Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elektroimportøren - Børsnotering 16.12

Elektroimportøren noteres på børs neste uke. For min del går selskapet inn i kategorien av selskaper jeg ønsker å eie fordi jeg liker det godt som kunde.

E24 refererer til børsmeldingen og skriver "Seks såkalte hjørnesteinsinvestorer har tegnet seg for aksjer verdt 385 millioner kroner, noe som gir selskapet en markedsverdi på én milliard kroner. Tegningskursen i den varslede plasseringen er satt til 48,25 kroner. "

Er det noen som har regnet på caset og har gjort seg noen tanker om prisingen?

1 Like

Hei,
en verdisetting på 1 mrd virker høyt, men jeg kjenner ikke til underlaget og planene framover.

De har vel prøvd å selge det til en proff aktør uten å lykkes. Så nå… dumper de det på retail :stuck_out_tongue:

1 Like

Gudbedre jeg har handlet mye på den nettbutikken der. Så selskapet virker veldig bra. Men aner ikke om aksjen er noe da.

1 Like

Sikkert priset høyt for videre vekst. Men en ting er sikkert med de prisene de har så må\bør de ha gode marginer :wink:
Jobber i bransjen.

Godt tidspunkt for å notere seg IPO markedet er veldig hett nå. De forsøkte å notere seg i fjor uten hell. Vil forundre meg veldig om det ikke går nå.

Beklager, er selvfølgelig unnagjort. Ble overtegnet. Tror den skal handle fra åpning i dag. 16. Des.

Er ihvertfall interesse fra start her i dag. Opp 7,5%. Ikke at det på noen måte sier noe om kvaliteten på selskapet.

1 Like

Det er vel slik at Elektroimportøren ligger indet elektroimportøren Holding AS og at datterselskapet Namron er den som er innkjøpsselskapet. Vet ikke hvordan det skal tolkes mot hvor verdiene ligger.