Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Egetis Therapeutics (EGTX)

Får kjøpt den på Nordnet zero konto i hvert fall.

2 Likes

Nå klarte jeg ikke vente lenger.

3 Likes

I tillegg får de inn milestensutbetalinger fra sin partner Solasia/Maruho. Fikk inn ca 50 millioner SEK i 2019.

1 Like

Når er de neste - og hvor mye er de på, Montebello?

De har ikke gått ut med hvor mye de vil få eller når, men jeg tror de vil få en ny utbetaling på ca 50 millioner SEK når siste pasient er behandlet i Polar-M. Dette er forventet å skje i løpet av 2Q 2020.

PledPharma entered a license agreement in November 2017 pertaining to the clinical development and commercialization of PledOx® in Japan, China, Hong Kong, Macau, South Korea and Taiwan. The total deal value amounts to approximately 83 MUSD* (equivalent to approximately 700 MSEK*) and are linked to milestones during the continued development and commercialization of PledOx®. In addition, Solasia will pay royalties on potential future sales of PledOx®. Solasia will also fully finance the Asian part of the POLAR studies.

Nå som PledPharma har flyttet over til Nasdaq Stockholm så kan den handles både på Aksjesparekonto, vanlig aksje- og fondskonto og Zero/Investeringskonto.

Noen ganger så må man ringe til megleren for å få de til og åpne opp for handel, hvis ingen har handlet i aksjen før. Dette vet jeg for eksempel vi måtte gjøre hos Nordea.

Jeg må si 1 mrd SEK virker som en veldig moderat market cap for dette selskapet når man ser på cash på bok og fremtidig cash flow fra milestones.

1 Like

Jeg handler gjennom handelsbanken, men fikk melding om at denne aksjen ikke kunne kjøpes via ASK. Forstår jeg deg rett om jeg kan ringe handelsbanken og be de åpne for handel på denne aksjen/børsen?

Takk for svar!

1 Like

Ja, det måtte jeg gjøre i Nordea. Nordnet hadde fiksa det allerede, så der var det.åpnet for handel.

1 Like

Med tanke på de har to forskjellig produkter i pipelinen med hver sin virkemåte og indikasjon, og at det er et meget stort inntektspotensiale (spesielt for Pledox) så er det en underdrivelse å si at det er en moderat prising synes jeg. Når jeg regnet på caset før jeg gjorde mine første kjøp, så fikk jeg fair value nærmere 4-6 milliarder. Og de har kommet mye lengre med begge produktene på nåværende tidspunkt.

1 Like

Blir ikke overrasket om Pledpharma trades +80 SEK på denne tiden neste år.

200 dagers snittet stigende i halvannet år+, det er bra.

Ser også etter inngang her, komme seg ut av den møkka rangen den har handlet siden slutten av 2016 såå.

Noen må jo handle for at vi skal komme ut å rangen. Tror det kan bli ganske eksplosivt når denne rangen brytes.

Det er sant, men den jobben klarer nok ikke jeg, så den får noen med litt mer krefter ta :stuck_out_tongue_winking_eye: Fort til 40 kr oppover (teknisk) slik jeg ser det :slight_smile:

1 Like

MEMBERS HOME
1

Company overview
Pledpharma: Advances Aladote to the final phase
Redeye Research Note 2020/01/08

Following meetings with regulatory agencies in Europe and the US, Pledpharma has identified an opportunity to move Aladote directly to a registrational Phase II/III trial, expected to be initiated in mid-2020. We believe the valuation of Pledpharma continues to be attractive, and today’s announcement further supports the investment case, with two first-in-class late-stage assets that could be on the market within two to three years.

During H2 2019, Pledpharma met with the US FDA and European EMA to discuss possible ways of advancing Aladote (paracetamol overdose) forward in clinical development. Following the discussions with the agencies, Pledpharma sees an opportunity to advance Aladote directly to a pivotal Phase II/III study where one trial will be enough as the basis of regulatory approval in Europe and the US.

It is positive that authorities do not see the need for two separate studies (Phase IIb and Phase III) nor two registrational trials to reach regulatory approval. We believe this shortens development timeline by at least one year and lowers development costs significantly. The study is expected to be initiated by mid-2020, making it possible for approval in 2022 if everything goes according to the plans.

Pledpharma has yet to communicate the final design of the study, but we expect that the trial size could be limited in number of patients, given the niched (orphan in the US) indication. The trial will include patients that have overdosed paracetamol but arrives late to the hospital (>8 hours after the overdose).

By the last of September 2019, Pledpharma had a cash position of SEK 287m. We believe the current cash holdings are sufficient to support operations to Q2 2021, but there will undoubtedly be a need for further capital to finalize the clinical programs.

Following this new development plan of Aladote, we will make an update of our model and expects the changes to have a positive impact on our base case of at least 10%. Before today’s announcement, our base case was SEK 50, indicating an upside of more than 150%.

1 Like

Klarer det ikke alene, men jeg kjøper når det er billig fundamentalt, så skal jeg heller doble opp når den bryter opp.

1 Like

Spennende å se hva Redeye kommer fram til i base case i sin oppdatering. Det begynner å bli et stykke opp, for å si det sånn…

“Following this new development plan of Aladote, we will make an update of our model and expects the changes to have a positive impact on our base case of at least 10%. Before today’s announcement, our base case was SEK 50, indicating an upside of more than 150%.”

Kan jo også repetere potensialet for Aladote-inntekter:

135.000 sykehusinnleggelser / år pga POD (Paracetamol overdose) i USA og EU5
Pris som antydes / behandling med Aladote: 5000 USD
Potensiale: 675 mill. USD / år. (USA og 5 største EU -land)

1 Like