Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Sitter over helga Kronn?:slight_smile:

Nja, hjemme om en times tid, får se an status da👍

1 Like

Sover over til mandag

3 Likes

Sletta kjøpsordren min på 2,2. Det er bull for dere minst 2,6 til tirsdag :thinking:

Ikke det store, men gevinst et gevinst, adjø Ele

1 Like

Tror du selger for tidlig @Kronn. ELE kommer med Q3 rapport på torsdag. Da er det forventning om nyheter og flere detaljer om krypto/råvare hybridene osv…

2 Likes

Vertfall garantert ikke forventing iht rapportering av økonomi, eg gambler ikke på at det fremkommer annen info, da kjøper eg heller om den faller, og drar den videre, vil eg applaudere dere som sitter :+1:

Ok det er ditt valg hvis du ikke vil ha “gratis” penger…

Vi snakkes på torsdag med kurs over 4, så får vi se hvem som får rett @Kronn

2 Likes

Jeg liker optimismen din :slight_smile:

1 Like

Det ville jo helt fantastisk for alle om den står i 4kr, da blir det god stemning🤠

Men hugs ar set finnes mangen eksempler på aksje som visstnok skulle veldig høyt, men som det gjerne ikke ble sånn.
Eg sier ikke at ikke tror på videre oppgang, men lottokupongen min synst det var kjedelig nå, da tar eg den heller ut og satte den over i Thin

Skal vi satse en kasse pils @kronn på hvilken av aksjene av Thin eller ELE som står høyest på fredag klokken 16.30?
Begge står vel rundt 2 kroner nå…

1 Like

Ja, nytt insider bet! :slight_smile:

1 Like

Hehe, hadde eg hardnakket påstått at ele skal ned og Thin opp, så kunne eg tatt veddemålet, men for min del er eg helt åpen for alle mulig scenarioer, og tradingen min baseres på alt annet enn fundamental tro eller ikke tro, så her er det bare magefølelsen.

3 Likes

Denne oppsummeringen hentet fra Extra Investor (XI) er bra:

Blockchain - protokoll - cryptocurrency - token: Vi prøver å rede ut sammenhengen:
Blockchain, protokoller, coins, tokens, currency - det er vanskelig å finne en enkel forklaring på sammenhengen. Her gjør vi vårt forsøk:

Tenk på Bitcoin som tredelt.
Blockchain: Nederst finner du Bitcoin sin blockchain – det er en offentlig database med permanente oppføringer (reskontro i regnskapsterm) som altså ikke kan kontrolleres og endres av noen sentral administrator.

Protokoll: Over Bitcoins blockchain finner du dens protokoll – det er metoden man kommuniserer for å kunne bruke blockchain plattformen og lage nye oppføringer der; altså hvordan man flytter Bitcoins mellom aktører uten en tredjeparti (peer-to-peer).

Token (coin): Over protokollen finner du det digitale beviset (token, coin, currency) – Bitcoin – som her er valutaen for transaksjonene under denne protokollen.
Mao blockchain – protokoll – transaksjonsvaluta (token)."

Man kan i det store og hele sortere tokens i to ulike områder:

Intrinsic (iboende) tokens: Disse har sine egne uavhengige blockchain og protokoll som håndterer transaksjonene til akkurat denne token. De er ikke ment å representere noen underliggende verdi foruten tillit. Dette er Bitcoin, Ether, Ripple etc. De kalles gjerne en valuta siden selve transaksjonen er det eneste bruksområdet.

Asset-backed tokens: Dette er tokens som representerer underliggende verdi, eksempelvis i form av aksjer, rettigheter, råvarer, lojalitetspoeng, bruksrettigheter. Normalt er dette applikasjoner som benytter en eksisterende blockchain, gjerne Ethereum. De kan kalles valuta (currency) siden de benyttes i selve transaksjonen, men er samtidig noe mer siden de representerer en underliggende verdi utover tillitsverdi.

Disclaimer: Hver token er et eget tilfelle og kan ha forskjeller som ikke er nevnt. Dette er kun et forsøk på å lage noen båser som man kan putte de ulike tokens og aktører inn under.

Det Element driver med er altså såkalte Asset-backed tokens…

Prøver å finne en lur inngang i Element men blir ikke klok på chartet…

1 Like

Tror det er lurt å kjøpe idag, før Q3 rapporten kommer i morgen. Da vil du nok få en ny variant av chartet ditt men på et høyere nivå…

1 Like

Tok noen lodd.

1 Like

Lykke til imorgen kammerater, håper den dobble seg, da kan dere mobbe meg for at eg solgte igår👍

3 Likes

Damn den timingen din @Kronn! :smile:

1 Like