Diskusjon Triggere PortefĂžljer AksjonĂŠrlister

DOF ASA (DOF) 🚱

Flagging DOF ASA

Dette begynner jo interessant- og litt skummelt Ă„ nĂŠrmere seg 1/3-del

Hadde jg hatt aksjer i Dof hadde jeg solgt nĂ„đŸ˜ł

Ja, men du er, slik jeg skjÞnner deg, ikke dum nok til Ä sitte pÄ aksjer nÄ. Men, ja helt enig. Kan derimot godt hende at jeg kommer til Ä gÄ inn pÄ et tidspunkt.

Dof er meget spennende ETTER refinansiering, absolutt😄

1 Like

Enig, dersom det blir en endelig refinansiering og et Dof etterpÄ.

1 Like

DOF ASA AND DOF SUBSEA AS: FURTHER EXTENSION OF STANDSTILL AGREEMENTS WITH SECURED LENDERS AND BONDHOLDERS

Invitation to presentation of Q3 2021 results

Sale of vessel

Financial Report 3rd quarter for DOF ASA

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

DOF ASA AND DOF SUBSEA AS: FURTHER EXTENSION OF STANDSTILL AGREEMENTS WITH SECURED LENDERS AND BONDHOLDERS

OSLO BØRS - STATUS COMPANIES PLACED IN RECOVERY BOX AND PENALTY BENCH

Beach Energy award DOF Subsea Otway Offshore Phase 5 Project contract

Flagging DOF ASA

Dette er spennende!!!

Ja mÄn tro hva de tenker? Er du en av de? Kjenner du til planen deres?

Nei, men jeg kunne vĂŠrt for jeg liker ideen som prinsipp. Hovedmotivet er vel Ă„ hindre det som eventuelt kan kategoriseres som en “usolidarisk rekonstruksjon”. Jeg er derimot usikker pĂ„ evt ytterligere motiv og om gruppen klarer Ă„ skille mellom u- og realistiske mĂ„lsettinger. Dette innebĂŠrer jo samtidig en risiko for hovedaksjonĂŠrer og kreditorer- som ikke kan ses bort i fra.

Jeg er jo en offshoreentusiast med stor tro pÄ fremtiden- og er ogsÄ positiv til DOF som selskap pÄ litt sikt- og etter rekonstruksjon. Jeg har derimot valgt ikke Ä risikere/investere noen penger i dette pt.

Joda jeg er enig i forslaget og stÞtter ogsÄ ditt syn i saken.

Det som er litt interessant er jo faktisk at minioritetsgruppa kan ha eit case her.
Deler denne frÄ Lars Brandeggen pÄ Xi
Lagde den samme sammenstillingen for Q3 for supply som jeg gjorde for Q2. Merk at dette kun er ett kvartal som er omgjort til Ă„r - og at jeg har gjort dette fort og galt slik at det kan vĂŠre klare feil:
EV/EBITDA: SIOFF 5,53 DOF 6,08 EIOF 6,70 HAVI 8,46 og SOFF 9,92
EV/EBIT: DOF 11,3 SIOFF 12 SOFF 32 EIOF 460 og HAVI minus

sÄ gjorde jeg et regnestykke som viser hvor lang tid selskapene bruker pÄ Ä nedbetale dagens Enterprise Value (markedsverdi + netto rentebÊrende gjeld) dersom alle hadde hatt 3,4% snittrente pÄ sine lÄn:
SIOFF 8,9 Ă„r DOF 10 Ă„r, EIOF 10 Ă„r, HAVI 18 Ă„r og SOFF 23 Ă„r.
Den supplyoversikten viser f.Þ at disse DOF-opprÞrerne har et lite case. Problemet til DOF er ikke likviditet, det er bokfÞrt egenkapital (som kan lyve ganske mye mellom disse aktÞrene) og selvsagt evnen til Ä betjene lÄn som de andre aktÞrene. Men hvis de fikk lÄngiverne med pÄ en deal der de fikk satt rentene til snitt 3% sÄ har de muligens ok nedbetalingsevne. De var ut fra Q3-tallene faktisk det supplyselskapet med nest best gjeldsbetjeningsevne ved renter pÄ 3-tallet.

2 Likes