Canica selger for de blir sikkert tilgodesett ved fordeling av 1 million aksjer som går til kapitalinnhenting.
Stem nei til dette ranet av aksjonærverdier med 2.5 millioner aksjer til røverpris etter dommen.
That’s exactly my point!
Det fremgår som et sammarbeid mellom Viktor og Canica/Sundt.
Er det tilfeldig at Canica og Sundt har solgt ned når kursen startet å stige og at dette kommer rett før dommen 16. mai.
Er det tilfeldig at Viktor går ut i artikkelen til DN og sier det er en lang vei frem og ikke yttrer et positivt ord om hva som skjer nå og optimismen?
Er det tilfeldig at Viktor og EAM gikk ut etter dommen i februar og sa at vi vant men dette er penger det blir vanskelig å få tak i.
Nedsalg,negativ info fra ledelsen og generalforsamling rett før domsavgjørelse tilfeldig? Jeg tror ikke på tilfeldigheter.
NÅ: 2.5mill Tegningsrettigheter skal nå settes til en pris på mellom 10 og 20 kroner. Uten hjelp av de tre tilfeldige begivenhetene er jeg sikker på kursen hadde vært et helt annet sted. Så her er det spart flere titalls millioner bare på kursen disse tegningsrettighetene settes til. Dette blir en enorm fortjeneste for canica/sundt når man ser på antall aksjer de måtte selge for å få kursen ned (om det er de eller deres bakmenn som får 1mill tegningsrettigheter)
Om de får 2.5mill tegningsretter nå, hvor mye enklere blir de ikke for dem å gjøre lignende senere?
Hva kan vi gjøre for å nå frem til flest mulige aksjonærer?
Noen som er medlem i aksjonaerforeningen og vet om de kan hjelpe oss?
Dette er gammel sists, men viser en oversikt over eierne. Etter nedsalg har de tre på toppen ikke i nærheten av å få dette igjennom, men mindre veldig få dukker opp på EGM. Antar det er prosentandel av oppmøtte (inkl. proxy) som teller.
DNB og Nordnet representerer kundene sine i dette tilfellet (antar jeg) og er således en haug med småsparere.
Det er viktig at alle stemmer mot forslagene om at styreformann skal få tildelt 1 million tegningsretter, Daglig leder skal få tildelt 0,5 millioner tegningsretter og potensielle långivere skal få 1 millioner tegningsretter innen 03.05.24 kl. 16.
Gå inn på børsmeldingen og last ned dokumentet:
https://newsweb.oslobors.no/message/616184
Fyll ut Vedlegg 3. Kyss av for av Styreleder og stem IMOT på punkt 5, 6 og 7
Send inn fullmakten på mailadressen: gloria@eam.no og be om bekreftelse at mailen med fullmakten er mottatt.
Husk å stemme nei til forslagene innen 03.mai kl. 16 og send også gjerne inn ihht anvisning fra en tråd på hegnar (info pr d.d. 29.04.24 kl. 07.36)
Dette innlegget er fra hegnar forum. Gjengir det her! Det er ikke meg som er «jeg». Det er prisverdig en annen som har påtatt seg denne oppgaven. https://www.finansavisen.no/forum/thread/165592/view
Siden EAM Solar gjør manuell telling selv og ikke bruker eksterne revisorer, bank eller VPS og bankid til dette som ekstern kontrollør som er normalt så må vi kontrollere selv og ha med til genforsamlingen.
Jeg har derfor opprettet en mail adresse: tellestemmer@gmail.com
Fint om dere gjør følgende:
- Skriver antall aksjer dere har stemt for i mailen.
2 Og om dere har stemt mot eller for - forwarder vedleggene slik at vi har også samlet dokumentasjonen dere har sendt til EAM Solar til mail adressen over.
NB! Også svært viktig at dere ber om og får bekreftelse fra EAM Solar at de har mottatt stemmene fra dere. Ta gjerne også vare på den bekreftelses mailen.
«Jeg vil så legge antall aksjer inn i et regneark og ta dette med til generalforsamlingen for avsjekk/kontroll.
Jeg vil selvsagt behandle det dere sender til meg konfidensielt og ikke dele det utover å ta det med til genforsamlingen og oppdatere antall avgitte stemmer her i denne tråden.
NB Husk også at det er antall aksjer man har 5 virkedager før generalforsamlingen. Dette skulle etter min beregning bli antall aksjer man besitter ved børs stengning 30. april.
Etter min beregning trenger vi å få 6.852.210 * 0,334 = 2.288.638 aksjer som stemmer mot for å være helt sikre her siden det er 2/3 flertall som gjelder.
Hjelp/støtte:
- Det ville også være fint om noen kunne hjelpe til med å få alle til å stemme og spre dette budskapet. Og flott om noen kunne ta utgangspunkt i aksjonæroversikten og kontakte personer.
- At flere møter opp på generalforsamlingen 10. mai.
Til info:
Per nå har jeg mottatt nei stemmer fra 267.534 aksjer og det mangler 2.021.104 nei stemmer for å stoppe dette.»
Hei @snorre31 .
Topp initiativ! Jeg sender over. Tar bildet av innlegget ditt og legger ut på Xtrainvestor.
Er det ikke dog slik at det kun er fremmøte stemmer som danner grunnlaget for beregning av prosentandeler for/imot? Altså at vi må representere minst 1/3 av de fremmøtte stemmene for å få forslaget forkastet?
Alle stemmer som er sendt inn før 3 mai + stemmer fra oppmøtte teller
Altså det er ikke jeg som står bak iniativet. Ser det kan virke uklart. Jeg har kopiert inn hele innlegget fra hegnar forum siden det er viktig at alke har den samme informasjonen
Ser at initiativet er på shareville, hegnar og her. Så del den som kan på andre forum og facebook grupper
@HanSolo Ja, var upresist formulert av meg. Mente også innsendte stemmer. Du er sikker på reglene? Utfordringen er vel at det som regel er de mindre aksjonærene som lar være å stemme, og således utelates fra totalen. I dette tilfellet antar vi at de ville stemt imot. Det er med andre ord en ulempe for oss.
@Steve_Eisman Det virker som eam’s ledelse har gjort det så vanskelig som mulig for oss små aksjonærer å forhåndsstemme/Bli bevist på at vi må stemme innen en kort tidsfrist. I tillegg blir ikke våre forhåndsstemmer hemmeligholdt frem til møtet, slik at ledelsen kan gjøre mottiltak. Som om at FRP skulle sendt sine tilgjengelige forhåndsstemmer til AP før et valg.
Det er råttent at vi ikke har fått en epost eller brev fra EAM om at vi har noe å ta stilling til
Ja, vi kan bare krysse fingrene for at noen litt større aksjonærer dukker opp på generalforsamlingen og således ikke har vist sin hånd før møtet. Er nok å tro på julenissen at dette skal gå, men vi får bare gjøre det vi kan.