Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

DOF ASA (DOF) 🚢

Men et restrukturert DOF kan vise seg å bli et spennende offhore-case mtp. subsea-flåten deres :slightly_smiling_face:.

Alt for spennende til at konkurs kommer til å skje…

1 Like

Absolutt, det er det ingen tvil om, helt enig.
Men, de er ikke der idag :grinning:
Aksjen kan fortsatt ende under 10 øre når dem en dag blir ferdige, altså nada verdt ift idag.

1 Like

Aksjeverdien er med rette lav pt.
Rederiet har derimot store verdier, og som Møgster og/eller Møgsters kjøpere nok ikke er særlig villig til å miste mer enn absolutt nødvendig av.

Har ikke satt meg inn i det, men likebehandling handler vel i hovedsak om mulighet til tegne seg i en emisjon?

DOF ASA: NOTIFICATIONS FROM MINORITY SHAREHOLDERS

Kan ikke bli tydelig nok…

Det er helt sikkert. Relativt umiddelbar reaksjon gjennom både media og børsmelding. Da kan det vel i alle fall fastslås at noen er bekymret- for noe

1 Like

Dof advarer aksjonærene om betydelig utvanning

Er jo nettopp dette flere av oss har pekt på i lang tid.
Det har ikke vært mulig å misforstå selskapets situasjon basert på deres meldinger i saken med mindre man har promille på 5 døgnet rundt de seneste månedene, eller tror at selskapet skriver usant i sine rapporter og meldinger i sakens anledning.
Selskapet er ille ute og følgelig derfor det tar slik tid å komme til ny avtale.

Tror jeg må stikke innom DOF-trådene på FA, Hifidude må jo storkose seg nå :joy:

1 Like

Skribenten Hifidude har hatt rett hele tiden, det er det hvertfall ingen tvil om.

1 Like

Var ikke deres forrige regnskap i pluss?

Jo, men imøtekommer ikke gjeldsforpliktelser og har pt. EK= -1 141 NMOK

Stemmer, men dette var takket være en urealisert valutagevinst på 706 MNOK som følge av at BRL styrket seg kraftig mot USD.

Så Q3 tror jeg derfor ikke blir like hyggelig.

Thor Chr. Jensen, my man :joy:!

Jeg kan ikke annet enn sette latter emoji på den.
Det er trist for de som har sittet i aksjen over år, det er det ingen tvil om.
Men det er søren ikke synd på de som har satset skjorta i denne det siste året, det må jeg bare si.
For det er ikke noe nytt at det har lyst rødt her lenge og at man velger å ignorere hva selskapet selv sier og så be om bedre tider når man sitter stuck det faller på sin egen urimelighet.
At disse aksjonærene skulle komme noe bedre ut enn soff og sioff sine måtte nesten si seg selv uten at resulatet enda er klart og forelagt.

“DOF-sjef Mons Aase sliter med småaksjonærer som har røykt noe de ikke har tålt.”

Det aller værste nå er at denne støyen kanskje kan velte hele selskapets eksistens grunnlag i dagens form.
Så kan man hevde at det kanskje vil være til gunst for de andre selskapene…

1 Like

Så spørs det vel da om det ikke kan være relevant å kontre med et spørsmålstegn ift. hvorvidt artikkelforfatteren kan ha snortet en stripe eller to for for mye av noe ikke han har tålt- med småaksjonærenes “motstander”.

Det må da være grenser for hva man kan tilegne en hel gruppe basert på tekst fra enkeltpersoner i en blogg. Hva er agendaen her?

Å henge ut enkeltpersoner, å henge ut gruppens-ikke enkeltpersoners agenda eller rett og slett tale storaksjonærenes sak i noe som faktisk er svært viktig for rettssikkerheten til småaksjonærer? (Selv om jeg er enig i at denne aktuelle saken kanskje ikke er det aller beste eksempelet på dette)

Jeg tenker at det uansett ville vært bedre måter å formidle noe slikt jf. linje 1 som synes å høre mer hjemme i “charterfeber” enn i en profesjonell avis.

1 Like

Ja, Thor. Chr. Jenssen er kontroversiell, slike saker er hans nisje, ikke noe annen agenda enn flere klikk.

Enig i at formuleringene hans kan være i overkant flåsete, men han har jo til syvende og sist rett.

Føler med dem som sitter med store tap, selvfølgelig er det forståelig at dem klamrer seg til håpet om at DOF ikke har behov for en restrukturering. Men når man blir advart gjennom kvartalsrapport etter kvartalsrapport, restrukturering etter restrukturering i bransjen mv., så bør det gå opp noen lys.

Det er jo som han sier at kreditorer står før aksjonærer, og akkurat nå lever DOF på kreditorenes nåde. Aksjonærer i DOF har valgt å stå i det av fri vilje tross den ekstreme risikoen. De kan når som helst velge å selge seg ut. Værre med selskapets forpliktelser overfor kreditorer.

Og denne organiseringen kan vise seg å være kontraproduktiv ved at den i verste fall kan hindre en nødvendig restrukturering.

2 Likes

Flott skrevet, 100% enig.

Må bare presisere at jeg ikke ønsker at noen skal tape penger. Og som jeg skrev over er det frustrerende og leit for de som har fulgt og sittet i selskapet over lang tid.
Men investorer som har gått inn i aksjen siste året har jeg null omtanke for. De har enten gjort det for kortsiktig trading eller så har de ikke satt seg inn i selskapets rapporter og meldinger om ståa i selskapet. De aller fleste har også blitt sterkt advart mot å eksponere seg i selskapet grunnet pågående restrukturering og fare for sto utvanning og eller konkurs.
At media vinkler som dem gjør kan kanskje diskuteres men de kaller vel i prakisi en spade for en spade i denne saken.

Når jeg av og til tar lodd kortsiktig og gjerne i selskap hvor jeg ikke har satt meg godt nok inn i caset på forhånd er jeg inneforstått med at det kan slå begge veier, gjelder kortsiktige bets vel og merke.
Men, kjøper man seg inn i selskaper hvor alle lampene lyser blodrødt kan man ikke forvente noe som helst sympati.

1 Like