Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DOF ASA (DOF) 🚢

Contract award Skandi Achiever and restructuring update

Flagging DOF ASA

Flagging Dof ASA

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

Sale of vessel

Jeg må si jeg respekterer de som engasjerer seg i- og ivaretar egne interesser.

At småaksjonærer organiserer seg er etter mitt syn svært fornuftig i den hensikt å være en passiv aktør, men likevel med makt til å kunne blokkere «usolidariske løsninger». At slike grupper skal utøve noen aktiv «forretningsutvikling» er jeg derimot av flere grunner svært skeptisk til.

Edit:
Jeg tillater meg å presisere at bruk av begreper som “vern mot gribbeinvestorer” og annet aktiv motarbeidelse av nødvendige og helt riktige prosesser er del av det jeg IKKE støtter som del av slik arbeid- og organisering.

1 Like

Likebehandling i Dof innebærer null til alle aksjonærer

Småaksjonærer i Dof går sammen: Vil unngå å bli skvist ut

Likebehandling er intensjonen- og ingenting så langt peker på noen annet.
Likebehandling i Dof innebærer at alle får null

Her er det vel noen som tar feil!?

Interessant med reaksjonen skjønt.

Noen som vet når man kan tegne nye aksjer i dof?

Dette viser i hvertfall i klartekst at selskapet er ganske ille ute i motsetning til hva drømmerne på HO har predikert i månedsvis.

Og det skulle ikke være så vanskelig å skjønne at situasjonen er ille, når selskapet gjentar i alle sine rapporter at forhandlingene pågår, men er vanskelige og svært komplekse.

Utrolig spennende å se hva dette ender med, et alternativ som blir lite snakket om er selvsagt at de kan slås konkurs når som helst uten velvilje fra kreditorene.

1 Like

Men et restrukturert DOF kan vise seg å bli et spennende offhore-case mtp. subsea-flåten deres :slightly_smiling_face:.

Alt for spennende til at konkurs kommer til å skje…

1 Like

Absolutt, det er det ingen tvil om, helt enig.
Men, de er ikke der idag :grinning:
Aksjen kan fortsatt ende under 10 øre når dem en dag blir ferdige, altså nada verdt ift idag.

1 Like

Aksjeverdien er med rette lav pt.
Rederiet har derimot store verdier, og som Møgster og/eller Møgsters kjøpere nok ikke er særlig villig til å miste mer enn absolutt nødvendig av.

Har ikke satt meg inn i det, men likebehandling handler vel i hovedsak om mulighet til tegne seg i en emisjon?

DOF ASA: NOTIFICATIONS FROM MINORITY SHAREHOLDERS

Kan ikke bli tydelig nok…

Det er helt sikkert. Relativt umiddelbar reaksjon gjennom både media og børsmelding. Da kan det vel i alle fall fastslås at noen er bekymret- for noe

1 Like

Dof advarer aksjonærene om betydelig utvanning