Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

DOF ASA (DOF) 🚱

Enig- Denne siden av saken burde aksjonÊrene vÊre veldig godt forberedt pÄ. Det var fÞrst og fremst metoden jeg reagerte pÄ.

Det som derimot denne organiseringen i stedet burde vĂŠrt rettet mot burde vĂŠrt Ă„ “stille og rolig” forberede seg pĂ„- og kunne reagere i fall det som del av prosessen blir gjennomfĂžrt en rettet emisjon (MĂžgster) og hvor denne er i overkant “usolidarisk”.

For Ä vÊre Êrlig sÄ tror jeg dette vil komme til Ä skje- og at disse da med fordel burde vÊrt organisert. Men, det toget har sikkert godt nÄ ettersom gruppens ledestjerner ikke klarte Ä time tidspunktet eller moderere seg.

1 Like

Ja, denne grupperingen burde samlet seg for 1 Ă„r og 2 siden.
Men, kun spekulasjoner fra min side, men ser ikke bort fra at det er aksjonÊrer som har kommet sent inn her som har satt det hele igang etter Ä ha innsett at nÄ er visst lÞpet kjÞrt.

eller rett og slett ikke fÞr slik emi fremstÄr som sannsynlig- eller er varslet. Det er jo ingen grunn til Ä ta problemene pÄ forhÄnd, og hvert fall ikke forstyrre pÄgÄende prosess nÄr dette kan innebÊre fullt brudd og tap

1 Like

Flagging DOF ASA.

Jeg hÄper de vet at uansett hvor stor eierandel de fÄr, sÄ lever selskapet pÄ kreditors nÄde? De kan velte selskapet neste mÄned nÄr stillstand-avtalen gÄr ut


Liten tro pÄ at de er inneforstÄtt med det.

1 Like

De aner ikke hva de driver med, regner med noen av de som prĂžvde Ă„ presse staten til Ă„ kjĂžpe seg opp i Norwegian er med her ogsÄ 

Det gikk jo strÄlende


Jaja, helmaks Egon
 :slight_smile:

1 Like

SpÞrs om det gÄr mot noen russiske prosenter her


Tydeligvis i motsetning til alle dere sÄ tenker jeg at dette er en veldig god ide- forutsatt at de nÄ legger vekk tanker om dumme trusler og forslag. At de stÄr samlet den dagen den rettede emién kommer tenker jeg pÄ generelt prinsippielt grunnlag er VELDIG fornuftig- vel og merke om de bruker dette til noe fornuftig.

Edit:
At aksjekursen stiger stiller jeg meg derimot svÊrt undrende til for hvor mye blir disse sittende igjen med nÄr bankene har forsynt seg. Dette er forÞvrig noe minoritetsgruppen mÄ ta innover seg for dagens 25% vil ikke vÊre morgendagens 25%

New contracts in Brazil

SUMMONS TO BONDHOLDERS’ MEETINGS IN DOF SUBSEA AS - REQUEST TO FURTER EXTEND STANDSTILL PERIOD

Jeg skjĂžnner at denne rekonstruksjonen har tatt- og tar tid.

SOFF var uoversiktelig og komplisert organisert mht. finansiering, men DOF er jammen ikke noe enklere. Og, det er fÞr man ser pÄ utenlandsflÄten som det norske skipsregistreret ikke har informasjon om. Her skal det nok krangles/forhandles godt mellom de ulike kreditorene med Nordea som den part med flest panteobjekter, men ogsÄ med en rekke andre parter som sitter pÄ store kreditter herunder pant. Det blir virkelig spennende Ä se hvordan dette ender.

Offshore vind.
Noen har store drþmmerier, andre prater og prater 


Og sĂ„ er det de som bare gjĂžr det NÅ (men glemmer Ă„ forteller alle her hjemme om det).
image

Les mer

image

Jeg liker godt tanken pĂ„ at minoritetsaksjonĂŠrer organiserer seg for samlet Ă„ kunne stĂ„ sterkere mot eventuell “urettmessig” overmakt fra storaksjonĂŠrenes side.

Det sagt; DOF er i praksis insolvente og opererer nÄ pÄ kreditorenes nÄde- og regning og har gjort dette over lengre tid. Det kan sÄledes vanskelig hevdes at de Þnsker Ä dra fordel av situasjonen. De er nok mer opptatt av Ä sikre egne verdier hvilket mÄ vÊre forstÄelig. Og, dersom beste mulighet for slik sikring innebÊrer risiko for ytterligere tap vil det heller ikke vÊre unaturlig at de forutsetter et gevinstpotensial som samsvarer med risikoen.

Poenget her er vel snarere hvorvidt eksisterende hovedaksjonĂŠr skal/bĂžr/med fordel kan vĂŠre med videre, og i sĂ„ fall pĂ„ hvilke betingelser. Styret- og organisasjonen kan vel ikke akkurat sies Ă„ ha gjort en “toppjobb” nĂ„r refinansieringsarbeidet gjennomfĂžres i insolvent posisjon selv om dette vel mĂ„ sies Ă„ vĂŠre praksis. En praksis som forĂžvrig sjelden er gunstig for minoritetsaksjonĂŠrene.

Jeg er veldig positiv til DOFs muligheter i et revitalisert offshoremarked. Dette i stor grad pÄ samme bakgrunn som jeg idag sitter i SOFF- men da med fÞrste inntreden dagen etter at rekonstruksjon var gjennomfÞrt. Jeg er nok redd for at dette ogsÄ vil vise seg Ä bli det beste tidspunkt ogsÄ for DOFs fremtidige minoritetsaksjonÊrer.

men, lykke til!

1 Like

DOF ASA AND DOF SUBSEA AS: EXTENSION OF STANDSTILL AGREEMENTS WITH SECURED LENDERS AND RESULT FROM BONDHOLDERS’ MEETINGS

Ble muligheten for forlengelse fjernet fra vedtaket. Slik mulighet har vel fremkommet av meldingene tidligere!?

Den du mener?

Ja, takk! Skal lese bedre gjennom neste gang