Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Andre her inne som følger Eidesvik? Har dere noem personlige kursmål? Leser at det er kjedelige greier med årevise kontrakter, men de må vel få smake litt på bedre rater? Oppkjøpskanditdat?

De får ikke smake på bedre rater, pga de har alt på fast fram til 2025, men klart skipsverdier har økt og tror ikke ratene blir verre når eiof skal fornye, så en eller annen gang kommer det reprising.

1 Like

Utbytte? Uaktuelt?
Er litt keen å ta en post her. Det skal vel mye til at det faller kraftig.? Må tenke

Eventuelt oppkjøp?

Mange av kontraktene ble skrevet i år, så vil tro ratene på nye avtaler er en god del bedre enn de tidligere. Det kan ta litt tid før det synliggjøres i regnskapet. Risikoen er også veldig lav pga langtidskontrakter.

1 Like

Lest mer ikveld. Jeg er keen på å satse litt penger her. Virker som noe trygt og godt å eie fremover. Spesielt om det skulle bli rufsete på børsen.

1 Like

Sikker på at du ikke allerede har investert?:slight_smile: tror ikke det er et dumt bet.

1 Like

Nope. Helt sikker. Tok mye penger ut av aksjer før sommeren, men klør etter å handle litt.
EIOF dukket opp tilfeldig, da jeg forsøkte å finne ut av alle de andre off’ene (siof, soff)
Andre sier hold unna, at det blir malingstørke i mange mnd.

Ok, billig på stålet, oppside på rater, men har noe å bevise, lavt priset, upopulær, og ikke det beste managementet historisk, kjøper dyrt og selger billig. Bra båter og kanskje de mest ESG vennlige. Ikke dumt og eie denne aksjen i en supply boom neste årene, men heller ikke den supply aksjen jeg hadde valgt. Min enkle analyse.

Hvilken supply hadde du valgt til uka?

Spørs på risikovilligheten din? Eiof ser faktisk meget bra ut teknisk nå, så kanskje ikke dumt å ta den kortsiktig. Om man skal eie noe i flere år hadde jeg tatt Soff og dof, men ikke sikkert det er de beste for kortere horisont. Supply og særlig subsea er de overlegne.

Eiof er en naturlig om enn litt kjedrlig del sv en supply-portefølje imho

1 Like

EIOF – Contract Extension for Viking Princess

EIOF – Report for Q3 2023

1 Like

EIOF – Trade by primary insiders and close associates

EIOF – New loan facility

Financial calendar

EIOF - Eidesvik Offshore awarded ship management agreement extension with DEME

EIOF – Contract Extension for Viking Lady

EIOF – Invitation to presentation of Q4 2023 results