I tillegg er det høy konsentrasjon av aksjene på topp 30:
Global phase III study POLAR-A fully recruited
December 16, 2019
Stockholm, December 16, 2019. PledPharma AB (STO: PLED) and Solasia Pharma K.K. (“Solasia”) (TSE: 4597) today jointly announced that the global Phase III study POLAR-A with PledPharma’s lead candidate PledOx® is now fully recruited and top line results expected approximately one year later.
Spennende.
BEVAKNING POJKAR
Jeg gikk inn i PledPharma i dag etter å ha studert selskapet i helgen. Underlig at dette selskapet ligger så lavt priset med tanke på hvor langt de har kommet, og attpåtil med partneravtale i Asia.
Det som imponerer meg mest er den nye ledelsen de har fått på plass fra 2017, med minst tre personer (bl.a. CEO) med erfaring fra Astra/Zeneca. Her finner man det som jeg savner i Episurf (som også i mine øyne er en uslepen diamant, uten sammenligning av selskapene forøvrig).
PledPharma virker å være “rigget” for stor vekst gjennom god cash position og en solid ledelse med internasjonal erfaring.
Jeg valgte derfor å ta en kjapp exit fra Episurf for å gå inn i PledPharma, og kommer nok til å fortsette å øke her fremover. Både RedEye og Pareto har kursmål over 50 kr på denne.
PledPharma faller tilbake på lavt volum etter kanskje den viktigste meldingen fra selskapet i 2019. Polar-M er ferdig rekruttert, selskapet er fullfinansiert, nå er det bare å vente 9-12 måneder på resultater.
Om ca 3-6 måneder er også Polar-A forventet ferdig rekruttert. I tillegg ventes det avklaring på studiestørrelse og fase 2 studiedesign for Aladote i løpet av denne eller neste måned.
For ikke å nevne ekspansjonsstudie av Pledox for forhindre CIPN etter behandling med taxaner. Her vil også mer info komme på nyåret.
Her er det bare å lese seg opp og følge med. Vurderer kjøp når den treffer 200 MA, og eller vente på brudd på 22 SEK.
Golden cross avgitt forrige uke.
Lastet opp her i dag etter en vurdering av det tekniske. Vi har da en liten “cup with a handle” som ser ut til å gi et brudd opp. Da er vi i 22- området, og brudd på 22 …sier ikke mer. Chartet ser fantastisk bra ut!!
De lange linjene…
Ved å bruke det log. chartet blir en del støy borte, og den fallende, lange topplinja blir tydeligere. Vi nærmer oss et brudd på denne, som første steg. Deretter er det fremdeles en del motstand i området 20 - 22 før det kan ta ordentlig av. Spennende framover nå.
PledPharma planerar att genomföra en fas II/III-studie med Aladote® inför ansökan om marknadsgodkännande i både USA och EU (MFN)
Fantastisk gode nyheter. Snart to produkter i pivotale studier, hvor ingen av de har noe konkurranse (som jeg vet om).
2 pivotale studier er snart en realitet, når skal markedet våkne her mon tro? Dette er jo en festdag for Pled Pharma med enorm betydning. her sparer man MASSE tid og penger ved et BETYDELIG kortere løp. Vi må kanskje vente på anbefalinger fra husene før rykket opp kommer???
Det er helt utrolig hvor lavt Pled prises, jeg skjønner ikke hvorfor markedet ikke reagerer på dette. Dette var en nyhet jeg ikke hadde forventet. Vi visste at selskapet skulle komme med nyheter om veien videre for Aladote, men at det ville bli kun ett pivotalt studie, med interimavlesning, det var mye mer enn man kunne forvente.
Legger også merke til følgende:
"Till skillnad från studieprogrammet med läkemedelskandidaten Pledox, vid förebyggande av nervskador i samband med cellgiftsterapi, i fas 3 där det sker uppföljning med återbesök förväntas studien med Aladote bli en kortare studie utan uppföljande återbesök.
Patienterna ligger på sjukhus i 24 till 48 timmarna så det är en relativt billig studie att göra, säger Nicklas Westerholm."
Som sagt: Dette er virkelig STORT!!
Tror reaksjonen kommer, ingen som vil selge etter denne nyheten. Kjøperne er forsiktige og det er ekstremt lav omsetning, men jeg tror vi er over motstanden på 22 SEK før måneden er over.
Minner om denne også:
Potensialet ved brudd opp er i første omgang minst høyden i trekanten, dvs. opp til ca 51. En kraftig formasjon, dette kan gå fort!
Hvordan er finansieringen her egentlig?
De hadde 287 millioner SEK 30. September 2019. Selskapet bruker ca 90-120 millioner per år.
Gjorde sist emisjon uten rabatt på aksjekurs i mai 2019, hentet da inn da 90 millioner på 18.70 SEK.
Liggere denne på børsen i sverige? Hvilken plattform bruker du til å handle denne?
Per 30 September var det 287 MSEK. Cash burn er omkring 40 MSEK i kvartalet pt.