Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Electromagnetic Geoservices (EMGS)

Rentefastsettelse

EMGS: Result of Written Resolution of Bondholders

EMGS secures multi-client late sales in Norway

EMGS reports multi-client revenue

God driv i denne nå :slight_smile:

EMGS secures multi-client uplifts in Norway

EMGS - Vessel activity and multi-client sales update for the first quarter 2022

EMGS secures pre-funded multi-client survey in Norway

EMGS - Board of directors approves audited financial statements and annual report for 2021

EMGS - Annual report for 2021 - ESEF

EMGS secures additional pre-funded multi-client survey in Norway

Rentefastsettelse

EMGS reports first quarter 2022 results

Fint å se at EK har begynt å nærme seg positiv … Ser ut som selskapet drives bra. Etter hva jeg forstår er EM særlig bra til å de-riske utvinningsprosjekter, noe som vel må være interessant selv om oljeselskapene inntil videre opprettholder kapitaldisiplin mtp. leting (blir dyrt å leie rigg til borring etterhvert). Liker EMGS som et komplement til PGS, selv om PGS også har noe innenfor CSEM (via OFG).

Kan kanskje drømme om at det at Mohn er i styret og har store eierinteresser i både RIG og EMGS kan gi muligheter (bl.a. mtp. at RIG har kjøpt seg litt inn på havbunnsmineraler), men det blir kanskje litt søkt.

Betyr sikkert ingenting, men likevel litt interessant at både MSEIS og EMGS har en Morgan Stanley-konto inne blant sine topp 3 (hhv. 14.26% og 19.77%). De må vel representere mange ulike eiere i og med at det ikke er flagget i verken MSEIS eller EMGS.

2 Likes

Ble ikke helt som ventet dette. Kjipt for de som kjøpte på open med håp om oppgang, fint for de som har ventet på å komme seg ut … Velger å tolke det som at kortsiktige har benyttet anledningen til å ta gevinst. EMGS vil vel kunne falle mye på kort tid dersom det underliggende svikter, så er “positivt” at kursen ikke falt mer i dag mtp. hvor høy omsetningen var.

Litt copium må man kunne unne seg når det er helg …

EMGS: Notifiable Trading

1 Like

EMGS: Notifiable Trading

1 Like

EMGS: Notice of Annual General Meeting

Må legge til at jeg ikke har satt meg voldsomt godt inn i selskapet, men lest de seneste rapportene og basert på det kan jeg ikke tenke annet enn at emgs henger etter.
Valgte å kjøpe litt fra start idag.

1 Like

Spent på oppdateringer om hva de har av salg på biblioteket nå og hva de får av marginer på undersøkelsene de har gjort/skal gjøre i Norge, Canada, osv. fremover.

Satser på at det er en ekstra premie her knytta til mangel på volum i aksjen og har ingen problemer med å holde i hvert fall over Q2 slik ting ser ut nå.

Stusser dog på at båten de har på hyre ligger til kai i Kristiansund mens det står på NPD at de har to planlagte undersøkelser som skulle vært igangsatt i slutten av mai.