Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Sjekk denne nyheten på Newsweb:
https://newsweb.oslobors.no/message/600987

Kan kanskje snu sentimentet i aksjen….

6 Likes

Nydelig melding. Flere produkter og PC kunden kjøper dette også.

De skriver i meldingen at deres levering til mobilmarkedet er som forventet, og at det er i PC segmentet den økonomiske veksten vil ligge.

2 Likes

Fra PoC til license agreement på under 1 måned må jo vitne om at produktet er top notch. De går hardt ut i meldingen og den oser av positivitet. De drar jo frem telefon/pc-sammenkobling som et eksempel som høres veldig spennende ut. Hvilke kunde er dette?

1 Like

Skriver large OEM på twitter

https://twitter.com/EllipticLabs/status/1711246654073123045

2 Likes

Jeg tenker jo det er all grunn til å tro at dette er Lenovo.

2 Likes

Jeg håper i det stille at vi på et eller annet tidspunkt får bekreftet at Apple er på kundelisten. Det vil være det ultimate beviset for de som fortsatt tviler på at teknologien er bunnsolid.

1 Like

Ja, det var rask utvikling. Men det må legges til at Elabs/Laila lenge har snakket om at disse enterprise agreements sikter på å dekke flere funksjoner, så dette har nok vært under planlegging og testing en god stund.

1 Like

Markedet priser i alle fall inn en minimal grad av suksess. Salgs og resultatmålet for 24-25 er i allefall langt fra priset inn. Fra mitt ståsted synes i alle fall nedsiden å være mindre enn oppsiden.

2 Likes

Elliptic Labs Signs Contract with PC OEM for New Functionality, Expanding Product Reach

1 Like

Elliptic Labs Signs Contract with PC OEM for New Functionality, Expanding Product Reach

1 Like

Elliptic Labs utvider produkt porteføljen, signerer kontrakt med PC OEM for ny funksjonalitet

1 Like

Elliptic Labs utvider produkt porteføljen, signerer kontrakt med PC OEM for ny funksjonalitet

1 Like

Hvorfor ikke large oem i meldingen da ?

Forvirrende

Savner cash på bunnlinjen for å få kursoppgang. Iflg Gartner kan ikke ELABS skylde på PC-lagrene lengre - så 2024 Q1 bør bli bra gitt at kontraktene gir bred dekning:

Gartner: “There is evidence that the PC market’s decline has finally bottomed out”
Gartner yesterday evening released its preliminary global PC shipments statistics for Q3’23, showing a 9% y/y decline vs -17% in Q2 and -30% in Q1. According to Gartner, the enterprise market remains weak while the educational sector boosted demand. Across regions, EMEA is holding up best at -3.6% y/y vs US at -9.3% and APAC at -13%. Gartner also says that vendor inventories are down and expected to return to normal by YE23 given no collapse in holiday sales. Lastly, Gartner expects y/y growth in Q4’23, which we interpret as an “upgrade” as it said 2024 in its Q2 data press release.

3 Likes

Forøvrig et kjøpssignal…tror jeg: Ledig-stilling-listen er nå på 15 hoder.

P.t. har Elabs 70 så vi snakker 20% opp. Har forstått at de holdt igjen litt i forsinkelsesperiodene, dette er en klar indikasjon på at det løsner på inntektssiden snarlig. Indikerer også økt interesse og pågang fra eksisterende og evt nye kunder ift produktutvikling, tilpasning og integrering. Asia = salg, selvsagt. 4 hoder. Klart kjøpssignal på kurs 15. Eller?

2 Likes

Flere av disse stillingene har ligget ute i lang periode, selv om de har lagt ut litt mer nå.

1 Like

Uansett er det liten tvil om at de trenger flere mennesker…

Det kan se ut som markedet etter å ha tenkt seg litt om syntes siste meld var positiv. Men vi har alltid diskutert dette med tall. Vi må se det på bunnlinja. Når vi gjør det er selskapet lavt priset

Det er utrolig viktig å bredde ut tjenestetilbudet, differensiering øker interessen for en totalpakke vs kun å gå på basisløsningen. Forhåpentlig er det litt ekte økt interesse fra hjerne-investorer denne gangen:) Og etter hvert (ganske snart!) får vi hjelp fra at rentene topper ut og posisjonering for reprising av selskaper type ELABS. Når Q1 er rapportert er vi på 20-tallet igjen.

2 Likes

Jeg ser at Intel hadde et event i september, og Qualcomm skal ha et event senere i oktober. Begge de er sentrale samarbeidspartnere av ELABS og viste/skal vise frem nye chipset for PC som har stort fokus på AI og lavt strømforbruk. Jeg har stor tro på at disse chipsettene er godt egnet for ELABS og kommer til å bli brukt på PC´er som lanseres i 2024. Blir spennende å følge!

2 Likes