision medicine therapy designed to preserve insulin production in individuals with type 1 diabetes who carry the HLA DR3-DQ2 gene. Just days before presenting highly anticipated interim phase III results, the company secured an initial USD 25 million directed share issue. The injection is part of a big, structured funding package of up to USD 125 million, led by a syndicate of top-tier US biotech funds including Perceptive Advisors, Vestal Point Capital and RA Capital Management.
– Clearly, we are very pleased with the transaction that was presented earlier in the week. Given that the outcome of the interim analysis is due later this week, the timing was important. In addition, the signal value in terms of the potential size and the number of participating funds is also significant. That said, hard work remains and later this week brings another important milestone, says CFO Niklas Axelsson.
Securing backing from these specific science-driven institutions serves as a significant external validation of Diamyd Medicals’s precision medicine platform. These are investors known for a rigorous, data-driven approach, holding prominent positions in global biotech successes like Ascendis Pharma and Exact Sciences.
Overnevnte er den største årsaken til at jeg tørr å ta et bet her, men som sagt… her kan man tape alt også.
Stat sig interim melding 0700, ikke stat sig 1700? 
Webcast mandag, så gjerne etter stengetid?
Solid uptick i interesse i det siste, men man ser vel på hvor retningsløs den er at det er mye nerver før melding
Mest fornuftige å vente på data før man kaster seg inn for min del
Diamyd Medical today announced the completion of a pre-specified interim efficacy analysis on C-peptide in the ongoing pivotal Phase 3 DIAGNODE-3 trial evaluating retogatein (rhGAD65) in individuals with recent-onset Stage 3 type 1 diabetes carrying the HLA DR3-DQ2 haplotype. The interim analysis that included 174 out of 321 study participants did not demonstrate statistical significance on the primary endpoint at this timepoint. In addition to this, the pre-specified criteria required to support continuation of the trial were not met. No safety concerns were identified during the interim review. Diamyd Medical will provide an update with more information no later than
Ups
Another one bites the dust
Bare å stoppe studien.
Ingen perle, knapt nok gråstein.
Rørte ikke med ildtang en gang, aldri mer sitte over dataavlesning etter INITIUM.
Detta sket sig riktigt ordentligt. Jag hoppas vi får någon data idag för att se hur illa det blev. Jag ser några potentiella förklaringar, men är ändå ganska förvånad och är ändå något förlåtande mot mig själv att jag satsade:
Överlag har jag fortfarande svårt att få ihop hur man inte lyckades. Mtp på stor varians så kanske 90% power för att upptäcka en 40% skillnad i C-peptid var för hybrisaktigt. Signalen i metanalysen var intressant men inte övertygande i sig själv. Det som var intressant var att man kunde reproducera samma mönster över flera olika HLA-grupper i DIAGNODE-2. Men effektstorleken där kan ha varit en fluke, och sannolikt var effektstorleken i metanalysen uppblåst som en effekt av post-hoc subgroup fishing. Så, det kanske finns ett samband kopplat till HLA, men att det inte är så starkt, och att styrkan på det blåstes upp av en fluke i DIAGNODE-2.
Famous last words der @Savepig ! 

Regelen i biotek står seg fortsatt, ri hypen, selg før nyheter.
Snipp snapp snute eller har Dimyd et liv til?
Diamyd Medical today announced that it will discontinue the Phase 3 DIAGNODE-3 trial evaluating retogatein (rhGAD65) in Stage 3 type 1 diabetes. Following the previously reported interim analysis and subsequent evaluation of the interim results, including independent external statistical validation, the Company has concluded that the interim results meet the pre-specified futility criteria and do not support continuation.
The interim analysis results, first announced on Friday March 27, were based on 174 evaluable participants followed from baseline to month 15. The results showed no clinically meaningful effect on C-peptide, a marker for endogenous insulin secretion, in the overall population or in pre-specified subgroups. In addition to this, the pre-specified criteria required to support continuation of the trial were not met.
Nej de är fucked. De visste hur svaga datan var. Svaga signaler med låg grad av möjlig inferens. Undanhöll deras interna undersökning av hur D-vitamin påverkat utfallet. Fkn scammers. Jag såg riskerna men lyssnade inte ordentligt på mig själv. Signalerna var svaga och brusiga. De undanhöll data. Var var data på superrespondergruppen i DIAGNODE-2 egentligen? Det undanhöll de också. Inga insiderköp. Jag missbedömde caset, satsade för mycket. När företag undanhåller data sådär, det är en enorm varningsflagga. Hoppas jag lär mig något av detta.