Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

EAM Solar (EAM)

Hva skal vi si om dette?

Fikk du sms`n?

Jadaaa, herlig. Blir spennende å lese neste børsmelding. Skal doble beholdningen min tirsdag om jeg liker hva jeg leser

2 Likes

https://www.hegnar.no/Nyheter/Boers-finans/2019/04/EAM-er-tilkjent-erstatning-umiddelbart

:full_moon_with_face:

1 Like

Ja vi får vel mer info til uken om fullt erstatningsbeløp. Virker også som retten er ganske bastant så en anke fra motpart blir vel umiddelbart forkastet. Gratulerer alle og blir morsomme dager fremover :slight_smile:

3 Likes

Mange prater om å ha is i magen når man driver med aksjer. Jeg tror tiden for det har kommet. :slight_smile: her kommer det nok flere positive børsmeldinger de neste ukene og månedene.

2 Likes

Er det tatt arrest i midler her? Er det sikkerhet for at man får penger ved en rettskraftig dom? Hjelper jo ikke å få rett, hvis man ikke får pengene.

33m EUR i følge tidligere børsmelding. Usikker om de faktisk har klart å beslaglegge det. Men uansett handler det nå (i mine øyne) om det sivilrettslige søksmålet som forhåpentligvis går til forlik med Enovos.

22/04-2019 18:15:17: (EAM.OAX) Legal status update: Criminal Court of Milan written decision

3 Likes
4 Likes

Hva tenker folket fremover i EAM? 90 + dager til en endelig erstatningssum?

Jeg tror vi blir oppdatert av styret siste uka i april/første uka i mai.
Selskapet sier vist til enkelte aksjonærer at de har mer en nok for å gå etter pengene de har krav på i de større selskapene. (Ref. Hegnar forum). Det samme kommer de trolig til å si også på aksjonær møte, men hadde vært fint om de børsmeldte dette tydelig slik at ikke folk blir lurt til å selge for tidlig. Det er tross alt flere 100% avvik på kurs og forventing nå.

Hvis de store eierne mener at selskapet skal godta et forlik, så gjør de sikkert det for å få pengene raskere en 90 dager. Men dette blir bare spekulasjon ifra min side.

Får bare håpe EAM ikke nøyer seg med for lite, det er greit å ha litt penger til videre vekst også. De har jo tross alt blitt svindlet og folk sitter i fengsel. Dette burde vært tydelig nok også for aksjonærene på oslo børs, men det ser ikke slik ut akkurat nå.

Jeg syns det er helt vanvittig at folk nå selger til kurser under det som den var på før vi fikk vite at de vant. Selv om det ikke var så vanskelig å forutse at de kom til å vinne, så vet vi jo dette nå og nettopp derfor fortjener selskapet et stort løft etter denne årelange kampen. Slik det er nå, så fortjener aksjonærene en tydelig børsmelding om hvor veien går videre i kroner og øre. Dette håper og tror jeg kommer veldig snart.

1 Like

Ja, enig, blir mye spekulasjoner ref (Hegner forum), men en tydelig børsmelding fra selskapet hadde gjort ting litt enklere. EAM er tross alt på en lavere kurs enn før de vant saken.

1 Like

Aksjonærlistene de siste 2 ukene viser at Alden(Edvin Austbø), Eika og Onsager har solgt seg ned med 25-75%. Nordnetere har kjøpt. Jeg tror at dagens volum ender på 350 000 aksjer, Det betyr at flere store aksjonærer har hatt mulighet til å selge seg ut/ned idag. Dagens kursutvikling synes jeg ligner på retailere som kjøper og store penger som selger.

Hvis noen kan få tak i aksjonærlister før neste mandag, hadde det vært veldig fint.

Årsrapporten kommer vel om en uke og? Spennende fremover.

1 Like

Okei, så du mener topp 20 aksjonerer selger seg ut? Det høres jo ikke bra ut, de bør jo ha veldig god innsikt så hvis de ikke har troen på caset, må det jo være noe. Da er det jo en del aksjer som skal ut. Kjøpte en god del aksjer på slutten i dag, må innrømme jeg ble litt nervøs når du skrev det.

Salamis du kan ha rett i det. Var voldsomt mye til salgs idag, egentlig overraskende mye sett til tidligere handelsdybde. Bryr meg ikke så mye om hvem som solgte, naturlig når den har gått fra 21-44 kr på noen uker. Veien videre er vel 3 mnd med venting. De som har troen sitter vel videre. Aksjonærene har tidligere kastet kortene som ga en ypperlig kjøpsmulighet for oss andre. Mulig det samme skjedde idag.

Noen aksjonærer har sittet stille i båten i 5 vanskelige år. Helt forståelig at noen av dem nå søker en utgang av det som for dem har utartet seg som et mareritt. Nye aksjonærer med friskt blod kommer inn, dette kan være positivt også.

2 Likes

Jeg har spekulert litt over hva som kan komme ut av kriminaldomstolens foreløpig kjennelse. Vil bare understreke at alt dette er ren spekulasjon. Jeg har lagt sammen alle foreløpige erstatninger i dommen, og de arresterte midlene, og ekstrapolert, basert på hva de enkelte partene har fått så langt, hvor mye av de 28,7 M eur i arresterte midlene hver part «sannsynligvis» får.

Arresterte midler 28,7m EUR

Foreløpig erstatninger 9,6m EUR

EAM sine 5m EUR utgjør 52% av de foreløpige erstatningene, altså får EAM 15m EUR, Therium skal ha de første 8,4m EUR, da gjenstår 6,6m EUR, som utgjør 9,27 kr per aksje, som igjen kan forklare den relativt moderate kursstigningen den siste uken.

GSE får 9m EUR i min beregning, som er under halvparten av midlene som de har betalt ut i FIT. Det virker lavt.

1 Like

Har du solgt deg ut salamis? Eller har du fortsatt troen på caset. De har vel større sjanse til å ta enovos nå som det er bevist at de har blitt svindlet. Da snakke vi mye høyere summer:)