Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Egetis Therapeutics (EGTX)

Pent! Takker for tipset. Har vært ute en stund og ikke sett åpning egentlig. Før nå. Bytta litt fra BGBIO til PLED. Såfremst det ikke fremkommer noe alvorlig på callen så blir dette veldig bra.

Det stemmer det, Biotec. Pled Ox blir administrert før cellegiftbehandlingen, slik at virkemiddelet hindrer skader på nervesystemet (mitokondriske dysfunksjoner i nerveceller). Pasientene skal jo ha flere behandlinger.
Hvor lang tid det er mellom hver cellegiftbehandling kan vel variere (2-4 uker), så sannsynlig er det jo at noen data ikke kan anvendes, men her kommer det jo veldig an på hvor lang tid dette tar. Noe forsinkelse i USA må en vel regne med.

1 Like

Polar M-studie rekrutterer i både USA, Europa og Asia, så her vil det ikke være full stopp, men en tidsbegrenset stopp i dosering i amerikanske pasienter. Nå vet jeg ikke den geografiske fordelingen av pasienter, men det er i hvert fall ikke stopp i hele studiet.

Jeg er foreløpig betrygget av at den uavhengige sikkerhetskomiteen har sett gjennom de samme tilfellene som FDA og anbefaler fortsettelse av studie. Disse har også umiddelbar tilgang til mer data enn FDA ble det nevnt på Pareto sin HealthCare Direkt-sending.

2 Likes

Noen som får med seg hva som sies i CC?

Jeg er på, klarer ikke å referere direkte, men de er veldig trygge på sin egen og komiteens vurdering av at de bør fortsette.

DSMB har tilgang til å gå inn i studien og se på de ulike armene (pledox/placebo), det virker det ikke som FDA har.

FDA har 30 dager på seg til å gi skriftlig informasjon om stopp (ble muntlig gitt i går kveld), PledPharma må deretter svare (noe de allerede har begynt på), og så har FDA nye 30 dager på å svare.

De har et godt bilde av hva slags informasjon de trenger å sende til FDA.

Very confident gjentas ofte. :smiley:

Fragile population gjør at det ikke er uvanlig med adverse events.

Fortsetter å rekruttere i EUR/Asia, kan «bytte ut» US-rekruttering med EUR/Asia.

Median clinical hold er 8 måneder, VD kan ikke kommentere lengden, men sier at de vet hva de skal svare på og DSMB anbefaler fortsettelse.

FDA kan be om å få all informasjon.

Very sick patient population, kan ha quite a range of adverse events som er vanlige.

Hadde det vært noen concerns rundt programmene ville de ikke vært startet.

Så vi snakker om en rabatt her da​:+1::bank:

Kan tillegges at DSMB ikke ser noe problem med at Pled fortsetter studien

Men det visste vi jo allerede :wink:

Sier folket hold eller kjøp basert på CC? Kan se på Shareville at @Savepig kjøpte mer en halvtime før CC.

Jeg kjøpte litt mer nå på ca 14,30. Alle må gjøre opp sin egen mening, men jeg synes ikke denne hendelsen gjør at selskapet er verdt 25-40% mindre. Hadde sett for meg en inngang på 21-22, nå har jeg 12,90.

Selskapet har bra med cash og er kommet langt med begge produktene, ledelsen er solid med et lag «utbrytere» fra AZ, de har partner i Asia, kort sagt: meget spennende selskap!

DSMB som sitter på mest informasjon (kan se på de ulike armene i studien) sier: Kjør på videre!!! Det bør jo være en god indikasjon på hva en bør gjøre her, kjøpe eller selge…

Et annet moment de var inne på, var at pled ox bygger på et MRI- kontrastmiddel Mangafodipir som er brukt i 240.000 pasienter og har en meget god sikkerhetsprofil.

Som tidligere sagt: Dette er tidenes kjøpsanledning i Pled Pharma!

1 Like

Liten kursreaksjon etter CC, ser ut som folk fortsatt er avventende?

Men ja synes det ser ut som en bra kjøpsanledning.

Kursreaksjon? Jeg har 15min delay.

Altså, lite endring i kursen nå etter CC. Ligger fortsatt rundt 14.30

Hehe, tenkte motsatt :sweat_smile:

Hehe, tenkte bare den kom til å stige mer om alt så bra ut i forhold til CCen

Skjønner. Jeg vil tro dette kommer til å hentes inn gradvis over de neste dagene. Men vi kommer nok ikke helt opp i 19-20kr før de får lagt dette bak seg.

Men da kan vi også få den reaksjonen at vi fortsetter oppover. For PledPharma var/er jo egentlig billig på 20kr også :laughing: Og nå har vi fått ristet ut noen utålmodige aktører.

Redeye har kursmål 58kr, var det ikke? Tviler på de senker kursmålet pga dette.

1 Like

Liten reaksjon ned mot kr 13,- igjen nå, men vi får satse på at flere ser lyset i enden av tunnelen i løpet av de neste dagene.

Ny handelsstopp!

Vet du hvorfor?