Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

EIOF - Contract extension for Viking Princess

1 Like

EIOF - Contract award for the PSV Viking Queen

1 Like

EIOF - Eidesvik Offshore and Reach Subsea complete the acquisition of Viking Reach

EIOF - Notice of extraordinary general meeting

EIOF - Trade by primary insiders and close associates

EIOF - Refinancing of debt completed

Viking Vanquish tatt ut av opplag?

New share capital registered

Stille rundt denne aksjen, men den er utvilsomt billig priset. Salg av seismikkflåten kan sende den oppover!

Enig. Virker som denne har gått litt under radaren. Håper på litt mer oppmerksomhet ved Q1 talla, som eg tror blir veldig bra

Jepp. Tror seismikkflåten kan være en avgjørende faktor i denne fremover. De nevner i FY22 at det er økt oppmerksomhet rundt den samt at de fikk solgt den ene. Til hvilken pris er ikke nevnt. Det er og få tilgjengelige aksjer så tror det kan bli trangt inn døren for de som vil være med.

“Kjedelig” selskap i den forstand at flåten ikke er ekstremt spennende, men definitivt et selskap man bør ha noe i.
Kursen har også vært ekstremt treg ift flere andre, den har ikke beveget seg i nærheten av det andre har gjort og således tror jeg også det er et klokt valg å sitte med aksjer her.

PS! Eier dog ikke aksjer her selv pt.

Lite eksponering mot spot ja, men samtidig er det et supplyselskap i vekst. De henter penger for vekst og har svært lite gjeld. Sjeldent. Skal ikke se bort fra at de kjøper flere båter samt utbytte?

Enig i beskrivelsen og det gjør at de relativt sett er et selskap som i mindre grad lider av eller utsettes i stor grad av svingninger i blant annet spotten.
Hvorvidt de vil utfordre og øke flåten ytterligere er vanskelig å si, men de sitter hvertfall pt i en gunstig posisjon vil jeg mene.

EIOF – Notice of Annual General Meeting 2023

Ser ut som det endelig løsna

EIOF – Invitation to presentation of Q1 2023 results




Q1 var uten omsetning på Viking Reach som er i kontrakt fremover. Vil tro at det var en del engangsutgifter i forbindelse med ferdigstillelsen av Viking Reach.

Hva sa de om resultatet, jeg syntes det var både overraskende og svakt.

Jeg hørte ikke presentasjonen, for man måtte gi beskjed på mail på forhånd, noe jeg ikke fikk med meg… Men det var en del renteutgifter i hvert fall. De refinansierte lånet også i Q1, så det ble betalt ned en del i forbindelse med denne konverteingen. Tror det også slår ut en god del.

Lånet har gått ned med rundt 200 mill:
Non-current liabilites
2023 Q1: 745,3
2022 Q4: 97,1
Current liabilites
2023 Q1: 324,4
2022 Q4: 1 201,5

Noe som er positivt er at de har bygd opp over en milliard i backlogg i Q1 (mer enn en omsetningen i 2022), og jeg vil tro ratene er en del bedre nå enn hva de var når de andre kontraktene ble inngått…

1 Like