Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elkem ASA (ELK)

Børsmelding 13:00. Noen burde undersøke hvem som solgte stort kl 12:45.

1 Like

En som forsto tidlig at dette ville påvirke Elkem negativt. CO2 skatten i budsjettforslaget kom vel ikke kl 13

3 Likes

Jeg ser den, men en med så mange aksjer ville nok sett det enda tidligere. Virker ikke helt tilfeldig og med tanke på alle som solgte seg ut før lakseskatten og alt som foregår med Finnes ++, kan man nesten forvente at så store salg rett før børsmelding burde være noe Finanstilsynet kan bruke et par minutter på å undersøke. De kan i hvert fall se hvem som solgte. Men, men, betyr uansett ikke så mye for meg.

Ikke meg heller. Elkem er en av selskapene jeg følger tett pga attraktiv prising men eier ikke noe der per nå

Trist at Norge har blitt et land med høy politisk risiko.

4 Likes

Blitt farlig rett og slett å investere i norsk næringsliv. Plutselig kommer det skatteordninger som barberer inntjening til store selskaper som er viktige for samfunnsøkonomien.

Og formuer til privatpersoner som har verdier i selskaper skal også barberes. For å betale formueskatten må de da ta ut penger fra selskapene sine=utbytte. Som svekker likvideten og finansiell styrke til selskapet. Også må de i tillegg betale skatt av utbytte, for å så betale selve formueskatten.

Er ikke rart dem flytter ut en etter en.

Synd det som skjer om dagen. Fjerner man olje/gass inntekter så er Norge et fattig land.

5 Likes

Noen som har en fersk teknisk analyse av Elkem? Begynner å bli interessant å ta en bit syntes jeg.

1 Like

Hvorfor?

Elkem ASA - Invitation to third quarter 2023 results presentation

3 Likes

Third quarter 2023: Weak profitability due to weak markets and one-offs

Elkem ASA - Notice of extraordinary general meeting

– Vi må nå vurdere hva dette betyr for våre investeringsplaner ved produksjonsanleggene våre i Norge, sier Aasen.

Veldig bra vedum og co. Bygg ned landet.

Elkem ASA - Mandatory notification of trade - primary insider

Must Invest fortsetter å kjøpe mye aksjer i Elkem. Er nå oppi 17.689.827 stk Elkem aksjer totalt. 3.689.827 stk Elkem aksjer hittils iår… Småaksjenærer skjønner ikke dette ennå, bortsett fra noen få. Jeg er en av dem…som påfyllt mere. Langsiktig investering uansett.

Elkem ASA - Disclosure of voting rights for the deputy chairman of the board of directors, Dag Jakob Opedal

Elkem ASA - Minutes from the extraordinary general meeting 2023

Ny rente

Ny rente

Ny rente