Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Dune-spill / avtale med Legendary Entertainment (Funcom)

Blir sikkert gull. Håper på det. Kanskje jeg er mest skuffet for jeg ville spille Dune mmorpg :rofl:

Er vel release date som blir det mest spennende det neste året/årene uansett :grin:

3mnd etter filmen, är inte det väldigt länge ? Bör det inte släppas i samband med film ?

Er vel dette de delvis ønsker å gjøre på en ny måte slik jeg forstår det.

Hilsen utvikler i programvarevransjen :blush:

1 Like

Hvorfor snakker vi om det som «filmen»? Ting skjer allerede med film nummer to, så at de legger seg en plass mellom disse kan vel ikke være urealistisk? Dune-hypen er ikke over i desember 2020 allerede får man håpe.

2 Likes

Snackar bara timing då vi står helt utan info. Men att det kommer något före första film är ju 100% bankers som man säger i Norge

Godt poeng. Også må vi ikke glemme at forretningsmodellen er game-as-a-service. Som med CE vil spillet ha en lang levetid. Å slenge på et EA stempel på et spill til en “AAA” IP vil i mine øyne være en stor tabbe. Som med CE burde det i så fall være siste utvei. EA har et litt frynsete rykte, og blir i mange tilfeller sett på som en dårlig unnskyldning for å lansere et uferdig spill. Beskyldninger som dette vil henge løst for et EA spill som blir sluppet samtidig som en storfilm med et budsjett på flere hundre millioner. Om spillet så og si er ferdig, som jeg syns er helt nødvendig med en sånn IP, hvorfor ikke gå rett på full release? Med forretningsmodellen de har lagt opp til vil jo utviklingen uansett fortsette etter launch.

Se for eksempel på CE. Spill som dette er et maraton, ikke en sprint.

3 Likes

[VARNING - spekulationer på hög nivå! :wink: ]

Kan man kanske tänka sig att det kommer en teaser till DUNE-filmen i förbindelse med Star Wars lansering i december? Vad vore mer lämpligt än att påbörja PR-maskinen när världens alla sci-fi nördar ändå har blicken mot den stora skärmen? :face_with_monocle:

1 Like

Njaa… Tviler på at det blir noe som helst dune relatert med star Wars… Trailer kommer sannsynligvis april - juni

Forskjell på teaser og trailer

1 Like
3 Likes

Tenker de går over fra pre-prod til produksjon på starten av nyåret, det spørs vel litt hvor bra de har fått til ting i pre-prod. :slight_smile:

Overhodet ikke bekreftet, men:

4 Likes

Senaste South park avsnittet är Dune inspirerat

5 Likes

Altså, er det noe remotely relatert til Funcom du ikke får med deg? :smiley:

10 Likes

Kanskje det ikke blir et petroglyph Dune spill? :smile:

Min känsla är att Funcom inte kommer tumma på kvalite när de gäller Dune IPt och då hoppas jag Petroglyph inte är ett alternativ.

Det ska även tilläggas att jag tror på ett Dune släpp nästa år :innocent:

2 Likes
6 Likes

Fra 18.nov.

As more elements are published from the movie side, Funcom will be able to talk more about the game as well.

Så de får ikke lov til å si noe om spillet før det kommer mer rundt filmen? Da vil det isåfall ikke være så altfor lenge igjen!

9 Likes

Filmen får nok sin trailer/teaser debut på
comiccon 2020, så er en stund igjen

Comiccon menar du eller? :smiley: