Alle er vel klar over at Funcom både har masse erfaring og mange komponenter som kan gjenbrukes i Dune open World. Men det er jo et spørsmål om de vil gjenbruke alt eller om de vil forkaste en del av det som har lagt litt begrensninger i CE og lage en del fra bunnen av. Jeg tror det fortsatt er en del i det underliggende de vil gjøre på en ny måte.
Så mener jeg de bør lage ganske mye nytt også slik at Dune skiller seg ganske mye fra CE. Ellers blir det mye sutring om CE med Dune skin. Så da håper jeg egentlig på at det er mye som skal lages til release.
Og så er jo spørsmålet litt også hvor stort og bra de skal lage det til release. Og jeg er av den formeningen a de bør sikte høyt. Nå har de masse erfaring de kan bruke til å lage et fantastisk spill. Da synes ikke jeg de skal rushe ut noe halvferdig eller 85% ferdig EA produkt. Gjør det “ferdig” slik at man kan kapre spillere fra de andre i sjangeren og holde på spillerne fra dag 1.
Greier filmen(e) å skape interesse for Duneuniverset dør ikke det ut raskt så de har tid.
Så aksepterer jeg selvagt at andre har annet syn på dette.