Spennende! Kommer det litt mer konkret info på møte?
Iht, gårdsdagens meldingen kan tolkes forskjellig. Men jeg ser frem til møte!!
Informasjonsmøte tyder på at selskapet vil være åpne og proaktive overfor aksjonærene
•
Sen agenda kan bety at de venter på endelig avklaringer, ofte et godt tegn (kontrakt, løsning, fremdrift)
•
Møtet er ment å gi klarhet og trygghet etter Q4, ikke å fatte negative vedtak
•
Mulighet for fysisk oppmøte signaliserer vilje til dialog og tillit
Positivt tolket: De har noe konkret å informere om og ønsker å samle markedet før neste steg.
Oppsummering fra EAM-møte i dag. Noterte meg følgende. Dere som deltok får supplere meg her.
Det ble stilt spørsmål om når selskapet planlegger å hente 80 millioner kroner, og hvordan denne kapitalinnhentingen skal gjennomføres. Ledelsen opplyste at de allerede er i dialog med større institusjonelle investorer. Dette ble presisert etter spørsmål om hvorvidt det kunne bli utfordrende å hente kapital, slik situasjonen var i høst. Ifølge ledelsen er interessen nå til stede, og flere institusjoner har selv tatt initiativ og uttrykt ønske om å delta.
Det ble også stilt spørsmål knyttet til at planene om kapitalinnhentingen ble kjent i markedet allerede på morgenen før børsåpning, og at aksjekursen i løpet av dagen falt med over 40 % fra åpning til stengetid.
Viktor uttalte at han selv hadde et betydelig, etter hans mening urealistisk, papirtap denne dagen, og at han derfor ikke kunne legge for stor vekt på den kortsiktige kursutviklingen.
Prosessen med kapitalinnhentingen skal nå settes i gang, men det må først innkalles til generalforsamling (GF), og nødvendige formelle beslutninger må fattes.
Det ble videre uttalt at emisjonskursen forventes å bli vesentlig høyere enn kursen ved forrige kapitalinnhenting i høst. Tiden vil vise dette.