Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dolphin Drilling (DDRIL)

Et forsøk på å se om vi kan få til nyhetsvarsling rundt denne tickeren. Euronext er helt håpløs.

1 Like

Hva skjer i denne framover? Heispitch?

Først og fremst så må LOI bli en signert kontrakt, så får vi prising nærmere verdier enn opsjoner slik som det er i dag.

God rr slik jeg ser det, men litt skepsis til CEO sine uttalelser tenker jeg er fornuftig, basert på historikken hans.

2 Likes

Kan du komme med konkrete tall for hvordan du mener det prises til opsjoner? Jeg er bare interessert i tallene. Er litt aktiverings kostnader på riggene og de eier ikke akkurat de mest ettertraktede riggene. Sitter mellom flere rigg selskaper. Klarer bare ikke bestemme meg mellom (NOL,DDRIL eller SDRL)

Gratulerer med vunnet anbud!

Du finner det du trenger av tall i eksempelvis det siste prospektet som kom ifm emisjonen. Der står og mye rundt antatte reaktiviseringskostnader.

Når det kommer til opsjonsprisingen, så er det at her er flere rigger som ikke er priset inn i kursen enda. Leader er vel den største/verste (som kom med på kjøpet av PB Loyd jr).

Både PAS, DNB og Clarksons har analyser ute, så du kan ta en sjekk der og. Eventuelt bruke egne nøkkeltall om du synes noen av de er litt vel optimistiske. De oppdaterte analysene som kom i dag hadde vel 3 rigger på kontrakt som forutsetning, og etter kontrakten i dag så er vi vel der.

Arctic og Fearnley er vel de to tilretteleggerne som ikke har kommet med noen oppdatert analyse enda, så vil tro det er den nærmeste triggeren. Muligens og noe mer fra de 3 andre mtp kontrakten som kom i dag.

image
image

1 Like

Oslo (Infront TDN Direkt): Fearnley Securities starter dekning av Dolphin Drilling med en kjøpsanbefaling og kursmål 17 kroner pr aksje.

Det fremgår av en analyse fra meglerhuset fredag.

Med to rigger i drift estimerer meglerhuset et annualisert ebitda-potensial på 75 millioner dollar. Reaktiveringer kan gi et inkrementelt løft i ebitda på 35-50 millioner dollar pr rigg, basert på dagrater på 200.000-250.000 dollar.

"Det gir en ebitda for hele flåten i drift på om lag 200 millioner dollar og fri kontantstrøm på 150 millioner dollar med estimerte reaktiveringskostnader på 100 millioner dollar, skriver meglerhuset.

“Selv om vi fortsatt er optimistiske med hensyn til de langsiktige utsiktene, baserer vi våre estimater på tre rigger i drift, og forutsetter at reaktiveringen av Borgland vil ha en totalkostnad på 25 millioner dollar med riggen i drift fra tredje kvartal 2024”, heter det.

1 Like

@pdx det ser ikke ut til at nyhetsvarslingen fungerer her, anelse om hvorfor? Jeg har ikke fått noen varslinger fra denne ticker’n.

1 Like

Takk, nå skal det være satt opp riktig :slight_smile:

1 Like

Dolphin Drilling AS: Investor Presentation at Pareto Securities’ Energy Conference

Høres jo veldig bra ut dette:

Ringes ned av oljesjefer: – Bekymret for tilgjengeligheten av rigger

Dolphin Drilling vil ta over Paul B. Loyd Jr-riggen rundt 1. desember i år.

Det sier konsernsjef Bjørnar Iversen under selskapets presentasjon på Pareto Securities’ energikonferanse onsdag.

For Borgland-riggen gjentar Iversen tidligere kommunikasjon at riggen var laveste budgiver i et anbud i India.

– Så riggen vil trolig gå ned til India på en lenger kontrakt der, sier han.

– Når vi har Borgland ute, forhåpentligvis i India neste år, vil vi ha en betydelig utbyttekapasitet, sier han.

Av presentasjonen fremgår at reaktiveringskostnaden for Borgland er estimert å være 20 millioner dollar, mens Bideford er estimert til 25 millioner dollar.

– Etter at det ble kjent at COSL-riggene skal til Norge har tre konsernsjefer i tre oljeselskaper i Storbritannia ringt meg personlig og sagt de er bekymret for tilgjengeligheten av rigger, sier han.

– Det er utsolgt i Storbritannia. Det er to til tre rigger tilgjengelig, som er våre. Og det er derfor oljeselskaper ringer meg personlig. Jeg tror dermed at vi er i god posisjon for å få stålet vårt ut i arbeid, sier han.

1 Like

Noen som vet noe om når de regner med at de kommer til å få kontrakt på de siste to riggene?

Usikker, men det begynner å bli støvsugd for semi-subs der ute, og de har nok regnet på flere tenders, så da vinner de laveste ratene anbudet (der er selvsagt flere krav enn kun rater).

DDRIL sine rigger er rimelig gamle, men når det strammer seg til så vil det utligne den ulempen.

Ja, så vidt jeg har skjønt så forfaller en del av anbudene de er med i løpet av q4 og q1. Blir spennende å se. De har jo også opsjoner på noen nybygg. Får se om de innfrir de på sikt.

https://www.dn.no/energi/equinor/kina/rigg/politikere-reagerer-kraftig-pa-equinors-kina-avtale-en-nasjonal-sikkerhetsbrist/2-1-1521590

– Hvordan kan styremedlem i Equinor, tidligere forsvarssjef Haakon Bruun-Hanssen, og Equinor-styret tillate at kinesiskeide borerigger nå får rundt 40 prosent av den flytende borekapasiteten på norsk sokkel med all tilgang til kritisk norsk infrastruktur, når Forsvarskommisjonens rapport fra juni i fjor beskriver Kina som en av de største langsiktige truslene for Norge og Europa, spurte Bjørnar Iversen, toppsjef i riggselskapet Dolphin Drilling i DN onsdag.

Synes de to her illustrerer gode muligheter for kontrakt på Bideford og Leader :crossed_fingers:

Dolphin Drilling AS: New share capital registered

Dolphin Drilling AS: Changes to the Board of Directors

1 Like

Dolphin Drilling AS: Letter of Award from Oil India Limited