Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dno

Prøver meg litt her igjen nå, synes det er fornuftig priset nå. Oljen må opp etterhvert, forbruket kommer vel til å stige fremover når verden åpner mer opp osv. Blir det trippel bunn på hourly også rundt 4.30?

2 Likes

Ligget sidelengs ~1mnd her nå, om oljen kommer seg litt utover sommeren nå så kan jeg tenke meg at kursen kommer seg godt over 5 kroner rimelig snart, det virker fornuftig i min verden :slightly_smiling_face:

1 Like

Har så lyst å krabbe over 5 nå. Oljen litt nærmere 40 ila neste måneden nå så er vi godt over :smiley:

DNO Guides 2020 Production and Spend Ahead of Annual General Meeting

DNO Annual General Meeting Held; All Resolutions Passed by Shareholders

Tok sjansen på ny inngang her i dag så får vi se hvordan det går😀

1 Like

Tror det er endel som taler for videre opp her nå, iallefall opp mot 7 kroner i første omgang, med vaksiner under testing fra flere produsenter, EU krisepakke og markeder som buller verden over. Kan fort stå i 6.50 ila dagen :crossed_fingers:

Invitation to DNO H1 2020 Investor/Analyst Call

Er redd du er litt langt inn i fremtiden. Først skal vi pines gjennom Q2-rapporten den 30 juli.

Kan det bli noe annet enn inntekstfall og nedskrivninger?
Spørsmålet er vel om det blir like ille som man kan frykte, eller om det ikke blir fullt så ille.

Når det gjelder litt lengre fram så er det ikke ventet vaksiner i år. Muligens bedre behandlingsmuligheter. Men det er risiko for økende smitte, som vi allerede ser tegn til, med behov for nye nedstengninger. Så jeg har ikke for store forhåpninger til 2020. Man får ta på 7-mils-brillene.

Om kvartalsrapporten kommer til å gi ett sell of så skjønner jeg ingenting, da kommer jeg til å fylle på mer. Det er ikke alle som tjener penger på slike oljepriser, men DNO er en av de.

Det blir en interessant rapport, der innholdet ganske sikkert kan vinkles på helt ulike måter i overskriftene i avisene.

Det kan bli en mulighet til å laste opp litt for de som har troen på 2021, og ikke frykter et nytt minikrakk i høst/vinter.

DNO Steps Up Activity; Releases Second Quarter 2020 Results

2 Likes

Paddy80: Men analytikerne venter negativt driftsresultat og nettoresultat i 2020, selv om de var for optimistiske for Q2.
Hvordan kan DNO da tjene penger på de oljeprisene vi har hatt?

Den store forskjellen fra 2019 Q2 synes å være at Revenues er ned fra 265 til 72, mens Cost of goods sold bare er litt redusert fra -133 til -125.
Dermed ender de på Profit/loss from operating activities på -80 mot +99 i 2019.
Det passer ikke helt med at DNO skryter av å ha vært raskt ut med å redusere kostnader. De kommer nok til å tjene penger fremover når prisene øker, men synes tallenes tale ikke passer helt med hvor positivt de omtaler 2020.

1 Like

Når oljeprisene var nede mot 20 tallet så stopper vel det meste opp slik situasjonen var, så det er vanskelig å få noe ut av en sammenligning ved samme tid i fjor. Tawke feltet har vel isolert sett en break even på rundt 30 dollar, og nå skal de jo øke aktivitet og investering fremover gitt at oljeprisen holder seg brukbart oppe. Det kommer vel også noen skattefordeler etterhvert her også som bidrar positivt. DNO har også flere ben å stå på nå enn for noen år tilbake, mens toppen også er nådd på Tawke som har vært den viktigste bidragsyteren i mange år. Det blir spennende å se om de har teften videre på nye prosjekter, på litt sikt så har jeg troen på god avkastning.

Positivt cash flow i Q2.

DNO har fått betalningar för Tawke och kommer även få för de dom har rätt till.

Oljepriser stabiliserar sig.

Tidsfråga innan DNO står i 10+ nok igen.

1 Like

Noen som vet hva shorten er satt på? Må være den som bremser oppgangen.

Oversikt over short finner du jo her:
https://ssr.finanstilsynet.no/Home/Details/NO0003921009

Er en del endringer gjennom sommeren, så kursmessig må de begynne å slite litt snart, og oljeprisen jobber mot de nå iallefall. Vi får håpe på en verden uten de store nedstengningene og at medisin og vaksine kommer på banen i større grad.

Begge de posisjonene ligger rundt dagens kurs såvidt jeg kan se. Kan fort bli trangt i døra hvis det kommer en godmelding.

Sammenligning brentpris vs DNO siden juni.

3 Likes

https://www.kurdistan24.net/en/news/708147f9-94af-432c-ad5c-2a57b5b6f7a2