Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Takk for referanse. Selv trodde jeg du skrev at Elabs hadde presentert en liste, noe de ikke har. Tror det skapte litt forvirring.

Forøvrig har ikke den listen til Stone mange varianter, spesielt ikke for T16. Listen hans er full av forskjellige serier og modeller.

4 Likes

Bra med takhøyde. Personlig syntes jeg det er vondt å lese at veien blir langt og kronglete. Spess når tapene er store.

Har du Barcelona1986 noen forklaring på siste dagers opptur? Kjenner til hva som skjer i USA, men Elabs pleier å være frikoblet fra oppgang på USA børsene. Den pleier bare å følge veien ned.

Nå er jeg ikke Barcelona1986 men noen kjøpte en skipslast med Elabs-aksjer i fredags ettermiddag vid 15-tiden. Uklart hvem, det var ikke jeg. Så kursen gikk rett opp. Får se om den henger kvar på mandag.

Jeg vibber at den som kjøpte i fredags var noen som ha kjennedom om Q3an og info som kommer der. Hvis man ikke har det finns ikke noen grunn at gjøre noen større kjøp før Q3-rapporten. Visst, man kan gamble, men helst ikke.

1 Like

Q3 blir ganske spennende. Q4 er nok mest spennende for året, men kanskje Q3 gir oss noen indikasjoner på både Q4 og neste år. Det blir spennende å høre om det er noe laptop i Q3 samt om Laila nevner noe om HP/Dell :slight_smile:

1 Like

Ikke så ofte det blir kjøpt enormt med aksjer fra en kjøper, så det kan tyde godt. Men ingen garanti. Har blitt skuffet mere enn en gang. :joy:

Takk for oversikt. HVIS det stemmer at inner beauty er i alle disse og at de fleste kom i salg i løpet av Q3, kan det kanskje bety en god rapport på torsdag. Lov å håpe.

1 Like

Det stemmer ikke. Trenger ikke håpe, i stedet kan man undersøke så ser man det. Folk bygger forventninger uten å sjekke godt nok. Infoen er tilgjengelig.

2 Likes

Mottatt. Ikke sett listen før og ikke rukket å undersøke.

Håpet om en god rapport har jeg uansett.

1 Like

Jeg synes du begrunner påstandene dine på en solid måte, og tenker at det må være plass til skeptiske tanker vedrørende selskapet. Det skaper et mer balansert bilde av investeringen vår, så jeg ønsker gjerne at du fortsetter eventuell saklig begrunnelser for dine tanker. Takk for bidrag!

2 Likes

Personligt nyder jeg at læse dine posts med alt den viden du har. Det er meget lærerigt! Lad dig ikke stoppe af et par negative kommentarer!

1 Like

Takk for referansen. Og takk for balansert debatt ellers. Har liket dine innlegg tidligere. Personlig liker jeg mer å lese et negativt vinklet innlegg for det får en til å tenke litt grundigere.

Men når det gjeller det ene innlegget ditt så fremstod det som Elabs har listet (eller at det var konsensus om hvilke modeller disse 18 er), og da mener jeg det er riktig å reagere siden det er villedende ift det som er kommet av info.

1 Like

Det ville jo være rart om ikke selskapet genererer betydelig inntekter på alle de avtalene de har publisert med Lenovo. Til sammenlikning er de, til sammen, representert i noen å 60 smartphone-modeller. 15 av disse ble lansert i 2021. Dette ga inntekter for året på rundt 60 mill kroner( husker ikke helt på rappen). Man skulle tro at brorparten av inntektene kommer fra nylig lanserte modeller. Så jeg kan ikke skjønne annet enn at når disse laptoppene kommer på markedet, så vil det gi betydelig inntekter. Godt nok til å forsvare aksjekursen i dag og sikkert enda litt til. For alt vi vet er de, med de kontraktene de bar inngått, representert i 50 lenovo-modeller. Eneste vi vet at det er minst 22 basert på meldingene.

Edit: de har vel lansert rundt 25 smartphones til nå i 2022, så jeg er ikke så bekymret for at vi ikke får en solid Q3 rapport sett mot 2021.

2 Likes

Hva mener du med at infoen er tilgjengelig? Tenker du på at Elabs kun har annonsert T14 Gen 3? Eller annen spec fra Lenovo?

Laptopene i listen til Stone er allerede lansert. Info om disse er tilgjengelig online, f.eks. i spec etc…

Med “Det stemmer ikke” refererte jeg til det hellfiske skrev (han skrev “hvis det stemmer at Elabs er i alle disse…”). Det er de ikke. Så ikke forvent det.

1 Like

Hvor mye Lenovo-inntekter bør vi forvente å se på torsdag?

Er du villig til å dele hvor stor andel av disse Elabs er i?

Jeg var vel litt i overkant optimistisk ift tidslinje når jeg listet opp disse ja. I melding om 18 modeller stod det vel at det gjaldt “future models”.

Det eneste jeg er litt skuffet over i kommunikasjonen til selskapet var at de en gang sa de ville gå for en modell der de kom til å få betalt på forskudd, på samme måte som HW de erstattet. Jeg trodde dermed de kom til å få betalt for innkjøp 3-4 måneder i forkant av lanseringer…! Når de i en senere kvartalsrapport delte at de vil få betalt først når det blir tatt i bruk ble jo inntektene forskyvd langt tilbake. Burde kanskje skjønt at Lenovo hadde egne rutiner for SW som de ville følge…

På lang sikt spiller det jo mindre rolle, men gjennom det året som har vært kunne det jo ha spilt betydelig inn på kurs.

1 Like

Elliptic Labs’ presents its AI Virtual Smart Sensor Platform™ at Intel’s 2022 Client Ecosystem Symposium

https://ellipticlabs.com/mfn_news/elliptic-labs-presents-its-ai-virtual-smart-sensor-platform-at-intels-2022-client-ecosystem-symposium/

2 Likes

Kan være short-inndekning. Mye av oppgangen i NOD har vært det, og i mange andre shortede tech-stocks de siste dagene. Farlig å sitte short over helgen dersom man nå får kraftige rekyler. NOD er jo opp over 40% fra rapporteringsdato for noen uker siden da den falt til 127 kr i åpningen på enorm dumping. Vi har jo jevnlig sett bevegelser som antyder løpende kortsiktige utlån av aksjer fra de langsiktige fondene som sitter i ELABS.

1 Like