Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Veldig rart. Det bør jo komme en børsmelding på den. Tipper den kommer kl 07:00 i morgen :+1:

EDIT: Har allerede fått mail utformet som børsmelding, som alltid kommer samtidig som børsmelding. Kan hende det ble noe feil ved utsending eller evt at de uansett tenkte det var bedre å melde på morgenen enn på kvelden. Melding kommer garantert før åpning.

1 Like

I 2025 er vi på det dobble av 36😉

1 Like

Det kom ingen børsmelding 07 i dag.

Denne kom som en PR melding og ikke børsmelding

1 Like

Særdeles uvanlig til Elliptic å være. De børsmelder jo nærmest hver eneste mobil launch. Og så skal de ikke børsmelde dette. Merkelig.

1 Like

Ref. kursutviklingen dag er det få som tror Qualcomm kan ta rotta på Intel og AMD på Laptop. For meg var dette en stor nyhet som jeg tror markedet ikke helt skjønner omfanget av (ref. OEMs som har vært involvert).

Hva tror dere?

“Snapdragon Seamless is incorporated into our mobile platforms, including our newest premium mobile platform, Snapdragon 8 Gen 3; our newest premium PC platform, Snapdragon X Elite, as well as our wearable and hearable platforms. Snapdragon Seamless will extend to XR, Auto and IoT platforms in the future. Microsoft, Android, Xiaomi, ASUS, Honor, Lenovo, and OPPO, among others, are all collaborating with Qualcomm Technologies to enable multi-device experiences using Snapdragon Seamless for global device platforms – starting as early as this year.”

Kan jo nesten få inntrykk av at Qualcomm har til hensikt å sluke Elliptic Labs… Mye likheter her, markert med “fet skrift” i sitatet over.

3 Likes

Jeg tror ikke noen forventer at de skal ta “rotta” på AMD eller Intel, likevel er jeg enig at dette er en stor nyhet og åpner for at Elabs kan levere flere av sine produkter på denne platformen.

Tror hovedproblemet til Elabs er utsettelsen av omsetningsmålet, samtidig som Laila klarte kunststykke å selge på topp. Elabs må vise til utvikling på bunnlinjen…

1 Like

I meldingen fra Elabs skrives det avslutningsvis:

With Snapdragon at the core, we will continue to deliver groundbreaking designs and user experiences on upcoming Snapdragon X Elite powered laptops.

Et raskt søk viser at iallefall følgende aktører har Snapdragon i noen av sine laptops:
Lenovo, HP, Acer og microsoft. Noen IT-kompetente med kommentarer ift dette?

Noen som har noen tanker om hvorfor dette ikke blir børsmeldt? De børsmelder jo alt annet, som man tenker ikke hører hjemme i børsmeldinger.

1 Like

Jeg har også overvejet hvorfor aftalen ikke er blevet børsmeldt.

Kan det være fordi at aftalen med Qualcomm ikke har nogen direkte revenue effekt /omsætningseffekt - selve aftalen giver måske ikke ELABS direkte revenue/omsætning. Qualcomm betaler måske ikke for dette. Det der giver ELABS revenue/omsætning er aftaler med brugere (laptop OEMs) af Qualcomms Snapdragon som Lenovo, Acer, osv. og de aftaler bliver børsmeldt…

Bare et skud.

1 Like

hvis folk er så nysgerrige, så skal I bare spørge Lars Holmøy

lars.holmoy@ellipticlabs.com

Da er mail sendt.

2 Likes

Xiaomi 14 ble vist frem i går. Den bruker nye gen 3 brikken fra snapdragon. Samtidig lanserte de nytt OS, HyperOS, som har til hensikt å gjøre det enklere å bruke produkter på tvers av hverandre. Blir spennende å se om Elabs er med på dette også

Ville overraske meg dersom de ikke var med. Men det er ikke likt dem å droppe børsmeldinger. Hva skjer??? Har sendt mail til Lars. Poster med en gang jeg får svar.

3 Likes

sådan! :slight_smile:

Her er svaret fra Lars;

Hei og takk for at du tar kontakt.

Vi valgte å ikke sende denne på newsweb men som en ren press release siden den ikke har noe direkte lisensinntekter knyttet til seg. Det er dog en viktig nyhet og en viktig brikke i vår reise på å bredde oss ut i PC vertikalen. Qualcom har lenge vært en nær partner av oss i mobilverden og vi gleder oss til å være med på deres reise i PC verden.

9 Likes

Elliptic Labs Releases vivo Y100 5G Smartphone

5 Likes

Veldig lenge siden vi har sett Elabs i sluttaksjonen over kr 17. La oss håpe det er starten på noe godt.

Hmm, det var da voldsomt med kursnedgang de siste dagene! 16,1 i skrivende stund. Ned nesten 9% siste uken.

Noe jeg ikke har fått med meg?