Clarkson med kursmÄl og legger sge likt med Carnegie pÄ hÞyeste med 100kr
Forvalter tar gevinst i Dof etter kursdobling
DOF has been awarded a contract for a construction transport & installation (T&I) project in West Africa
Siem rett inn pÄ 7.plass pÄ listen med 4%
OLJESERVICE: KONTRAKTER TILDELT I PLSV-ANBUD -FEARNLEY
I dag kl. 09:13 â TDN Finans
Oslo (Infront TDN Direkt): Petrobras skal i forbindelse med en PLSV-anbudsrunde ha tildelt DOF Group/ Technip kontrakt for Skandi Vitoria til en dagrate pÄ 270.000 dollar, mens Skandi Niteroi har blitt kvalifisert til en dagrate pÄ 243.000 dollar. Videre har Subsea 7 fire kvalifiserte bud i omrÄdet 290.000-299.000 dollar.
Det fremgÄr av en oppdatering fra Fearnley Securities mandag, etter at Petrobras kom med en andre oppdatering med delvis resultat fra sitt PLSV-anbud fredag.
Videre skal Seagems (Paratus) etter det Fearnley forstÄr ha blitt tildelt kontrakter for seks skip, med dagrate pÄ 256.000 for ett av skipene og 282.000-284.000 dollar for de andre skipene.
Videre skriver meglerhuset at for Dof Group er dagratene i dette anbudet over to ganger sÄ hÞyt som pÄ nÄvÊrende kontrakter. Ved Ä implementere ratene for Skandi Vitoria og Skandi Niteroi har dette en positiv effekt pÄ syv prosent for meglerhusets ebitda-estimat for 2025. For Subsea 7 vil de kvalifiserte budene gi en mulig ordreinngang pÄ rundt 1,3 milliarder dollar.
Herlig. Artig Ä fÞlge DOF og kontrakter som er inngÄtt hittil i Är. Og, jeg kjÞpte en bunke i Januar, sÄ Þkonmisk en opptur ogsÄ.
Ă fytte rakkeren
Jeg lander pÄ ca 400k/dag for hver bÄt, tenker jeg rett her nÄ?
Regner 7 Ă„r firm (2555 dager) og 192mill USD*10,5=2016millioner
(2 veldig forskjellige bÄter dette sÄ raten er nok evt endel hÞyere for Amazonas og lavere for Rio)
Stemmer ganske bra det ja med dagens dollar kurs. Helt sinnsyke kontrakter de fÄr nÄ. De fÄr jo nesten samme dagrater som en borerigg som er vesentlig dyrere Ä drifte og bygge. MÄ nesten oppdatere kursmÄlene mine mot Dof. Gjelden dems vil jo vÊre nedbetalt pÄ 2-3 Är med slike tall, vel Ä merke at de fÄr flere bÄter pÄ lignende rater.
Men jeg har tatt antall dager for begge bÄtene og sÄ delt pÄ 2 som blir feil, det er ca 800k/dag pr.bÄt og da er nok Amazonas oppi millionen faktisk mtp hvor mye stÞrre/nyere/bedre den er enn Rio