Eller PledOx som er i Fase 3 mot bivirkninger forårsaket av Oxaliplatin hos pasienter som behandles for kolorektalkreft.
Markedspotensiale 1.5 millioner doser årlig * 1000 $ / dose = 1 500 000 000 $
PledOx har heller ingen konkurrenter.
Nesten på dagen 4 år siden toppen på 60 kr nå. Er ørkenvandringen i denne snart over? Det kan nærme seg et brudd opp nå. Den lange fallende trenden må brytes før vi får en varig oppgang. Chartet (log) ser lovende ut…
Intervju med ceo fra i dag: https://www.redeye.se/research/585173/pledpharma-interview-ceo-nicklas-westerholm-video-1
Gratis å bli medlem.
Spennende tider i PledPharma, ny fair value fra Red Eye er altså MINST 55kr. Kan fort være 60kr og da snakker vi 200% opp til base case.
De har bra med cash og vil sannsynligvis få påfyll fra milestone-utbetalinger i løpet av 2020. Så cash-situasjonen er betryggende.
Og det som er veldig bra med PledPharma er at de har stor internasjonal/BP erfaring i ledelsen, i tillegg til allerede etablert partneravtale i Asia. Det er verdt å merke seg at CEO jobbet mot Asia i sin forrige jobb i AstraZeneca. Det har nok kommet godt med i ny jobb!
Det er dags for reprising her anytime!
Må bare få ut potensialet i TRVX, så kommer noe av det å bli plassert over i PLED.
Da venter vi på oppdateringer med ny analyse fra Red Eye kommende uke. Trolig kommer vel Pareto også med en oppdatering. Med ny pivotal studie på gang, må verdien betydelig opp. Sist Pareto tok opp analyse av selskapet (midten av oktober), gikk kursen over 12 %. Pareto har vel 58kr som basecase. Noen som vet om det er andre som har dekning?
Slik jeg har forstått det, så er dette et medikament mot paracetamolintox. Hvordan skiller dette seg ut fra SOC som den er i dag?
Ja, den er grei. Hvorfor skal man investere i noe så «usexy» som dette fremfor de norske biotekselskapene som gir verktøy i kreftbehandlingverktøyskassa. Jeg spør ikke for at jeg er kritisk til PledPharma, jeg ønsker et påskudd til å legge til et nytt firma i porteføljen.
Diversifisering til et annet felt enn onkologi, til en mindre biotekfiendtlig børs, til et selskap som har bevist at det klarer å skaffe seg partner med solide upfronts
Største grunnen til å legge Pledpharma inn i porteføljen synes jeg er at de har to enkeltstående produkter som, hvis de blir godkjent, ikke har noen konkurrenter innen sitt segment. Den nye ledelsen, med Nicklas Westerholm i spissen, har levert meget godt etter de tok over etter foregående ledelse. Nicklas har kommunisert på en måte som gjør at det ikke er noen urealistiske forventninger i aksjen. Rekrutteringen har også gått veldig raskt for begge produkter, både Pledox og Aladote. Og begge produktene kan være på markedet allerede i løpet av 2022.
PledPharma er fortsatt relativt ukjent for de fleste, men jeg tror dette vil endre seg i løpet av dette året hvis de fortsetter å levere på guiding.
Kursmål fra analytikere:
Carnegie v/ Ulrik Trattner 34 SEK (27.03.2019)
Pareto Securities v/ Dan Akschuti 58 SEK (15.10.2019)
RedEye v/ Klas Palin: 50 SEK (06.02.2019)
RedEye arbeider med å oppdatere sin analyse med de siste nyhetene som har kommet den siste tiden. Det forventes at deres kursmål økes minimum 10%.
Clinical hold i pled, kræsjer kursen. Selskapet har solid økonomi så jeg benytter sjansen til å vekte meg opp.
Dette var synd, men kjøpte mer selv.
Hva forårsaket holden?
“Beslutet av FDA är taget av säkerhetsskäl och baseras på ett fåtal observerade fall av biverkningar”, skriver bolaget.
Samme her.
Kjøpsanledning deluxe!!!
Fase II studiet med 173 pasienter viste ingen problemer med toleranse, så dette er bare en gedigen kjøpsanledning. Dette har heller ikke vært noe problem ved gjennomføring av Polar A 280 pasienter.
De som har midler til å kjøpe nå, har en eventyrlig sjanse!
Det en skal vite er at Clinical Hold er noe som inntreffer ganske ofte, men det er langt mindre vanlig at det dukker opp issues som er så ille at et fase 3 studie må stoppes helt.
Så det er ingen fare for at dette er noe alvorlig? Hørtest litt rart ut at de skulle få bivirkninger som er så alvorlige at de må pause studiet når fase II gikk fint?