Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

EAM Solar (EAM)

Hvor? Finner ikke noe på VPS TJENESTE med mine cirka 5000akjer 🫣

link i børsmeldingen har skjema, bare fyll ut dette og send de på epost til EAM

1 Like

Noen som har en journalist som bekjent som kan lage en artikkel om hva ledelsen gjør og paradokset at de som har kjempet mot svindlere nå skal bli svindlerne selv. Må gi litt av en krutt-artikkel

Da har jeg sendt mine stemmeinstrukser med følgende tekst i eposten:
God Dag Gloria,

Vennligst se vedlagt stemmeinstruks fra meg.

Jeg vil benytte anledningen til å si noen ord.

Som aksjonær setter jeg stor pris på hva de ansatte i EAM gjør for oss aksjonærer.

Når det er sagt, får ansatte i EAM forhåndsavtalt lønn for sitt arbeid på samme måte som de fleste aksjonærer i EAM får lønn fra sine arbeidsgivere.

Ledelsen i EAM må også huske at det er deres avgjørelser som har ledet til svindelen/rettsaken og av den grunn skulle det være unaturlig med en så stor påskjønnelse for å lede skuta tilbake på riktig kurs.

Dette påfunnet om ekstraordinær generalforsamling rett før avgjørelsen på rettssaken den 16.mai fremstår som svindel og tyveri på samme måte som EAM ble svindlet. Det er mildt sagt usmakelig og setter skam på den norske kulturen som vi eldre vokste opp med.

Det er aksjonærene som sitter med, og har sittet med, risikoen. Det er aksjonærene som har finansiert lønnen til de ansatte i EAM. Om det ikke var mulig å oppdrive egenkapital på bedre vilkår enn måten ledelsen nå foreslår, burde aksjonærene først få muligheten til å bidra i form av en rettet emisjon kun for nåværende aksjonærer. Jeg er vertfall lånedyktig hos banken og mitt lån ville være mye billigere enn det forslaget som kommer her.

Jeg oppfordrer derfor de som har kommet med dette forslaget til å få beina på jorda igjen og ta et par runder med selvrefleksjon.

Dette er ordene fra en av de mange aksjonærene i EAM. Jeg har tapt mye penger på EAM og ikke fått en krone i lønn for dette. Relativt sett er jeg ganske sikker på at mitt tap overgår det tapet som eventuelt ledelsen har hatt.

6 Likes

Dvs.

Noen som har den rette epost adressen?

But it is possible to vote on by physical attendance (in person or via proxy)! Does this mean that I can not request my bank (in whose name the shares are) to vote NO?

EAM Solar ASA: Invitasjon til informasjonsmøte fredag 3. Mai kl 11:00

EAM Solar ASA: Invitation to an information meeting on Friday 3 May at 11:00

Fant du ut av dette?

@HanSolo

Funker ikke epostadressen de har oppgitt i innkallingen som er ment for å sende inn stemmer? Det er jo beleilig…

Er forøvrig helt latterlig at det ikke er mulig å stemme elektronisk via megler eller VPS.

1 Like

fikk ikke sende fra gmail, men hotmail funka

Så adressen gloria@eam.no er riktig?

Noen som har tenkt til å møte opp på informasjonsmøtet? Tenkte jeg skulle ta turen.

Hadde møtt om jeg bodde nært nok. Men bor dessverre alt for lang unna. Håper noen stiller og gir en rekke vanskelige spørsmål

Hvis de har noen argumenter annet enn at de mener de fortjener så ekstremt mye burde vel dette ha vært med i vedlegget til ekstraordinær generalforsamling.

Det eneste jeg så der av argumenter var at det var ment at de fortjente så mye osv. Helt hinsides!

Så kommer nok mer av det samme på informasjonsmøte i forsøk på å få dette igjennom. Forbedrer nok alle mulige forklaringer osv. for det de har gjort nå ser ikke bra ut.

Om hensikten er å nå ut til flest mulig aksjonærer den 3. mai burde de holde et teams / web basert møte. Jeg har sendt epost og oppfordret om dette.
Blir det ikke på web så er det for meg nok et tegn på at de egentlig ikke bryr seg om 90% av de 3000 aksjonærene de har

2 Likes

From my understanding you can choose to vote by physical attendance or by power of attorney.

But either way you have to send in the form before May 3 16:00 CET.

If by physical attendance then fill appendix 2 and send by mail/post. Then attend the meeting 10. may.

Maybe someone can check if what I wrote is correct, so to be sure.

1 Like

Fint!

Ellers kan det nesten virke som informasjonsmøte er ment for de som møter fysisk opp 10. Mai grunnet at det holdes 3. Mai Da fristen er 16:00 3 mai 16:00 CET for å stemme med fullmakt.

Kanskje man kunne også ha sendt informasjonen skriftlig tidligere enn den datoen siden det kan være lettere å se objektivt på grunnene/argumentene. Men bare mine tanker akkurat nå.

1 Like

Viktor svarer heldigvis raskt så all ros for det. De forsøker, alternativt et separat zoom møte. Så vi får se hva de får til

1 Like