Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electromagnetic Geoservices (EMGS)

Personlig hadde jeg helst sett at Investornytt ikke publiserte slike eventyrfortellinger. Særlig når en av Investornytts skribenter treider aksjen aktivt (skryter av å ha tjent godt på fredagens pump).

1 Like

Vi får dessverre ikke gjort så mye med dette. Dette har blitt skrivet om i media, og ingenting skjedde.

EMGS: Annual general meeting held

Litt informasjon om folkene bak Quantum Marine Minerals: People – Quantum
De bruker åpenbart ikke mye ressurser på å lage eller spre hjemmesiden sin. Ser ut som det er flere med ganske tung bransjeerfaring. Står ikke så mye om hva samarbeidet med EMGS konkret består i eller om det blir noe penger ut av det, men det kommer vel mer om det når leteblokker eventuelt er tildelt (kommer etter sommeren).

I siste selskapspresentasjon på Investorweb sier GEM at de har fått data de hevder er verdt 50 mUSD av Sokkeldirektoratet, så er virkelig litt uklart for meg hvordan forretningsmodellen for EMGS sin del blir her.

De nevner bruk av EM for å avgrense funn. Etter veikartet til GEM blir det en gang H2 2025, så i teorien jobb for EMGS eller tilsvarende tilbyder da.

2 Likes

EMGS reports prefunding for multi-client acquisition in Norway

2 Likes

EMGS secures prefunding for multi-client acquisition in Norway

2 Likes

EMGS Partners with Velocitas Geo Solutions for OBN Seismic Survey in Norway

2 Likes

EMGS - Vessel activity and multi-client sales update for the second quarter 2024

2 Likes

Multiklient-salg på 13.3 mUSD. Til sammenlikning, rapporterte revenues Q2 siste 2 år:

Q2’22 Q2’23
6.9 mUSD 0.2 mUSD

Summen av meldte inntekter etter Q2 får jeg til å bli 6.8 mUSD (ekskludert OBN, da det ikke er indikert hva EMGS sin andel blir).

Jeg tror 1 mill er andelen til EMGS. Uansett det er ikke det viktigste. Det viktige er å få en ny inntektskilde.

Er Velocitas Geo Services et børsnotert selskap i et eller annet land?

Enig at størrelsen på OBN-kontrakten er uvesentlig, men tolker meldingen som at kontrakten er verdt 1 mUSD (min utheving):

The total contract value, prior to revenue share, is approximately USD 1.0 million.

Velocitas Geo Solutions er etter det jeg forstår et lite privateid selskap med ca. ikke-eksisterende tilstedeværelse på Internett.

1 Like

Prøvd å finne mer informasjon om dette Velocitas Geo. Eneste jeg finner av substans er oppslag på OpenCorporates: https://opencorporates.com/companies/us_tx/0801813401
Den som står oppført som “agent” der er Bjarte Bruheim. Han har vært styreleder og CEO i EMGS.

På LinkedIn er det en Lee Parker som oppgir å være CEO & co-founder i Velocitas Geo.

Begge var involvert i Axxis Geo før det ble notert på Oslo børs.

Minimalt å finne utover det, men er i hvert fall folk med lang erfaring i bransjen.

Denne Lee Parker har aldri postet noe info på LinkedIn. Sendte melding til ham på tirsdag, og fortsatt ikke hørt noe.
Tipper dette går i retning av oppkjøp/fusjon hvis dette OBN oppdraget blir vellykket.

Rentefastsettelse

EMGS: Additional prefunding related to previously announced projects

2 Likes

EMGS reports second quarter 2024 results

1 Like