Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DLT (DLTx)

Hva ser du på når du kjøper / selger? Såvidt jeg vet bruker du ikke TA men timingen din er ganske god. Hvorfor solgte du nå? Så du noe i ordreboken? Er volumet for lavt? Hva??

2 Likes

Det er min tur og handle inn til helga, så eg trengte cash :joy:

2 Likes

Er det ikke slik børsen fungerer @Kronn ? Som en brukskonto? Er det noe jeg har misforstått @Nocturne? :joy:

2 Likes

Det er jeg som har misforstått. Vanskelig å ha en brukskonto som ligger i minus og umuliggjør uttak :smile:

3 Likes

Denne aksjen går fullstendig i feil retning, noen må få orden på retningen her, den skulle jo ned ? :thinking:

Klinte til på lav 2 tall. Foreløpig er det en god investering

3 Likes

Er bare å sitte, risky å trade denne. Whitepaper og internasjonal interesse er 99% garantert, og potensialet til sjappa er enormt. Spørsmålet er bare når, men utifra Q3 virker det som om whitepaper for all del kunne kommet i morgen. Ser personlig på Fox-innslaget som absolutt deadline, og dette skulle vel sendes 18. januar?

Korreksjon: Vet ikke hvor jeg fikk 18. januar fra, men det er nok ikke så langt unna.

2 Likes

Det har vert sagt om mangen aksjer gjennom årene, ofte har det vist seg at det også er risky å sitte rolig uten gevsintsikring underveis.

2 Likes

Det vises til børsmeldinger hhv den 31. august 2017 angående en NOK 50 millioner rentefri konvertibel lånefasilitet med tilhørende frittstående tegningsretter (den “Konvertible Lånefasiliteten”), den 4. oktober 2017 angående blandt annet inngåelse av endelige avtaler for den Konvertible Lånefasiliteten og den 27. oktober 2017 angående nødvendig godkjennelse av den Konvertible Lånefasiliteten fra generalforsamlingen.

Den 11. desember 2017 foretok Element ASA (“Selskapet”) trekk av to nye transjer hver på NOK 5.000.000 under den Konvertible Lånefasiliteten. Trekkene ble gjort etter at Selskapet mottok to notiser med krav om trekk fra Blue Ocean Advisors Inc. (“BO”). BO har nå benyttet alle sine rettigheter til å kreve trekk under den Konvertible Lånefasiliteten. Kravene om trekk innebærer at Selskapet vil utstede 100 nye konvertible obligasjoner og 2.777.776 frittstående tegningsretter under fasiliteten.

De nye obligasjonene og frittstående tegningsrettene vil bli utstedt i VPS så snart som praktisk mulig etter at Selskapet har mottatt innbetaling av trukket beløp. De konvertible obligasjonene skal konverteres til aksjer senest den dato som faller 12 måneder etter mottak av innbetalt kapital som følge av trekket til en konverteringskurs som tilsvarer 90% av laveste daglige volumveid kurs på Selskapets aksjer de 10 siste handelsdagene før Selskapet mottar konverteringsnotis. De frittstående tegningsrettene kan utøves i en periode på 36 måneder etter mottak av innbetalt kapital som følge av trekket til en utøvelseskurs på NOK 2,4 per aksje.

Etter utstedelse av 100 nye konvertible obligasjoner og 2.777.776 frittstående tegningsretter som nevnt over, vil det være totalt 100 konvertible obligasjoner og 4.027.776 fristtstående tegningsretter utstedt under den Konvertible Lånefasiliteten. Noter at Selskapet har mottatt melding om utøvelse av frittstående tegningsretter fra BO for 2.500.000 frittstående tegningsretter med konverteringskurs NOK 2 per aksje. Selskapet er i prosess med å registrere den nye aksjekapitalen som følge av utøvelse av disse frittstående tegningsrettene og det nevnte antall utstedte tegningsretter inkluderer ikke de 2.500.000 tegningsretter som nå er utøvet.

Etter trekket av de to nye transjene av det konvertible lånet og utøvelsen av de 2.500.000 frittstående tegningsrettene vil BO (i) eie 2.697.960 aksjer i Selskapet tilsvarende 4,69 % av den registrerte aksjekapitalen og ha følgende rettigheter til aksjer; (ii) konvertibelt lån på totalt NOK 10 millioner som kan konverteres til 5.555.555 nye aksjer i Selskapet tilsvarende 9,65 % av den registrerte aksjekapitalen (basert på at konvertering skjer i dag, men ettersom konverteringskursen fastsettes på konverteringstidspunktet vil antallet aksjer kunne endres avhengig av når konvertering skjer); (iii) 4.027.776 frittstående tegningsretter som gir rett til 4.027.776 nye aksjer i Selskapet tilsvarende 6,99 % av den registrerte aksjekapitalen; og (iv) 3,25 millioner aksjer i Selskapet basert på en aksjelåneavtale med White November Fund Limited tilsvarende 5,64 % av den registrerte aksjekapitalen (informasjonen gitt av BO til markedet på 23. november 2017 om at de 3,25 millioner lånte aksjene var tilbakelevert er ikke korrekt og er herved korrigert). BO vil basert på konvertibelt lån, frittstående tegningsretter og aksjelån ha rettigheter til totalt 12.833.331 aksjer i Selskapet, tilsvarende 22,29 % av den registrerte aksjekapitalen.

Denne informasjonen er gitt i medhold av Verdipapirhandelloven § 5-12 og § 4 3.

For mer informasjon vennligst kontakt:

Cecilie Grue
Administrerende direktør
Telefon: + 47 99 16 24 86
E-mail: [email protected]

Lars Christian Beitnes
Styreleder
Telefon: + 356 7996 1497
E-mail: [email protected]

Om Element ASA
Element er et nytenkende og innovativt prosjektinvesteringsselskap innenfor mineralsektoren. Selskapet jobber kontinuerlig med å skape aksjonærverdi til en lavest mulig risiko. Element har som strategi å identifisere undervurderte prosjekter med kort vei til kontantstrøm, hvor infrastruktur og annet grunnarbeid, i stor grad er gjennomført. Selskapet har særlig fokus knyttet til prosjekter med ny og gjerne banebrytende teknologi innenfor sine nisjer.

Om Blue Ocean Advisors Inc.
Blue Ocean Advisors Inc. er et internasjonalt forretningsforetak stiftet på Seychellene, representert av Pierre Vannineuse, som er den eneste eieren og utgjør enestyre i Blue Ocean Advisors Inc. Blue Ocean Advisors Inc. inngår i Blue Ocean Investment Group.

Blue Ocean Advisors Inc. ble stiftet av Pierre Vannineuse og forvalter en portefølje av eiendeler på omkring USD 300 millioner for en gruppe fond. Blue Ocean spesialiserer seg på å tilby fleksible, nyskapende og ikke-operative gjelds- og finansieringsprodukter til noterte selskaper over hele verden og i ulike sektorer som helse, energi, gruve og teknologi. Blue Ocean har kontorer i London og Geneve.

1 Like

buy the dip

edit: Har kjøpt litt her og i APCL :slight_smile:

1 Like

Har også tatt imot noe ele, men er litt forsiktig, så ikke dei store pengene i sving

3 Likes

Var det ikke snakk om at transjene var ferdig for noen uker siden (3 av 10 transjer) ? og at skulle de trekke mer måtte det være siste mulighet for ELE for å hente penger, om de ikke fikk andre tilbud?

Nei, som tidligere nevnt gjenstod 7 transjer men ELE kunne “nekte” hvis de fant andre måter å finansiere på. Siden de aksepterer trekket og påfølgende utvanning vet jeg ikke helt hva de tenker.

Teknisk: se om støtten på 3.20 holder @Kronn - hvis den ryker er target 2.70ish.

1 Like

Takk nocturne, er vel fristende kanskje for ELE og takke ja, da det er penger i kassa.

Egentlig er dette ganske ok mener nå jeg. Hvis man tenker finansiering av Ambershaw…
Tror det ligger en del strategi bak her nå som vil smelle snarlig.

1 Like

omsetning på 15,2 mill aksjer iløpet av 40min.

1 Like

solgte alt på 3.28-3.34. Ser etter inngang et stykke ned på 2 tallet.

1 Like

Hva tenker folket om nivå for eventuell inngang?

Slengt meg utigjen

Se min (dumme) TA analyse fra tidligere i dag :slight_smile:

3 Likes