Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electromagnetic Geoservices (EMGS)

Det er normalt at seismikk kommer først, og deretter får EMGS oppdrag.

2 Likes

EMGS reports first quarter 2024 results

Rapport akkurat som forventet vel. Spent på om man får plukket noe nær 2 kr.

Er oppdraget i Brasil ferdig? Eller er det kun en pause?

Den jobbes på as we speak. Varer i ca 2 mnd

Da er det kun pause, for båten er tilbake ved fastlandet

De har bytta ut forsidebildet på presentasjonen, men webcasten høres fremdeles ut som den er spilt inn med en sliten Studio 57 kassettopptaker. Kan ikke anklages for å kaste bort ressurser på staffasje, i hvert fall …

Bortsett fra forsidebildet er det eneste jeg tror er “nytt” i kvartalsrapporten at verdien av oppdraget de gjorde for Equinor økte fra 2.0 mUSD til 2.7 mUSD (35%). Det gjentas at man forventer flere oppdrag i Norge & at vi kan vente oppdatering på detta ila Q2. Skulle ønske de kunne nevnt noe om Namibia også her eller i hvert fall vært litt mer konkrete på salgsprosesser utenfor Norge …

Naturlig å fokusere på at inntjening er voldsomt ned sammenlikna med i fjor, men synes det er viktigere at verdien på backlog er 15.6 mUSD sammenlikna med 0.7mUSD samme kvartal i fjor & at man har flere aktive salgsprosesser. Med litt stang inn, ligger det an til å bli et svært bra år.

4 Likes

EMGS secures late sales multi-client revenue

4 Likes

EMGS: Notice of Annual General Meeting

Ble litt fart her nå med havbunn nominasjonen!:grin:

Om jeg leser riktig er Dag Helland-Hansen deleier av dette Quantum Marine Minerals som er blant selskapene som har nominert leteblokk.

Hvor leser man om nominasjonen?

Linker til artikkel bak betalingsmur: Fire aktører bekrefter å ha nominert blokker for mineralvirksomhet på havbunnen - Altinget: Klima og Energi

1 Like

EMGS secures pre-funded multi-client surveys in Norway

2 Likes

Q3 begynner å fylles opp😁

1 Like

Ser interessant ut teknisk denne. Ser vi 4 kroner snart?

1 Like

Boostes vel midlertidig av investornytt sin artikkel!

link?

Fant den. Artikkel fra i går ja. Nå synes jeg imidlertid at det tekniske bildet så interessant ut. På både kort og mellomlangsikt. Kan se ut som den snart bryter oppover.

Men ja de 2% opp idag er bra de og, om de går under kategorien boost er vel en annen sak.

Ca 5% er vel mer riktig å si opp og kraftig økning i omsetning. Eid en god stund så ingenting bedre enn at aksjen nærmer seg 3 tallet der jeg syns den hører hjemme :slight_smile: