Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 1

Den har gått opp på lavt volum. Nå virker det som en som skal selge større mengder.

Just my five cents.

Den går vel ned på lavt volum? Ikke høyt volum de siste dagene. Vi trenger noen nyheter, så spretter den opp igjen. Veldig voliatil helt til vi får se penger i kassa. Men det kommer…

Elliptic Labs Launches HONOR X50i Plus Smartphone

3 Likes

Elliptic Labs Launches NEW Product – the AI Virtual Seamless Sensor for Seamless Device-to-Device User Experiences

2023-11-13 07:30:00

Oslo, Norway — Elliptic Labs (OSE: ELABS), a global AI software company and the world leader in AI Virtual Smart Sensors™ currently deployed in over 500 million devices, has launched its latest product, the AI Virtual Seamless Sensor .

Elliptic Labs’ AI Virtual Seamless Sensor enables cross-device user experiences across different operating systems and chipset platforms, using a multi-modal approach to create interoperability between PCs, smartphones, peripheral screens and other accessories. The AI Virtual Seamless Sensor anticipates the user’s intent and ensures that only the devices of choice are communicating and connecting. This prevents annoying unwanted connections, while increasing security and ensuring privacy.

Elliptic Lab’s AI Virtual Smart Sensor Platform has become the industry-standard in delivering software-based AI Virtual Smart Sensors enabling critical user experiences to the PC/laptop, smartphone, IoT, and automotive industries. AI Virtual Smart Sensors are 100% software-based, and Elliptic Labs leverage existing physical sensors such as microphones, speakers and others through its technological leadership in AI/machine learning, ultrasound, and sensor fusion. The AI Virtual Seamless Sensor is the latest product on Elliptic Labs’ platform, and it is poised to fundamentally change how users interact with their devices.

“Imagine being able to have one single seamless experience across all of your devices, whether it’s automatically and securely connecting your peripherals/accessories to your PC/laptop or having pictures, videos or documents seamlessly move to the device you’re using at that moment,” said Elliptic Labs’ CEO Laila Danielsen. “With our AI Virtual Seamless Sensor we are making this futuristic vision a reality today, and we are very proud and excited to bring this groundbreaking technology to our customers and partners today.”

“The AI Virtual Seamless Sensor adds another great product offering to our AI Virtual Smart Sensor Platform, where products like our AI Virtual Proximity Sensor and AI Virtual Human Presence Sensor have already delivered significant value to our smartphone and PC/laptop customers. Our products improve the user experience, enhance security, and ensure user privacy, while reducing power consumption, costs, and the need for unnecessary hardware components. The AI Virtual Seamless Sensor takes our previous work to the next level by introducing groundbreaking capabilities that bring multiple devices together and create a simple and seamless user experience. With the new AI Virtual Seamless Sensor, we can truly say that we are delivering on our mission to make every device greener, smarter, and more human-friendly.”

5 Likes

Stein på stein! Om ikke denne tar av i 2024 forstår jeg ingenting.

3 Likes

Det rør på seg i PC/ mobilmarkedene…endelig…jf Foxconns kvartalsrapport (kommentert i forhold til NOD) - men mer relevant for ELABS:
In other news, Apple supplier Foxconn reported a surprise 11% increase in Q3 profit, boosted by strong demand for smart consumer electronics ahead of the year-end holiday shopping season in Western markets. While this may be a bit surprising given NOD’s Q3a and Q4 guidance, we think this is driven by PC and/or Mobile directly, based on our reads from Texas, STM, Micron and Skyworks, for example, for which inventories are also very close to normalized levels.

8 Likes

Er det noen som har noen kvalifiserte gjetninger på revenue og andre tall på Q3? Det har blitt nevnt at det er bulky på kort sikt. Forrige Q fikk de en stor engangssum, hvor mye blir det i inntekter uten en slik? Evt noen grunn til at de skal ha fått dette igjen i Q3?

Har ingen forventninger til dette kvartalet. De sa/skrev vel ifm q2 at det ikke ville gjentas neste kvartal hvis jeg husker rett. Virker som det fra PC vertikalen da kun kommer royalty fra enhetssalg nå. Og så vidt jeg har skjønt blir dette inntektsført kvartalet etter salget. Det vil isf si at royalty i q3 blir for enhetssalg i q2, og flere av modellene kom vel ikke ut i butikk før godt ut i andre kvartal. Så ikke et helt kvartal en gang, i tillegg til fortsatt en del eldre modeller som skal ut, samt litt soft marked fremdeles.

Men jeg forventet heller ikke et godt q2, så kan ta feil igjen

Det var en merkelig auksjon. Hele 6 % ned på 15 000 aksjer. Bruker hele dagen på å gå fra 16.68. til 17.70. Så er det en dude som legger ut 15 000 på kr 14 og de går for, gjett. - 16.68. :roll_eyes:

Shortere, antageligvis? Kan jo bli interessant hva de gjør fremover, nå som shipments ser ut til å løsne.

Enig med eplesaft. Tipper på labert q3 resultat,men kan jo bli en interessant update vi får på webcast. Har dog liten tro på særlig kursoppgang.

Samme her, rent inntektsmessig tror jeg ikke Q3 blir noen høydare. Jeg tror reisen starter neste år.

De store inntektene kommer nok først i 24. Så gjenstår det jo å se om det faktisk skjer. De har stor selvtillit på at de skal innfri, og at det “kun” er spørsmål om tid.

Har for egen del økt mye den siste tiden, og får heller tåle at den evt. får en dipp på Q3.

Hvor lenge skal den kunne handles på disse nivåene som et vekstselskap – det undrer jeg meg over …sett i lys av inngåtte avtaler. Men jeg er ingen analytiker, og investerer mer på magefølelse, enn å gå i dybden regnskapsmessig.

Nei, det er veldig vanskelig å time. Har en følelse av meget lave inntekter i Q3, og vurderer å selge ut hvis stigning inn mot Q3 for å kjøpe tilbake etter presentasjon.

Uansett risiko med slikt, så får se. Laila guider jo uansett haussete om fremtiden hver Q. :wink:

Tror nok at det er mer oppside enn nedside hvis man tenker å sitte i 24. Så å stå over q3 er vel ikke det verste.

1 Like

Nå må du ikke bli fristet til å gjøre noen dumme greier, Prebuz

Venter vi ikke bare på DI fra de fire andre store PC-levreandørene???
Kommer ikke disse fra nå av og innen våren mest sannsynlig???

De kan komme rett rundt hjørnet. For alt vi vet kan de sitte å signe nå :joy: Jeg tror de kommer.

DI vil jeg jo alt si vi har, mener vi kan konkludere med at vi designes inn i noe når det signeres kontrakt for at vi skal benyttes? Føler mer vi venter på DW/Bekreftelse på hvilke modeller vi lanseres i. I tillegg tenker jeg det kommer kontrakter med utvidelser av antall modeller hos alle som allerede har signert + noen som kanskje skal ha VP sensoren og den nye Connection sensoren. Så mtp kontrakt allerede ER signert med 4 av top 6 laptop OEM’s hvor minst 2 av disse er topp 3 så kommer inntektene neste år uansett. Spørsmålet blir vel da egentlig hvor mange modeller man kommer i og hvor mye penger det faktisk genererer.

1 Like

Elliptic Labs - Investor Presentation

1 Like