Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Egetis Therapeutics (EGTX)

Åpenbart ønsker alle at studiene skal gli knirkefritt gjennom, og det er slett ikke sånn at det er INGEN fare for at dette er noe alvorlig.

Men se på antallet treff du får på dette søket, så ser du at dette er slett ikke hvordan det går for veldig mange studier:

https://www.google.com/search?q=fda+lifts+clinical+hold+in+trial

De fortsetter i Europa og Asia, så det er vel bare å håpe på at det løser seg i USA.

Hvor lang tid tar vanligvis en slik hold? Dager/uker/måneder?
Vet det ikke går an å gi et svar på en spesifikk hold, men du har sikkert mer erfaring enn meg på dette :slight_smile:

Nei varierer så mye at det er nesten umulig å si. Men for de som har ønsket å ta et “lodd” i denne aksjen, så har de nå en fantastisk sjanse med veldig mye større spread mellom suksess og feil.

Ja, ser den. :+1:
Jeg har lastet opp i denne nå. Ventet egentlig på at den skulle gå fra 20-21, men nå ble det på 11-12 i stedet. Kan jo vise seg å bli gull. :star_struck:Eller noe helt annet :crazy_face:

Opp over 1 kr fra åpning. Så tydeligvis flere som ser på dette som ufarlig og en mulighet for å kjøpe billig!

AstraZeneca hadde en lignende situasjon med deres legemiddel Durvalumab. Der ble studien satt på hold i November 2017 i USA. Studien fortsatte i andre land. Tok vel litt over en måned så fikk de grønt lys til å fortsette studien igjen i USA.

2 Likes

Kjøpte litt her jeg også. Vurdert den lenge og da var det greit tidspunkt nå. Satser på at de er i gang igjen i USA om ikke lenge og da skal den opp igjen.

1 Like

En av de få gangene jeg er enig med Pareto :cowboy_hat_face:
“Pledpharma rasade i stället 35 procent efter att bolaget pausat rekryteringen till en av sina två fas 3-studier med läkemedelskandidaten Pledox. Pareto Securities bedömer dock att kursraset är en överreaktion.

1 Like

Er overbevist om at dette løser seg raskt:

““The safety of patients in our clinical studies is our most important responsibility. To date in clinical studies, approximately 2,700 doses of calmangafodipir have been administrated in about 500 patients. Our review of available clinical and pre-clinical data supports the continuation of the POLAR program and this view is shared by the DSMB. We will work diligently with the FDA to provide the necessary information to allow the recruitment of US patients in the POLAR-M study to continue as soon as possible.” said Nicklas Westerholm, Chief Executive Officer and President, PledPharma.”

1 Like

Interessant at Pareto også er så klare på at de ikke er bekymret for de videre fase III-studiene:

"STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Pareto Securities bedömer att kursraset för forskningsbolaget Pledpharmas aktie är en överreaktion.

Beaktat att den oberoende säkerhetskommittén DSMB tillät Pledpharma att fortsätta med båda fas 3-studierna känner Pareto förvissning om att det inte finns någon behandlingsrelaterad säkerhetsrisk som kan riskera studierna, enligt en analyskommentar på torsdagen."

1 Like

PledPharma inviterer til telefonkonferanse kl 14:00 :+1: Skal prøve å få med meg den.

Blir spennende å høre hva de sier der. Går ut i fra at de har den for å roe ned aksjonærene.

Forsåvidt har den hentet seg fint inn fra 11 idag tidlig, ser ut som dere hadde en bra inngang der!

Ja, all ære til @Savepig for å komme med den informasjonen så kjapt :ok_hand:Investering er selvsagt på egen risk, men setter pris på informasjonsdelingen :+1::+1:

Jeg kjøpte litt mer på 12-tallet, så fikk snitt på 11,98,- Kunne ikke drømt om en bedre inngang her, men det er klart at den kortsiktige risken er jo fortsatt tilstede. Dersom det går over og FDA lar dem gå videre, kan fort dette være det som får fart på PledPharma. Plutselig fikk de litt oppmerksomhet, blant annet på Pareto sin HealthCare Direct-sending nå nettopp.

Tipper kursen kommer til å stige bra etter telefonkonferansen, kan fort se både 15 og 16 i løpet av dagen tror jeg :ok_hand:

Blir vertfall spennende å høre hva de sier, har tenkte lenge på å gå inn i denne. Så om alt ser good ut, så blir det nok en inngang.

En clinical hold er på noen måter veldig lik hendelsen NEL hadde med stasjonen som eksploderte.

Jeg tenker også på studiene til JUNO om car-t der de opplevde dødsfall. Studiene ble restartet etter en stund og aksjen ble en kjempevinner til slutt.

1 Like

Fikk en deilig inngang i NEL når den stasjonen smalt. Solgte alt for tidlig, dog… :man_shrugging::laughing:

Men har idag fått hentet inn en del av det tapte fra Targovax i det minste :wink:

Fint om dere kan oppdatere her fortløpende under CCen, har ikke tid til å høre den.

Skal prøve, men kan ikke love noe :+1:

1 Like

Stemmer forresten dette?

"Ytterligare en aspekt är att USA-patienterna som redan rekryterats nu inte längre kan få PledOx. De som inte redan avslutat interventionsdelen kommer därmed inte få behandling enligt protokollet, vilket gör det osäkert om/hur deras uppföljningsdata kan användas. (Betydelsen beror förstås på hur långt uppehållet blir).
Eventuellt behöver därmed fler patienter rekryteras med fördyring försening som följd.

Det vore intressant att få veta hur många patienter det rör sig om"