Electronic Arts, spillselskapet vi alle elsker å hate. Utrolig nok var det ingen tråd fra før så jeg laget en.
Har det siste halve året fått kjørt seg på børsen, med bortimot 50% fall. Dette med katastrofe lansering av BF og FIFA var vel ikke helt smertefri den heller. Alikevel leverer de økende omsetning med 11% yoy
Har lansering av Anthem, på plakaten den nærmeste måneden, som er et spill mange venter på. Har fått litt hard medfart etter Demo de siste ukene, men forventer at det selger relativt greit uansett.
Men det som trigget meg til å få denne tråden opp å gå er Apex Legends.
Ut av det blå gikk det ut twitter meldinger igår at de skulle kjøre reveal og lansering av dette spillet igår ettermiddag.
Spillet var ikke engang på liste over fremtidige lanseringer på forrige earningscall så dette har virkelig vært en hysj hysj affære.
Sjangeren er Battle Royale, som fortnite per idag er kongen av. En sjanger med forferdelig mye penger i omløp. Fortnite leverte i mai 2018 omsetning på 318M USD, samt var hoveddriveren for at Epic leverte overskudd på 3Milliarder USD i 2018.. Dette gir en fin pekepinn over hva som kan hentes ut av dette markedet om spillet for fotfeste.
Motakelsen har vært formidabel så langt.
For referanse kan jeg legge med at Fortnite nådde 10M spillere de første to ukene.
Ellers har det sålangt ikke være mye negativt å spore på reddit, hvor spillet stort sett omtales med lovord.
Prøvde selv spillet igår kveld, umiddelbart etter de lanserte og var veldig imponert over den tekniske kvaliteten under lanseringen. Ingen lag, ingen disconnects, nye spill poppet umiddelbart (vet ikke om jeg så en lobby engang).
Noe finansiell data for de som vil ha mer lesestoff: