Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elbil vs hybrid i Oslo framover

Med alle endringer som skjer mtp bomringer, pris på lading og etterhvert parkering. Lønner det seg å kjøpe elbil i Oslo idag? Eller kan man like gjerne gå for hybrid med de fordelene man får ved langkjøring feks til hytte osv. Også vanskelig å vurdere evt verdifall som følge av nye bedre elbiler som kommer på markedet. Hva med leasing? Hva tenker folk om dette?

Jeg har ikke bil, og kommer ikke til å kjøpe. Men for meg virker leasing som det mest naturlige valget. Tror bruktverdi uansett biltype kan bli risikosport.

1 Like

Kommer helt an på hva slags kjøremønster du har.

Om du kjører bomring hver dag, så er det fremdeles lenge til en hybrid kommer i nærheten av kostnadsnivået.

Hadde tesla s, har nå en egolf og en outlander phev. Hybriden drikker bensin på langtur grunnet vekt, og om det kryper under 15 grader så starter motoren uansett og stopper ikke før samboeren er på jobben. En skuffelse. Egolfen er knall. Skulle hatt en diesel suv.

«Alle» er redd for teknologi etc, men ser ikke at vi kommer til å trenge stort lengre rekkevidde enn 60-100 kwh. Så hva er det folk er redde for at skal slå ned å disrupte markedet? Er mer spent på om mva og engangsavgift fritak
får fortsette på el, det vil definitivt disrupte markedet om det forsvinner.

Men hvordan er det med lading i oslo nå? Blr man hs egen p-plass er fungerer det med gateparkering? Om mva kommer så er det en god mulighet til å unngå verditap dersom man kjøper nå da:)

Ville ikke satser på el om du ikke har lading hjemme eller på jobb fast, blir en stressende hverdag.

Hvor gammel er den ? Kjører også hybrid ( 530e ) og så lenge jeg ikke er for tung på labben er det ikke noe problem å kjøre kun på el selv om det er under 0.