Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eidesvik Offshore (EIOF)

Jeg kom meg inn her på 3,60 i dag. Nå har jeg enda en aksje i min portefølge.

1 Like

Bare hyggelig det, syntes EIOF fortjente egen diskusjonstråd her, og oppsummeringen kommer jo fra XI og HO forum, hvor det er endel som omtaler de også.

2 Likes

Tok gevinst på 5.40 her i dag. Men har en liten posisjon igjen. Ser at kursen pleies rundt 5.1 i dag. Føler vel at når noe har gått 90% så bør en ta gevinst, og heller kjøpe seg inn igjen om kursen skulle falle tilbake, som den ofte gjør når en aksje har tatt av. Men kan godt være at jeg tar feil og at den går opp mot 6.50 på kort sikt. Er vel egentlig fortsatt superoptimist i denne, og håper at jeg kan plukke nye aksjer ned mot 4 kr om en uke eller to :slight_smile:

Gikk raskere ned til 4 enn jeg hadde trodd, så jeg kjøpte litt i dag. Så får vi se om neste uke blir bra…

1 Like

Tunge dager for kursen, men faller på begrenset volum i det minste.

Litt mer trøkk her i dag. På vei oppover igjen på olja kan det se ut som. Fikk en fin papirgevinst med meg inn i helgen.

4.70 nå. Syns den har steget jevnt i det siste. Kanskje forventninger til Q og oljeprisen som driver den oppover? Ser ikke ut som om det er særlig aktivitet på forumet her rundt den i allefall :grinning:

Den rugler seg opp. Snart sprekker 4,80 og da jager den oppover. Eidesvik Offshore er på vei inn i et ny supertrend. Markedet hardner til kontraktene som nå signeres er bra! Eidesvik Agercy Viking tror jeg har knallbra betingelser frem til 2027.

Eiof er spennende nå, bryter opp på høyere volum.

1 Like

Tror man skal være veldig på vakt ift Eiof nå, volumet siste dagene tyder på økt interesse og man skal ikke se bort fra at denne skal kjøres et godt stykke oppover.

Legger merke til følgende spennende fra q2 rapporten:

Seismic Market
Recently, the ocean bottom seismic companies have been increasing their backlog for 2022. Further,
we have seen increasing tender activity in Q2, which has also continued into Q3. The tenders are for
several geographical regions.

Vel, jeg har valgt å kjøpe i eiof forrige uke så får vi se hvor langt det bærer, ser man til Havila så skjønner man at det finnes potensielt store muligheter.

NB. Sitter med størst posisjon i Soff, tatt ut eventyrlig gevinst i Havila siste ukene, men beholdt en post for mulig videre oppgang.
Kjøpte også noe Sioff forrige uke, men Eioff ligner Havila på mange måter og den er nå særdeles spennende mtp volum og kursutvikling.

Uten at det betyr noe særlig så har også NorskBulls nå BUY.

Kan vel ikke kalles noe annet enn innertier dette Rodjer. Synd jeg ikke var på ballen og kjøpte litt. :worried:

Jepp, det var synd, men er det for sent?

Drar nok ned til 250m i børsverdi igjen, selv med refinansiering. Det meste skal jo til bankene og de var jo ute med going concern for en tid tilbake om jeg ikke husker feil. Men kjekt å få med seg en pump i denne. Traff i våres med tilsvarende for egen del.

Vel, motstandsnivået rundt 4,77-4,80 ble brutt idag på høyt volum.
Den var også noe over neste motstandsnivå som er 5,25.
Aksjen konsoliderte fint midt på dagen og avsluttet sterkt.
Antar den bryter 5,25 en av de nærmeste dagene og derfra kan det være mye morro i vente.

2 Likes

Ift. ovenstående så er det hvertfall lagt inn en kjekk liten støttepost på 4,85.
Greit å plukke mer på dette nivået er min tanke.

Kjøres den gjennom motstanden her nå er mye gjort

Hva er motstanden ?
Edit : 5,25 ja

Dere som sitter, må dere holde godt på aksjene, ikke selge for småprosenter.

1 Like

Mine ligger trygt i skuffen. Kan sikker svinge litt de kommende dagene, men tror denne kan gå et godt stykke nordover.

1 Like